Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
V. ULUSLARARASI BÜYÜK TÜRK DİLİ KURULTAYI KIRCAALİ’DE DÜZENLENECEK

V. ULUSLARARASI BÜYÜK TÜRK DİLİ KURULTAYI KIRCAALİ’DE DÜZENLENECEK

28 Aralık 2009

25–28 Eylül 2010 tarihleri arasında V. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı, Bilkent Üniversitesi, Bulgaristan Kırcaali Belediyesi ve Bulgaristan Sofya Üniversitesi ile ortaklaşa, Kırcaali' de yapılacaktır.
Bilimsel nitelikli, geniş katılımlı uluslararası bir etkinlik olan V. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı Türkçe ile ilgili konuların gündemde tutulması, bu konulara dikkat çekilmesi amacıyla gerçekleştirilecektir.
Yurt içi ve yurt dışından bilim adamlarının, araştırmacıların katılacağı V. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayında aşağıdaki konular ele alınacaktır.
Türk dil bilgisi
Türk dilinin kökleri
Türk dilinin kaynakları
Türk dilinin tarihi dönemleri
Türkçenin söz varlığı
Türkçenin etimolojisi
Türkçede yozlaşma, yabancılaşma
Kitle iletişim araçlarında Türkçenin kullanımı ile ilgili sorunlar, çözüm yolları
Dil eğitiminde iletişim araçlarının önemi
Türkçenin eğitimi ve öğretimi
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi
Türk edebiyatı
Türk düşünce sistemi ile ilgili çalışmaların değerlendirilmesi
Ortak dil
Kurultaya katılacak bilim adamlarının muhtemelen Türkiye Türkçesini kullanacak olmaları, kurultay boyunca anlaşma ve konuşma dillerinden birinin Türkiye Türkçesi olması oldukça sevindirici bir durumdur.

Daha fazla bilgi için TIKLAYIN

Kaynak: Bilkent Üniversitesi


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


rumeli 2009-12-27 20:09:08
mongolistan? ingus, cecen? ne bicim turk dilleri?
sacma sapan is...mongollarlar ne isimiz var?
şevked 2009-12-27 21:29:39
Moğollar Türklere akraba bir topluluktur.Lütfen dışlamayalım.Türklerle moğollar ne kadar kanlı ilişkiler içinde bulunmuş olsakta AKRABAYIZ.
cevabi. 2009-12-27 22:02:42
Rumeli, Mongoliya bulgarcadir Turkçesi Mogolistan yani bulgaristanda oldugu gibi o ulkelerde de bizim gibi turkler yasiyor bilgi sayibi olmadan ne alakasi var diyemezsiniz arkadaslar Ozgur efendi yine HóH tarafindan yapilan Turkluye hayirli bir Kurultayi beyenmiyerek tetiyini yine HóH çevirmis Ozgurcuyum Tv.Skat Stefan Çolakov senin gibilerini parayla ariyor onlarin parasi çok bu gun abiyin Osman Oktay oradaydi sana da yer var orada kana kana konusursun turklerin alehinde hadi sana iyi konusmalar iki yuzlulerin yeri orada burasi salaklarin yeridir burada seni anlamazlar arkadas.hadi yolun açik olsun deriz.
fes 2009-12-27 23:25:47
Moğllarla akraba falan değiliz, fakat dillerimiz aynı dil grubuna aittir.

Ancak Moğolcadan bazı kelimeler dilimize geçmiştir; çünkü Cengiz han'ın komutanlarının birçoğu, askerlerinin ise önemli bir kısmı türktü.

Moğollarla türklerin antropolojik özellikleri çok farklıdır. Cengiz Han'ın batıya yürüyüşünde orta asya türklerine önemli ölçüde Moğol kanı bulaşmıştır. Mesela çekikik gözler moğol kanına işarettir.
Rasim 2009-12-27 23:35:34
Bu Özgür kafayı yemiş galiba ya. Dps duşmanlığında ATAKA-yı bile geride bıraktı bu arkadaş valla.
BG 2009-12-28 07:02:30
Osman aga tellefon numarani vermeye unutmuşsun
aynalı baba 2009-12-28 08:19:15
Bilkent ünüversitesi bir amerikan eğitim kurumudur; içi amerikanın hesabına çalışan ajnlarla doludur.

