Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
TÜRK DİZİLERİ BULGARİSTAN’DA İSİM MODASINI DEĞİŞTİRDİ

TÜRK DİZİLERİ BULGARİSTAN’DA İSİM MODASINI DEĞİŞTİRDİ

30 Aralık 2009

Bulgaristan'da geçen yaz döneminde çeşitli özel TV kanallarında gösterilmeye başlanan ve büyük ilgi gören Türk dizileri, ülkedeki isim geleneğini de değiştirmeye başladı.
Bulgaristan-Yunanistan sınırına yakın olan ve Pomak azınlığın ağırlıklı olarak yaşadığı Smolyan kenti doğum hastanesinin halkla ilişkiler sorumlusu Anita Çolakova, devlet haber ajansı BTA'ya yaptığı açıklamada, özelikle son bir yıl içinde hastanede yeni doğan bebeklerin çoğuna Türk dizilerindeki ünlü karakterlerin isimlerinin verildiğini bildirdi.
Çolakova, Türk dizilerinden bilinen Orhan, İnci, Ege, Onur, Berk, Atilla, Nuri, Kenan, Defne, Eliz gibi isimlere hastanenin doğum kütüğünde sıklıkla rastladıklarını belirterek, "Türk isimleri adeta moda haline geldi" diye konuştu.
Çolakova, 2009 yılı öncesi dönemde hastane kayıtlarında İvan, Maria, Georgi ve Nikola gibi tipik Bulgar isimlerinin çoğunlukta olduğunu ifade ederek , "Ancak artık bu isimlerin sayısı giderek azalıyor" dedi.
Bulgaristan'da özel televizyon kanallarında aralarında "Gümüş", "Dudaktan Kalbe" ve "Yabancı Damat"ın da bulunduğu 10'a yakın Türk dizisi gösteriliyor.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


ray4o 2009-12-30 15:51:55
evet arkadaşlar artık komşularımızda kendilerine gelmeye başladılar böylece sayılarımz 3 000 000 milyonu daha raatlıkla aşacağız bizler türk ve müslümanlar olarak hep birlikte haraket edersek bg de başaramıyacağımız hiç bi şey olamaz ve ömümüzü kesemezler herhanki bir durumda hep beraber 4 000 000 milyona doğru 2010 yılı yayırlı ve bereketli olsun hepimiza.
emir 2009-12-30 16:42:43
Secim ve bayramlarda Kircaali-Bursa ve Kircaali-Istanbul seferleri yapan otobuslerde ray4o ve mitkolari olduresim geliyor.
todor jifkof 2009-12-30 16:55:27
SAY EMİR kardeş sen hiç türkiye ye tittin mi hiç itanbul da gezdin mi orada nekadar yahudi ve ermeni var biliyormusun hem türk hende kendi isimleri var varsın olsu ismleri ne olursa olsun kendileri türk ve türk kanı taşısınlar yeter biliyorsunuz isimlerimizi hep değiştidiler neoldu bulgar mı hayır türjkler türk dür böyle bazı kardeşlerimizi incitmeyelim HA sizi anlarım türkiye de bulgar ismi taşır ozaman sorumluluğu farklı olur bunlara dikkat edelim : ne mtlu türküm diyene: demiş atamız
Yei çag. 2009-12-30 20:02:40
Bulgarlar korkmasinlar turk oluyoruz diye korkulacak bir sey yok ki çagimiz deyisiyor.simdiki isimler ne bulgarlarin nede turklerin gerçek isimlerine uyuyor yalniz bunu unutmuyalim ki
40-50 yildan sonra soy adlar da bitecek artik kuresellesiyoruz bu bakilan Filimlerdeki turk isimleride gerçek isimler deyil,ki bunlarda dandik çali çirpi isimler mesela:Inci Kenan,Burcu,,Piliç
Kiraç Deniz,Filiz bu isimler çarpikliktir gerçekl olan isimler Turklerin: Osman Ali Veli.Bulgarlarin:Angel Todor Stoyan.iste bu Soyatli insanlar oldulermi is biter.
hiç kimse bunun için ne uzulsun nede sevinsinler.mesele bundan ibarettir.Saygilar.
Kırkmalı 2009-12-30 22:01:07
Bizim gecekondu mahalelerinde yaşayan macırlar da cuklarına bir kürt ismi olan Baran' vermeye başladılar.

