Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
BOYKO BORİSOV REFERANDUM KONUSUNDA GERİ ADIM ATTI

BOYKO BORİSOV REFERANDUM KONUSUNDA GERİ ADIM ATTI

20 Aralık 2009

Devlet Televizyonu BNT'deki Türkçe haber programı için referanduma gidilmesiyle ilgili tartışmalar sürerken, daha önce referandum önerisini destekleyeceğini açıklayan Başbakan Boyko Borisov, bu kararından vazgeçtiğinin sinyalini verdi.
Borisov, "Darik" adlı özel radyo kanalına yaptığı açıklamada, Cumhurbaşkanı Georgi Pırvanov'un "Başbakana tuzak kurdular" şeklindeki yorumuna katıldığını belirtti.
"Cumhurbaşkanı haklı. Referandum konusunda tuzağa düştüğümü kabul ediyorum" diyen Borisov, BNT'nin Türkçe haber programının sadece Türklerin yoğunlukta yaşadığı bölgelerde yayımlanması yönünde çalışmalar yapabileceğini söyledi.

-"KOMİK DURUMA DÜŞERİZ"
Bakanı Rumyana Jeleva da referandumlae ilgili görüşlerini açıklarken, "azınlıkla ilgili bir konunun çoğunluğa sorulmasının anlamsız olacağını" söyledi. Jeleva, "Sonucu önceden belli bir konuda referandum yaparsak komik duruma düşeriz" diye konuştu.
Bulgaristan'ın önünde çok daha ciddi sorunların olduğunu kaydeden Jeleva, "Basit ve anlamsız işler için enerjimizi harcayamayız" yorumunu yaptı.
Irkçı ve aşırı milliyetçi ATAKA partisi, BNT'de 2000 yılından beri hafta içi her gün 10 dakika süreyle Bulgarca alt yazı ile yayımlanan Türkçe haber programının yasaklanması için uzun süredir kampanya yürütüyor.
ATAKA, son olarak Türkçe haber programının kaldırılıp kaldırılmaması konusunda referanduma gidilmesi önerisini getirmiş ve konuyu parlamentoya taşıyabilmek için Başbakan Boyko Borisov'dan destek sözü almayı başarmıştı.
TÜRKİYE VE AB'DEN TEPKİ
Borisov'un referanduma destek vereceğini açıklaması ise Türkiye ve Avrupa Birliğinden tepkilerin gelmesine yol açmıştı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Borisov'u telefonla arayarak "Konunun çoğulcu demokrasi kuralları ile temel hak ve özgürlükler çerçevesinde diyalog yoluyla çözüme kavuşturulması yolunda Bulgaristan hükümetinden gerekli çabayı göstermesini" istemişti.
Avrupa Parlamentosu liberaller gurubun başkanı Guy Verhofstadt da Borisov'un aşırı sağcı ATAKA partisinin getirdiği teklifi desteklemesinin Bulgaristan'ın azınlık haklarının korunması taahhüdünü sorgulamaya açtığını belirtmiş ve referandumun Bulgaristan'ı Avrupa değerleriyle karşı karşıya getireceği uyarısında bulunmuştu.
Verhofstadt, "Türkçe programlara son verilmesi Bulgar toplumunda gerilimi artıracak ve ülkenin itibarına darbe vuracaktır. Referandumun gerçekleştirilmesi durumunda AB'nin 'etnik ve dil temelli ayrımcılık yapılamaz' ilkesine de ters düşülecektir" açıklamasını yapmıştı.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Selam 2009-12-20 17:36:28
HÖH Avrupa milletvekillerine teşekkür etmemiz gerekiyor. Avrupa Parlamentosunu ayağa kaldırdılar ve Borisov pes etti. HÖH bizim için ne yaptı diyenlere düyürülür!!!
fes 2009-12-20 18:23:33
Avrupa parlamentosunu gerçekten ayağa kaldırdılarsa ne ala, kendilerini takdir ederiz.

Nevar ki, Avrupa'yı nasıl ayağa kaldırdıklarıyla ilgili hiç bir şey bilmyoruz; komuoyunu bilgilendirmeleri gerekir.

Çünkü olaylar kendiliğinden bu noktaya gelmiş olabilir. Zira referandum saçmalığının savunulacak hiç bir tarafı yoktu.

Ben daha çok, deneyimli bulgar bürokrasisinin acemi çaylak Borisov hükümetine Hanyayı Konyayı anlatmış olabileceğini düşünüyorum.
osman 2009-12-20 18:39:49
Dedemde hic toz kondurmuoyor DPSye ama...
Er 2009-12-20 19:17:34
borisov ve siderovun dushunceleri achik ortadadir.