Kuzey İrak'da kürtçülere destek verirler.
şevked 2009-12-28 09:23:23
FES,
zaten Moğollar işgal ettikleri ülkelerde kısa sürede yerel halkın dinini kabul edip asimile olmuşlardır.Müslüman olanlar Türkleşmiş.
Çinde Kubilay hanın moğolları ise konfuçyusçuluk sayesinde çinleşmiştir.
düzeltilir 2009-12-28 15:57:03
Yukarıda yazılan metin Halim Çavuşoğluna aitir.Özür dilerim.Varnalı
ömer deniz 2009-12-28 22:43:00
kırcaalide böyle bir kurultayın yapılması çok gurur verici birşey. hem kırcaalinin tanıtımı hem de insanlarımızın ekonomik olarak kar sağlaması hem de dilimizin gelişimi için çok anlamlı birşey. inşallah bu gibi kurultayların devamı gelir...
Rumeli 2009-12-29 14:31:29
Arkadaslar sacma sapanlar konusmayin, en son DNA arastirmalara göre Mogollarlar his bir iliskimiz yoktur! bilem 1% ayni DNA yoktur! dillerinden bilmem...her asyali milletler iliskimiz olamaz. Neyse gelsinler, bence gercek Türk milletlerni daha fazla dikkat vermeli bos verin Mogollari, Inguslari, Abhazlari...

ref: DNA Haplogroup distribution in Turkey
şevked 2009-12-29 16:06:33
Şu DNA ile "milliyet kanıtlama" olayını o kadar ciddi almayın arkadaşlar.Türk geni,Yahudi geni diye ve sayre bir şeyler yok.
Ancak belli coğrafyadan belli insanın başka bir coğrafyada başka bir insanla genlerine göre ve orana göre benzerliği söz konusu olur.
İnsan genomu araştırmaları yapıldı yıllar önce.Norveçli bir "ari" ırklı adamlar bile uzaktan ve bazıları yakından Etiyoplyalı zencilerle akraba çıkıyor.
Rumeli 2009-12-29 17:02:08
Ancak belli coğrafyadan belli insanın başka bir coğrafyada başka bir insanla genlerine göre ve orana göre benzerliği söz konusu olur
__________________

Demek mogolla hic genom iliskin olmamissa ne iliskimiz var o milletle? BG Turklerin genomu bulgarlardan uzak ama Anadolu'da olan Turklerle cok yakin yada aynen. DNA soyunu, milletini, nereden geldigini, nereye gittigini, kiminle karistigini söyler...MILLET, SOY bu degilmi? Hepimiz Afrikalyiz desek, o da dogru fakat Afrika'da ciktigimiz zaman her milletin genomu cesit vakitta, cesit bicimde mutasiyon olmus, iste o mutasiyonlar bizim kim oldugumuz gösterir.
şevked 2009-12-29 17:04:33
Haklısın,
dediğin doğru.Ama mesela farklı milletlerden insanlar aynı genomu taşıyabiliyor ve tersi aynı millete ait insanlar farklı genomluda olabilir.
Rumeli 2009-12-29 17:15:48
Genomu bir tarafa Mogol dili Turk diligle iliski yok yani Altay dilleri desek o zaman ver kardesim Japonlari ve Korelileri davet edelim...Altay dillerin altbölümüleri var, ve Turk dilleri kendi bölümünde, Mogollar ayri.
fes 2009-12-29 20:01:30
Ben dahil bilgili görünmeye, bilgi vermeye baylıyoruz valla. İlla ki hindi gibi bilgimizle şişineceğiz.

Hot zot, hot zot! Ve de kesinlikle Gorgorbaşı olamak.

Maalesef bu kusurdan ben de fazlasıyla muzdaribim. Nekadar kendimi zaptetmeye çalışsam da, bi bakıyorum, gene hindi gibi şişinmeğe başlamışım bile.

Moğolun DNA'sından, kıçının kılından bize ne be! Genetikçi bozuntuları!
Rumeli 2009-12-30 01:02:50
Varnali arkadas al sana: Y-chromosomal STR haplotypes in three major population groups in Bulgaria

oku guzelim sende uzman ol

iyi aksamlar
Rumeli 2009-12-30 01:13:41
Borjana Zaharova et. al 2001
medline ya da pubmed'ten bulursun
Perperek Papazı Der ki... 2009-12-30 14:48:28
Bre dangalaklar milletler ortak tarih, kültür ve dil birliği üzerine kuruludur. Gen üzerine değil.