Avradını şey ettiğimin soysuzları ya! Türk isimlerini geri almıyorlar ve çoklarına Baran ismi koyuyorlar.
Mehmet Serbest- İzmir 2009-12-31 07:53:12
ADIMIZ ADINA

Adımız adına terk etmedik mi
Dedelerimizin yadigârını,
Ata vatan topraklarını?

Adımız adına akıtmadı mı?
Analarımız, babalarımız gözyaşını,
Bedenlerindeki al kanını!

Adımız adına kıymadı mı
Şehitlerimiz canını,
Yaşatmak için Türk şanını?

Adımız adına tıkmadılar mı
Belene ölüm kamplarına,
Cesetler verildi domuzlarına.

Adımız adına silâh çekilmedi mi
Ahmet’ine, Mehmeti’ne Hasan’ına
Ayşe’sine, Fatma’sına, Türkân’ına!

Adımız adına ödemedik mi
Harçlığımız olan paraları,
5, 10, 20 levaları.

Adımız adına yıkmadılar mı,
Dedelerimizin mezar taşlarını
Açtırdılar ninelerimizin başlarını.

Adımız adına, sığınmadık mı
Şanlı Türk bayrağının altına,
Kardeş yüce Türk halkına?

Adımız adına soruyorum?
“Evet” diyorsun kafa sallıyorsun.
Ama hala Bulgar adı taşıyorsun,
Bu karalanmış adla yaşıyorsun!

Ne demek İvan Dragan Petkan?
Taşıyorsun bu adı utanmadan,
Silip atmıyorsun pasaportundan.

Son kıtama kızma,
Onu bir kalem yazdı.
O kalemi tutan bir el,
O eli hükmeden
Acı çekmiş bir beden.
Anladıysan bu kalemin feryadını,
Adımız adına al yine Türk adını.



Mehmet SERBEST
Ziyaretci sayısı: 2283

Öncelikle böyle bir sevindirici haberden dolayı Kırcaali haber sahibi Müzekki beye teşekkür ediyorum ve sonra da bu dizilerin senaryo yazarları editörleri ve emeği geçen herkese

Arkadaşlar isim deyip geçmemek lazım Dede KORKUT döneminde adını kazanabilmen için bir kahramanlık göstermen gerekiyormuş ve ondan sonra sana isim veriliyormuş oysa ki şimdiki adlarımızın ne kadar değeri düşük bazı arkadaşlara göre şu anda daha Türk ismini almayan 120.000 kiş bulunmakta pomak kardeşlerimiz hariç asırlardan bu yana Türk adıyla aç mezarı bulunamamıştır ama bu gidişle içinde öz be öz Türk olan haçlı mezar bulunacak.Ne garip değilmi
şevked 2009-12-31 08:46:33
Bazı "koyu türkçü" arkadaşlarda var ki Ahmed,Yusuf,Ali,Abdullah gibi isimlerede kızıyorlar, hani 1984-89 arası bu isimleri elinden alınıpta kahırdan ölen dedelerimizin isimleri.Neymiş?Arap isimleriymiş, "öz türk isimleri" değilmiş.
fes 2009-12-31 09:31:21
O türkçü anlayışa ben de karşıyım. Bu anlayışlarıyla, eninde sonunda duşmanlarımız olan batıya hızmet ettiklerini düşünüyorum.

Türkten islamiyeti çıkart, Orta asyadakiler gibi türkümsü bir şey kalır ortada.

13'cü asırda Anadolu'da bir mucize yaşandı; cenab-ı Allah dilleri üzerinden türkü yarattı. Çok üstün vasıfları olan bu yeni türkün bir misyonu vardı: yeryüzüne adaleti getirmek.

"Beri gel barışalım, yar isen kavuşalım." dendi, " Gel, 72 milleten dışarı olsan yine gel." diye çağırılar yapıldı.