Nqma Turchin v bulgaristan.

mrasna kopele siderov ima mnogo Turchin v bulgaristan
Er 2009-12-20 20:06:59
bulgar politikaci vejdi rasidova soruyor Turkche haberlerin kaldirilmasi konusunda evetmi diyor hayirmi?

bulgaristan bildigmiz gibi yonetim shekli 'dale devleti ' gibidir.

Politikacilar aralarinda nasil olurda bir soruya evet veya hayir olarak yanit ister? balgarski siganski shizovrenska rabota dedikleri bu herhalde.
Demokrasiye ne oldu?

da ili ne .

pitam da ili ne.

Politikaci kendisini savcimi saniyorki da il ne diye yanit istiyor ki savci bile boyle bir soru soramaz.

bulgarlar adamina gore muamele yapiyor. Vejdi rashidov a bulgar meslektashlari bile saygi gostermiyor.

http://bnt.bg/bg/news/view/19436/vejdi_rashidov_za_novinite_na_turski_ezik
Er 2009-12-20 20:10:38
resmi bir ortamda sayin rashidov yerine kardesh (bratko) diyor kurumbachev :))
Hasan 2009-12-20 22:01:19
Vejdide kivirmis ne soyleyecegini bilmiyor .bsp bu referendum meselesine DPS den daha fazla karsi koydu.
Bu konuda emegi gecen herkesten DPS den ,Erdogandan ,BSP den, Pirvanovtan ,Avrupa Liberallerinden Allah razi olsun.
kavacik52 2009-12-20 22:03:44
Boiko Borisov’un bir muhalefet partisi başkanı gibi davranması yanlıştı, sonucun ne olacağı önceden belliydi. Fakat öbür tarafdan’da onun böyle bir çıkış yapması Türk toplumu için iyi’de olduğunu düşünüyorum, çünkü baazı kardeşlerimiz Bulgaristan Avrupa topluğu üyesi artik öyle bir şeye girişemezler düşüncesine kapılmışlar’dı. Bir defa daha bize kim olduğumuzu hatırlatmış oldu.

BU ARADA OSMAN OKTAY’IN 12 VE 15 ARALIK’TA SLAVEY KOSTADINOV’LA YAPMIŞ OLDUĞU REPORTAJI aşağdaki linkten okuyabilirsiniz.


http://blitz.bg/news/article/66063
http://blitz.bg/news/article/65863
han 2009-12-20 22:26:09
beyler almadan vermek yalnız Allah'a mahsustur. siyasette kimse bir kazanç elde etmeden adım atmaz. bu adım geri de olabilir , ileri de. borisov elbetteki bir vaat almıştırki , faşistlerin tepkisini göze alarak bu hareketi yaptı. bunun sonuçlarını ileride göreceğiz. ama dereyi görmeden paçaları sıvamayalım derim. çünkü referandum yapılır ve faşistlerin istediği bir sonuç çıkarsa , ben gereğini yaptım ama demokrasinin bir sonucu bu deyip işten sıyrılabilir ve hem istediği olur hem de dışarıdan puan toplar. bize düşen günlük siyasi olaylara kapılmamaktır.
fes 2009-12-20 22:37:48
Bilmem kimlere Allah razı olsunlar çekerek değerlendirme yapmak yalnıştır.

Efendim; Erdoğan, Pırvanov ve bilmem kimler olmasaymış, türkçe haberler gitti gidiyormuş.

Yok öyle bir şey kardeşim! Miliyetçi bulgarlar sadece hot-zut yaptılar, okadar. Hiç bir şey yapmayacakları daha baştan belliydi.
Hasan 2009-12-20 23:24:30
Referendum meselesi cikinca boyle konusmuyordun FES kardes ,milliyetcilerin birsey yapmayacagindan eminmis ,peh .
fes 2009-12-21 00:08:15
Onlar yapmak ister de, yapacak güçleri yok artık diyorum ben. Arada fark bu.

Uluslararası koşullar değişti artık. 1974'ten sonra Türkiye yavaş yavaş uluslararası siyaset sahnesine geri döndü.

Bulgarlar ise hiç bir zaman güç olmadılar. Balkan savaşında bile bir güç değillerdi.

Almanlar tarafından silahlandırılmış bulgar köylüleri bir iç savaş sonucu ikiye bölünmüş Osmanlı ordusuna saldırtmışladı. Ayrıca İstanbul'daki alman ataşesi türk savunma planlarını çalarak Sofya'ya götürmüştü.