Gen benzerliklerini ararsanız İsrail'in yaptığına kadar da gelirsiniz zenci ya bangladeşli yahudiler var hepsi de genetik açıdan akraba her nasılsa ispatlanmış.
Rumeli 2009-12-30 14:57:17
Bre dangalaklar milletler ortak tarih, kültür ve dil birliği üzerine
_____________

Tamam anlat Mogollarin Turklere ypatiklarini, dil ve kultur birligimizi...Bayazid kafeste hayvan gibi ölmedimi? ayni söy olsaydik simdi dünyayi alirdik, varmis tarihte Mogollarla isbirligimiz mesela Cengiz Hanin ordusunda Uigur ve Tatarlar ama karsi tarafta Harezmşahlar Devleti'nde inede Türkmenler, Özbekler, Kazaklar varmis.
Perperek Papazı Der ki... 2009-12-30 20:05:12
Arkadaşım şimdiki Türkler ile şimdiki Moğollar arasında hiçbir dil veya kültür birliği olmadığı gibi hiç bir düşmanlık da yoktur. Kimin kime ne yaptığı o kadar da önemli değil, şayet yok Beyazid'e şöyle böyle yapmışlar derseniz Bulgarların durumuna düşersiniz.

Moğollarla ortak yanlarımız bir zamanlar aynı coğrafyayı paylaşmış olmamızdır ve Türk kültürünün hala taş gibi yerinde duran bilinen ilk hazinelerin Moğolistan topraklarında olmasıdır.
şevked 2009-12-30 20:17:52
Perperek,
dediğin doğru ama şu da doğru.İşgal ettikleri topraklarda müslümanlığı kabul eden moğollar, kısa sürede türkleşmiştir - Hindistanda Büyük Moğollar, Hülagüler,Timurun adamları,Altın Orda ve sayre.
şevked 2009-12-30 20:19:38
Ruslarla çinlilerin arasına sıkışmış Moğollara uzak değil yakın olduğumuzu göstersek, ne kaybederiz bundan.Zaten TÜRK TUVALILAR Budizimden dolayı moğollara özeniyorlar.
Perperek Papazı Der ki... 2009-12-30 21:17:26
Tuvalılar Türki'dir fakat Türk değildir.
fes 2009-12-30 22:13:01
Biri Sultan Bayazit'in Anara savaşından sonra moğollar tarafından esir edildiğini yazmış. Arkadaşlar, Timur ve ordusunun mğollukla bir alakası yoktu.

Aksak Timur türktü arkadaşlar, türk. Öyle olduğu için Ankara savaşı öncesi bir çok türk beyi askerleriyle beraber Timurun tarafına geçerken, Bayazit'i ise ölümüne müdafa eden sırplardı.
Perperek Papazı Der ki... 2009-12-31 01:54:55
Beyazid Sırpların eniştesi ne de olsa.
Mehmet Yörüker 2010-01-03 22:27:59
Kıymetli hemşerilerim ve değerli yorumcular,
Bu bölümdeki yorumlarda kötü niyetli olmayan fakat eksik bilgiye dayanıldığını gördüm. Bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp derler büyüklerimiz. Yarım hoca dinden, yarım doktor candan eder derler aynı zmanda. Herşeyden önce böyle bir kurultay Türk-Balkan tarihinde bir ilktir ve çok önemlidir. İnşallah başarılı olur. Yalnız burada sık yapılan hata ırkçılık ile milliyetçiliğin karıştırılmasıdır. Eğer biz Osmanlı Türkleri olarak ırkçı bir milliyetçilik anlayışında olsa idik orta asyadan gelip Avrupa'nın ortasına kadar gidemezdik. Fakat bugünde farkında olmadan ırkçılığa bulaşıyoruz. Bu bölünmek ve birbirimize düşerek zayıflamak demektir. Dikkat edelim. Saygılarımla.
fes 2010-01-03 23:28:40
İslam dünyasının en büyük alimlerinden biri olan İbn Haldun Mukaddime adlı eserinde, bir milletin ayakta kalablmesi için sadece din yeterli olmadığını, birinci derecede asabiyet gerektiğini söyler. Asabiyet özüyle millet kastedilmektedir.

Dinsiz millet olmaz ama ne idüğü belirsiz dindar bir kalbalıkla onun bunun oyuncağı olmaktan başka bir şey de olunmaz.

Abdülhamit zamanında islamcılığı öne alarak devletin bütünlüğü korunur zannedilmişti, ancak sonuç hüsran olmuştu.

1912'de arnavut kardelerimiz Şkodra kalesinde türk askerini kıtır kıtır kestikerinde gözlerimiz faltaşı gibi açılmıştı.

Birici dünya harbinde busefer arap kardeşlerimiz ingilizlerle bir olup dedelerimizin karınlarını deşmişler, türk kanının üstünde yalelli çekmişlerdi.