Nietzsche'nin 'üstün insan' dedikleri bunlardı işte. Osmanlı bu üstün insanların gücünü kullanarak büyüdü serpildi.
şevked 2009-12-31 10:07:32
Sana katılıyorum FES.
Celal Koseoglu. 2009-12-31 14:04:30
Fes Anlasiliyor ki sen Ataturkçusun Hepimiz ataturkle yasiyoruz Ataturke saygi duyuyoruz ataturkte bir Rumellidir adida Mustafa dir Annesine de Zubeyde hanim derler Tum atalarimiz Dedelerimiz o Arab ismi dediyimiz isimleri bugunlere kadar tasimislarda onlara avur gelmemis,de neden Osmanlinin Mustafa Kemaal.Aaturkun ismi bu gunku gençlerimize avur geliyorki simdiki isimler Burçu Deniz Burçin Vural Volkan Bu ad Bulgaristanda Kayacik(Dimitrograd) çimento fabrikasinin eski adi neyazik bu gun turk adi olmus hayret dogrusu gerçek isim Osman Mustafa Mumun Soy isimer ise Kiliç Kahraman Filiz iste bunlar olmalidir kardesler çocuklarimiza Osmanlinin, Ataturkun isimlerini koyalim Ahmed Mehmed v.s gibi bir turke yakisan onurlu isimlerdendir. degerli isimler bunlardir.arkadaslar.
berk 2009-12-31 15:45:46
Kesinlikle ve kesinlikle islam bugünkü anadolu ve balkanlardaki Türklerde bugünkü kimliğin oluşmasında en önemli unsurlardan birine sahiptir ve birnevi ayrılmaz parçadır ama ki islamı çıkartığınızda aşağılanarak söylenen Orta asya'daki Türkümsü olarak yapı olarak nitelenen şey Şaman ve Gök tanrı kökenli islam öncesi Türk toplumundan bahsedililiyorsa kimse kusura bakmasın en az 1000 yıllık Türk-islam medeniyeti kadar güçlü ve daha uzun ve büyük bir uygarık çıkar. Biz Türkler nerdeyse son 1000 yıldır Müslümanız peki ondan önceki 8000-9000 yıllık andronovo kültüründen bozkır halkına evrimleşip daha sonra prototürklüğün temelinin atıldığı tarih sırf müslüman olmadıkları için çöpe mi gitmeli! Hiç sanmıyorum bu da en az 1000 yılık Türk-İslam tarihi kadar ve hatta ondan bile daha değerli yapılarda ortaya koymuştur. Aşağılanarak söylenen Bu müslüman olmayan Türkümsüler göklere çıkarılarak anlatılan arap ve acem halklarını Asya'dan gelip dize getirmiş ve yüzyıllarca yönetmiştir. Ayrıca müslüman olmayan ve Türkümsü olarak tanımlanan halklar İslam sonrası Türkler kadar Türktür hatta daha fazla çünkü ortadoğu kültürel gelenekleri yerine ural-asyatik yani kendi öz ve öz kültürlerine sahiptir. Konuştukları dil gerçek ve saf Türkçedir, alfabeleri arap marap değil kendi göktürk-runik alfabesidir orhun yazıtarında olduğu gibi ee ama müslümanda değiller eee bu onların Türklüğünü azaltabilir mi kesinlikle hayır.

İkinci konu ise isim, duru ve kısa Türk isimleri yerin dibine sokulmakta Arapça isimler ise gerçek ve saf Türk ismi kabul edilmekte muhteşem bir sav, yani bir halk kendine ait kökenli ve kendi öz ve öz atalarının ismini bir ismi çocuğuna verince bu isim yeterince Türk sayılmamakta ama kendisiyle din yada başka kültürel bağı olan bir halkın atalarının ismini verince daha Türk sayılmakta kimse iki artı iki'yi beş yapmaya zorlamasın.