Artık ultramilliyetçi bir politika izlemelerine imkan yoktur.
todor jifkof 2009-12-21 12:00:18
mer. bu yavur oğlu yavurlar nekadar ne yapsada artık burada bulunan 3 000 000 miliyon türkü yok sayamazlar öyle veya böyle bunlar görünüyor kayıtlarda şimdi artık sırada yeni özel bir TV sadece türkce yayın yapan daha sonra bir referandum yapilıp kıcaali ve haskovo illerinin türkiye ye bağlanmak isteyip istemediklerinin sorulması ,bu sadece iki ilde yapılarak
Todor Jivkova 2009-12-21 12:47:24
Bu soylediklerini 1984 yapsaydinya ,simdi topragin altina girincemi aklin basina geldi . Verseydin 1984 Kircaaliyi ve Haskovoyu bize bizde gitmezdik :)
Bildiri. 2009-12-21 15:32:35
Todor Jivkov zamaninda tum muslumanlari Turkiyeye turis olarak goçettirmeye çalismisti simdi bir asari milliyetçi bokluk V.Siderov ipnesi belirdi. Turk ve muslumanlarin eskiden bulgar oldugunu soyluyor BNTden túrkçe haberleri Referendumla indirilmesinin saglanmasiyle Muslumanlarin bulgar olduklarini ve ana dillerinin esas bulgar dilleri oldugunun saplanmasini istiyor kani bozulmus serefsiz kopek oglu.
ona kalirsa Bulgaristani barisa deyilde ates altina sokmaya çalisiyor zalim kopek. bu isler bu gun çesme,anit yikmayla yarin caamilere tessebbusle barisa gidilmez tam tersine atese gidilir akilli ol yoksa aklini basindan alirlar bilmis ol essek sipasi inatçi herif seniii!!!iii.
Balkanlarinefendisi 2009-12-21 18:21:45
Vaaaybeeee ne bildiri yayinlanmish ....

siderov okuduysa kimbilir ne kadar korkmushtur.

korkusundan dishari chikamiyordur...
gara gaş^^ 2009-12-21 20:24:42
Biz bu aşkı meleklerden çaldık diye bir şarkı var sanırım :D
De bizim de bir türkümüz olsun ... BİZ BİR ZAMANLAR BULGARİSTANDA - TÜRKÇEYE PARA SAYDIK - MAKBUZLARLA ÖDEDİK ! DÜNYANIN EN PAHALI DİLİ DİYE GİNES REKORLARINA GEÇMESİ GEREKTİ ....ÇOOOK ÇENE ÇALACAKLARINA BİZE KESİLEN FATURALARIN KARŞILIĞINDA TÜRKÇEMİZİN TAPUSUNU VERSİNLER .. VE BİRDAHA BOLEN GİBİLER ZIRVALADIKÇA GÖZÜNE SOKMALIYIZ HATIRLATMA OLARAK ... ! BELKİ BİR GÜN OLUR DA YÜZÜ KIZARIR VE UTANIRLAR !
gara gaş^^ 2009-12-21 20:27:23
Selam 2009-12-20 17:36:28
HÖH Avrupa milletvekillerine teşekkür etmemiz gerekiyor. Avrupa Parlamentosunu ayağa kaldırdılar ve Borisov pes etti. HÖH bizim için ne yaptı diyenlere düyürülür!!!
....................................................


Evet HELAL ! - iyi bir haber !

Tebrikler HÖH ! başarılarınızın devamını dileriz !
DPS-büyük iş yaptı 2009-12-21 22:12:27
Breh...breh...Dağ fare doğurdu desene.
Doğan'mı yoksa Duvar'mı? 2009-12-21 22:16:56
9 kasım 1989'da BERLİN DUVARI YIKILDI.10 KASIM 1989'daTÜRK DÜŞMANI KIZIL FAŞİST T. JİFKOF göstermelik,aktif görevden alındı ev hapisine konuldu.
Bulgaristan'da yönetim yine Jivkof'un eğitiği,yetiştirdiği
şahısların eline verildi.Yıkılan Berlin duvarının bir benzeri(gözle görülmeyen,fakat düşününce hisedilen)Bulgaristan Türklerinin önüne set gibi çekildi:-Ahmet Duvar. Geçene,önünü görene,Türküm deyene aşk olsun.Size de alkışlamak kaldı.
Muzzi 2009-12-22 00:49:58
Hadi bakalim pisirik borisov-aptal siderov gücünüz varsa kaldirin Türkce haberleri..Afedersiniz ama osurmaya gücü olmayan devletin baskani-irkci parti baskani kalkmis koskaca Türkiye ve Türklere meydan okuycakmis..öyle tükürdügünüzü yalarsiniz sonra,oyuna geldim bilem ne aciklamalari ile kicinizi kurtarmaya calisirsiniz daha cok.