Bu millet "Ne Şamın şekeri ne arabın yüzü " sözünü bşuna dememiştir.
Perperek Papazı Der ki... 2010-01-04 03:42:12
İslamiyeti reddetmek bize hiç birşeyi kazandırmayacağı gibi bize yabancı olan yalın şamanizme sarılmak da aynı derecede içi boştur. Günümüzün Türk kültürü ve kimliği yüzlerce yıl islamiyetle özdeşleşmiştir. Ama bu körü körüne İslam demekle de olmaması lazım Nuh deyipte peygamber demeyen İslamcıların halini de görüyoruz.
fes 2010-01-04 09:21:00
Rituelci onlar rituelci. İslamı sadece rituellerden ibaret zannediyorlar. Namazını kılıp abdestini aldınmıydı, yetti de artı ble diyorlar.

Oysa ibadet rituelleri islamın yüzde beşini teşkil eder. Doğruluk, dürüstlük, ahlaklılık es geçilmektedir.

Komşunun karısını kıçına pis pis bakıyor musun, kul hakkına saygın var mı, karını veya kocanı aldatıyor musun, Fettullah Gülene biat edip kafirlerin kılıcını sallıyor musun, türban diye bir fitne çıkartıp müslümanların bölünmesine şahane katkı yaptın mı - işte bunlara bakmak lazım.
şevked 2010-01-04 14:29:05
Perperek ve Fes,
size tamamen katılıyorum.
Mehmet Yörüker 2010-01-04 21:50:45
Bazı kardeşlerimizin din ya da İslam deyince neden bu kadar kızdıklarını anlayamıyorum. Bir milleti millet yapan dil, tarih, kültür, vatan, kederde ve neşede birlik, ülküde birlik v.b. değerler arasında inanç da çok önemlidir, Ama din deyince gerçek İslamı kastediyorum. Bu gün Müslümanlar iyi Müslüman değil iseler bu İslamın kötü olduğunu değil, Müslümanların gerçek islamdan uzaklaştıklarını gösterir. Gelelim Abdühamit zamanına, bu döneme ait belki pek çok yanlış yada eksikler bulunulabilir, fakat bunların hiçbirinin islama verilen önemle ilgisi yoktur. Osmanlı Rus savaşı sonrasındaki 30 yıl boyunca devlet bütünlüğü tamamen korunmuştur. Bölünme ve yok oluş ancak Abdülhamit tahttan indirildikten sonraki ittihat terakki döneminde olmuştur. Gerçek İslam ne sadece namaz, nede birtakım ritüellerdir. Gerçek İslam hakkında söz söylerken bile bunu ben mi söylüyorum diye ar ederim ama gerçek islamdan hep beraber çok çok uzakta olduğumuzu düşünüyorum. Saygılarımla,
kırcaali jön 2010-01-20 22:11:58
bırakın artık su rumeliyi buranın öz ismi paşaelidir ne o herkez rumcu kesildi bre.. paşeli bölgesi batı trakya...
islama da gelince aşırı din zararlıdır islamın ahlakı yapsı temel degerleri al yeter bana göre kım nasıl yasama isterse öle yaşar karısamazssın isteyen cıplak gezer ısteyen kaplı sana ne asıl sorun acık gezene bakan kapalıyada bakar sapık hep sapıktır o kdr kapandı diye sulanan olmıcak sanırsanız onada sulanan olcakbu kadar önemlisi insanın içindeki iman oda söle cevab buluyo: parqanın ve imanın kimde oldu bilinmez .. bidee bizim turk milletine bu din turkçeleştırılmedi surece martın lutherin yaptıgı gibi eropada :) akıllanmaz o kdar bide atanın sözüne gelelim türk milleti bu din yüzünden beyni sulanmıs hafızlara döndü islam içiçn yemen çöllerinden ta trablusa oradan oraya kan döktü kim döktü kanı nı sen ben arap varmı yok o varmı yok bu varmı yok hatırlarsak çöl seferınde medineyi savuncaklarmıs diye telef olan birliğimiz ataturkun bırakalım dedıği ama hafız subayın vazgecmedi yemen yada medine neyse unuttum orasını siz bulun orasını arapların da vurdugu üstümüze ingilizin cıktığı vakay neden olan subayın beynındekı çürümüş inanç....

 
   YORUM YAZ
Ad/Soyad*
Yorum Metni*:  
* Maksimum karakter sayısı: 1200
Security Code*
 
  * Yazılan yorumlardan site sahibi sorumluluk taşımaz !
  UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış yorumlar onaylanmamaktadır. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında muhatapları tarafından dava açılabilmektedir.


« Geri dön

ANKET



Anket Başlangıç Tarihi:

[ Anket sonucu ]
REKLAMLAR



All Rights Reserved © 2006-2019    "SENİ MEDİA" LTD; KARDZHALI   Webdesign: SWS