Kendi kültürünü Batı Avrupa kültürleriyle (anglo-sakson, fransız, alman....)kıyaslayıp küçük görenlerle
Kendi kültürünü dilini Ortadoğu (arap-fars..) kıyaslayıp küçük görenlere aşağılık kompleksini bırakmanın vakti geldi geçiyor
cevabi. 2009-12-31 19:14:33
Berk senin bu yorum metnine yazdigin isim sana ayitse be sana soyle diyecegim af edersin o sorun senin ana babandadir efendim. ben sana karismam fakat oyle ismi ben burda Batiavrupalilar.
kopeklerine koyduklarini biliyorum.Tabiyki Balkanlarda insanlarimizin son yirmi yillarda kafalari bozuluyor olduklari belli ki çocuklarina artik: hayvan, bitkie esya ve doga isimleri koyuyorlar. bu da kultur açisindan bir togaf oluyor ne yazik.
Er 2010-01-01 21:48:23
aslinda Turkchuluk ile ilgili yorumda bulunan dinci ve turevileri islamdan bi haber olduklari gibi Turkchuluktende bihaberdirler.... :)))))
korkusuz 2010-01-02 16:07:38
turkleri sevmezler ama dizilerini pek severler
bunlar boyledirler
Er 2010-01-02 21:14:45
Fes sen ne osmanlisindan soz ediyorsun?
Bir kere Osmanli Osmanli iken Osmanliydi. Osmanli diger milletleri hakimieti altina alabilmek icin hosgoru stratejisi guttu ve sonucu husranla bitti... Kardeslik masallari bitti... din kardesli ummet kardeslig masallari bitti...

Demekki milletleri bir arada tutan din degilmis menfaatlermis.

Yani sen sunumu demek demek istiyorsun "Osmanli Turkchuluk yapmadi bizde yapmayalim" Oylemi?

Sen Osmanlinin o kafa ile nereye gittignden (Osmanlinin son donemlerinden) haberin yok sanirim.

Gunaydin!
Er 2010-01-02 21:25:16
sevked, benim babamin ismi Yusuf.

O zamanda (1984-1989) isimlerin degistirilme hadiselerini bile dinci goruslerine alet etmeye calisan dinci tiplerdensin sennn.

Ben dinci insanin en pislik insan oldugnu soylerim her zaman degilmi? Bak iste ortada.

pislik insan dinciye sormali?

O arap isimlerinide Turkler kendi istekleri ile almadi. Hadi bakalim buyur burdan yak. Kuteybe gibi Turk kasaplarinin ozentisisiniz siz dinciler.
fes 2010-01-02 21:32:33
Yok ben onu demek istemedim ve de ümmetçi değilim. Dikkat ettiysen "türk milleti" diyorum, yani bulgarların "natsya" dediklerinin aynısını söylüyorum.

Bununla beraber türk dilinden bahsediyorum, arap dilinden değil.
şevked 2010-01-03 09:57:12
ER,
sen çok küstah, terbiyesiz bir tipsin.Dünya görüşün ve sossyolojik altyapın o kadar zayıf ki seninle tartışma bile anlamsız, çünkü karşı tarafın sözlerini bir defa hazmedecek kapasiten yok.İNSANLARA DİNCİ ETİKETİ YAPIŞTIRIP çıkıyorsun işin içinden.
Zavallı kinci adamcağızsın sen.
şevked 2010-01-03 10:03:42
Madem "arap dini" Islyamiyeti beğenmiyorsan yolun açık, zaten "kırmızı pasaportundada" hala Bay Toşonun verdiği o "güzel ve medeni" ismi taşıyorsundur işin daha kolay olur.Yusuf'u beğenmiyorsan Yosif olmaya devam et deyecem,ama oda semitik kökenli isim.


En kötü durumda git Enisey havzalarına oradaki bir kaç bin kişiyi geçmeyen pagan türk kalıntıarıyla bol bol geyik koşturur ateş atrafında daire davul çalar bol bol "hayhayhay hay hoy hoy hoy hoy" bağrarak dans edersin.Senin gibi soyundan sopundan utananlara bu yakışır ancak.
berk 2010-01-03 17:11:59
cevabı rumuzuyla metnime 30 kelimelik türkçesiyle cevap yazmaya çalışan şahısa:

Evet, sorun kesinlikle anne babamda çünkü onlar kendi dilini en iyi şekliyle konuşan yazan ve ana dilimde kendimi en iyi şekilde ifade etmeyi başarabilen ve kendi kültürünü onun tarihsel perspektifteki gelişimini günümüzde ulaştığı konumunu iyi bilen bir şahıs yetiştirdiler.

senin ise kendi ana dilinde bile kendini ifade etme zorluğu çekmende sorun anne babanda mı? dayında mı? yada sülalenizin diğer üylerende mi bilmiyorum biraraya gelip tartışıp bulursunuz

buarada yazındaki imla yanlışları umarım birdaha ki sefere doğrusunu kullanabilmen umuduyla

ayitse değil = aitse togaf değil=tuhaf.