Isin komik yani bu geri zekalilar hala dünyayi 1985 li yillarda saniyor.Dünya almis basini gitmis, bunlar hala kücük ve salakca oyunlarla akli sira Türklerin haklarini elden alicaklar..Ama yemezler bunu artik .Sizin kücük beyninizin, kücük düsüncelerini gerceklestiremessiniz..Sebebi ise osurmaya gücünüz yok,demokrasi nedir bilmessiniz,zekaniz geri,mantikli düsünme sanatindan uzaksiniz..Varsa yoksa icip diskoda-cafelerde alem yapmayi bilirsiniz ,siz bulgarlar.Tartismak,konusmak ,kendini gelistirmek size ters. O yüzdende yerinizde saymaya mahkumsunuz..Komedi bu adamlar gercekten :-) bir deli (siderov)kuyuya bir tas atiyor sonra digerleri cikarmaya calisiyor..Allah akil fikir versin bu daglilara..
bir bilen. 2009-12-22 15:23:59
Turklerin yuzde 4%olusturan Makedonya cumhur baskani Nikola Gruevski makedonya tuklerine turkçe olarak 21 aralik milli turkçe eyitim gununu kutladi Osmanlinin makedonyada nekadar iyi karsilandigini goruyoruz iste bu milletin insanligi bulgaristanin makedonlari bulgarlari parçasidir dedikleri makedonya hukumeti,nin Turklere bulgarlardan daha yakin ve kultur bakimindanda daha iyi oldugunun bir gostergesidir bulgarlarin 1940,lardan 1989,lara kadar Rusya Stalinist komunistemperiyalimin o zamanlarda bulgar çocuklarinin beyinleri yikandiginin bir gostergisidir.oysa Bulgarlarin Komsulari on siralarda guney , guney dogulu Yunanistan Turkiye batili Makedonya, Sirbiya kuzeyinde Romanya.olarak birbrilerine iyi komsuluk gozuyle bakmalari çok onemlidir.Komsuluk kardeslikten yakindir insanoluna Ruslarla,da Turkiyenin ve diyer komsularimizin oldugu gibi Dost ulke olmaliyiz uzaktaki dostun sana gelince senin canin çikar komsunu komsu gibi tuttugumuzda bizi her gelen acilardan kurtarir aksi taktirlerde dustugumuz uçurumlardan bir kimse çikarmaz çok kotu durumlarda kaliriz.
berk 2009-12-22 17:04:29
Borisov şu an bile muhtemelen bulgar devlet televizyonunda türkçe haberlerin yayınlanması karşıdır ama artık başbakan olarak temel düzeydeki politikaların ötesinde strateji, enerji akışı ve güvenliği, küresel ticaret gibi uluslararası ilişkiler gerektiren konularında farkına varmaya başladı ve eğer 70 milyonluk bir ülke ile enerji konularında ve ticarette önemli anlaşmalara imza attıysanız (nabucco vs...) gelecekteki enerji güvenliğiniz ve bunun kolaylıkla tedarik edilmesi önemli ölçüde bu ülkeye bağlıysa ve ülkenizin doğuya açılan tek kapısı Türkiye ise ve sizin ülkenizde bu ülkenin azınlığı varsa ve siz de bu azınlığın haftada 10 dakikalık kendi dillerindeki yani türkçe yapılan yayınlarına bile tahammül etmeye başlarsınız hatta aniden birdenbire işte uluslararası politika bu kadar nettir, hoşunuza gider yada gitmez......
Kircalinin daglisi 2009-12-22 17:53:13
Muzi demishki


bir deli (siderov)kuyuya bir tas atiyor sonra digerleri cikarmaya calisiyor..Allah akil fikir versin bu daglilara..


Muzi, siderova bu tuzag hazirlatan dsp imish. Dps nin stratejisini tebrik ederim dogrusu...
Muzzi 2009-12-22 18:41:48
Ne yazik ki dps bu kurnazliktan ve cesaretten cok uzak.Keske gercek olsaydi ve bizde partimizin uyanikligi ve yaptigi provakasyonlarla gurur duyabilseydik.Ama gercek suki siderov gibi odun kafali ,medeniyetten uzak,demokrasi nedir bilmez adamlar gercekten Bulgaristan da bolca bulunmakta.. Bunlar okadar geri zekalidir ki 2 adim sonrasini bile hesap edemez.O yüzden be delinin yaptiklari ister istemez ekmegimize yag sürmekte yoksa dps ye kalsa ,"Bulgaristanda mükemmel etnik uyum var "(kendi söylemleri).Bi azinlik parisinin söyleyebilecegi en son söz.