Şaman kültürünü geyiğe binip ateş yakıp etrafında davul çalmak olarak tanımlayan şahsa:

Orta Asya kültürü ve mitolojisi hakkında hemen hemen hiçbirşey bilmeden şamanizmi bir iki basit ritüeliyle tasvir etmek muhteşem bir tanım gerçekten. Senin hoy hoy diyerek boş boş ateş etrafında gezen kişiler olarak tanımladığın atalarım ki senin de ataların doğa güçlerine dayanan basit ve saf temiz inançlarıyla yaşarken kadınlarının bile kabilede eşit söz sahibi olduğu ve yönetim ve kararlarda da karar verme yetkisi varken, göğe çıkartığın çöl bedevileri sanırım aynı tarihlerde sırf kız çocukları olduğu için utançlarından yerin dibine giriyorlardı ve canlı canlı gömüyorlardı.

O çöl bedevilerinin torunları ateş etrafında hoy hoy diye boş boş dönenleri değil, senin ateş etrafında hoy hoy boş dönenler diye tanımladığın kişiler çöl bedevilerinin tamamını 500 yıl yönetti neden acaba yani adamlar sadece ateş etrafında hoy hoy diye boş boş dönüyorlarsa kendilerinden daha üstün bir kültüre sahip halkları nasıl 500 yıl yönetebildilerki belki birilerinin hoy hoy diye ateş etrafında boş boş dönme diye adlandırdığı kültür ortadoğu kültüründen daha üstün olduğu için olabilir mi?
Er 2010-01-03 23:11:27
sevked samanizm konusunda sana gereken cevabi berk irkdasim vermis.

Ancak benimde ilave etmek istedigm onemli hususlar var. O kadar chok saman irkdasim var hoy hoy diye ates etrafinda doneni gormedim. Ama hottini zottini diye aniran cok aczmendiler gordum. Kicini gobegini sisleyen cok aczmendi gordum.



Sen galiba samanlari atestperestlerle karistiriyorsun. Normaldir , belliki kafan cok karisik.

Sevked, sana bir teklifte bulunacagim. internet ortaminda erkeklik yapma.
Pasaportumda bulgar adi tasiyorsun(dur) iftirasi atmissin. Arabin dininin pesinde kosan dinci eger pasaportumda bulgarca degilde Turkce isim tasiyorsam o pasaportu gun gormeyen bir yerine sokmama razimisin???
Er 2010-01-03 23:15:39
Soyundan sopundan utanan arapin dini pesinde kosandir.

Ne demis arap" Turkler islamla sereflenmislerdir".

Bu nedemek oluyor. Turkler islamdan once serefsizmiydiki Turk islamla sereflenmis. Hadi ordan.

Soyundan sopundan utanmayan arabin dini pesinde kosmaz arap kolonisi gibi.
Rodoplu 2010-01-04 09:00:53
Önce Turk sonra muslumanim.Ne mutlu Turkum diyene!
fes 2010-01-04 09:55:32
Abullah Gül ise, önce müslüman sonra türküm diyor. Bir de, dağlara taşlara 'ne mutlu türküm diyene!" ilkelliktir demişti.

İzmir milletvekili Canan Arıtman 'soyunda ermenilik var' diye ortaya çıktığında ise, 'benim yedi sülalem türktür' diye savunma yapmıştı.

Bunun üzerine sabetay ve musevi avcısı Yalçın Küçük 'bunu sen bilemezsin, araştıracağız ve bakacağız' diye yangına görükle gitmişti.

Hadi bakalım, ayıkla pirincin taşını!

Bütün bunlar yetmezmiş gibi, Çukurambar'da Bülent Arınç beye suikast yapmakla suçlanan alabayın bilgisayarından tuhaf şeyler çıkmaz mı? Suikast zanlıs albay, ergenekon tutuklusu Ergun Poyraz'ın 'Musa'nın gülü' kitabını oğuluna okuma ödevi verdiği ortaya çıkmış. Yaa!

Nazlı Ilıcak bugünkü yazısında 'olur mu öyle şey, bir albay oğluna ergenekon zanlısı birinin kitabını okuması için ödev olarak verir mi?' diye sorular sorarak dövünüp duruyor.
şevked 2010-01-04 11:35:50
ER,
İslamı beyenmiyorsan yolun açık.Git Hristiyanlıkla ONURLAN veya git ŞAMANİST takıl.
Bir insanın güzel bir şeyle şereflenmesi daha önce şerefsiz olduğu anlamına gelmez
Eğer bir inancın en doğru inanç olduğuna inanıyorsan ve ahirette kurtarıcı inanç olduğuna inanıyorsan, tabi ki bu inanca ait olmak insanı şereflendirir.
şevked 2010-01-04 11:39:15
ER,
ağzını ve ne konuştuğunu denk al.Asıl efelik taslayan sensin.Gel görüşelim.Adım Şevked ALi, Novi Pazarda (Yeni Pazarda) oturuyorum.KITKA seramik fabrikasında bekçiye sor tarif eder sana adresimi.
Ben seninle normal dialog kurmaya çalışıyorm,ama sende sygı diye bişey yok galiba.
şevked 2010-01-04 14:27:54
BERK,
neyin ne olduğunu çok iyi biliyorum.Rusya federasyonuna bağlı Altay Cumhuriyetine (eski Gorno-Altayska AO) veya Hakasyada ve kısmen Yakutistanda bu dediklerimi göreceksin.Ha birde Budist olan TUVALILAR (Er kardeşimizin diliyle "elin moğolun dininin peşinden koşuyorlar").
berk 2010-01-04 21:27:54
Şaman kültürünü geyiğe binip ateş yakıp etrafında davul çalmak olarak tanımlayan şahsa:

Evet, neyin ne olduğunu bildiğin; özellikle binlerce yıllık bir kökeni bulunan şamanizmi (ki bu şamanizmin önemli kültürel dinsel motifleri hala binlerce yıl geçmesine rağmen Türk müslümanlığında önemli bir yere sahip) ateş etrafında geyiğe binip ve ateş etrafında hoy hoy diye davul çalmaktan ibaret olduğunu söyleyerek ortaya çıktı. Senin yorumun bir hristiyan Avrupalının çıkıp, biz müslümanları aşağılamak için İslam'ı camide 5 vakit toplanıp boş boş yatıp kalkmak ve bir ay boyunca aç gezmek olarak tanımlamasından farksız ve aynı vasatlıkta yorum.

benimle aynı dilin farklı lehçelerini şivelerini konuşan tüm halklarla hangi dine sahip olurlarsa olsunlar gurur duyuyorum. Hiçbirini kadınlarına ve kızlarına hayvan muamelesi yaptıkları için yada sırf aynı dinden olup farklı mezhepteniz diye birbirlerini canlı intihar bombalarıyla katledip dünya gündemini meşgul ettiklerinide görmedim
Er 2010-01-04 22:35:19
Sevked, bende Ercan Yusuf, Beni pasaportumda bulgarca isim tasiyor iftirasi attin? Bende diyorumki(Turkche konusuyorum degilmi?) pasaportumda ismim bulgarca degilde Turkche ise pasaportu gun gormeyen yerine sokmama razimisin?

Sadece bu soruya yanit istiyorum eh gerisi kolay.
fes 2010-01-04 22:56:14
Arkadalar, tartışmayı kişiselleştirmeyin lütven.

Farklı görüşleri savunmanız normaldir, biribrinize neden kızıyorsunuz ki?

Söyleyin söyleyeceğinizi; alan alır, almayan geçer gider.
şevked 2010-01-05 10:36:49
ER,
eğer öyleyse sözlerimi geri alıyorum,ama benim bir yerime bir şey sokma ihtimalini kafandan at?
O kadar kolay değil bu iş.
şevked 2010-01-05 12:50:32
BERK,
bende severim müslüman olmayan türkleri,ama Balkanlarda ve Orta Doğuda Türk tarihinde islam dini çok önemli bir faktördür.Ben sadece bu faktörün göz ardı edilmemesinden yanayım.