Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
19 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
OLGUNLUK SINAVI SONUÇLARI AÇIKLANDI

OLGUNLUK SINAVI SONUÇLARI AÇIKLANDI

02 Haziran 2010

Bulgar Dili ve Edebiyatı devlet olgunluk sınavı sonuçları artık mevcuttur. Sonuçlara ulaşmak için: rezultati.zamaturite.bg adresinden giriş referans numarası ve yurttaş kimlik numarası (EGN) bilgileri yazılarak sisteme giriş yapılmalıdır.

Milli Eğitim, Gençlik ve Bilim Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Cuma (04 Haziran 2010) gününe kadar bu yılın olgunluk sınavı detaylı bilgilerinin sisteme yükleneceği duyuruldu.

Sınavdan önce bilgi sızması gerçekleştiğinden hala soruşturmanın devam ettiği açıklandı. Milli Eğitim Bakanı Sergey İgnatov, sınava giren lise son sınıf öğrencilerinden herhangi birinin sınav sorusunu önceden bildiğinin tespit edildiği halde, o öğrencinin veya öğrencilerin sınavı iptal edileceğini kesin bir biçimde belirtti.

Millet Meclisinde Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) grubu, sınavdan önce yaşanan bu skandalla ilgili Meclis çatısı altında Soruşturma Komisyonunun kurulmasını istedi.

Hatırlayacak olursak, sınavda çekilen İvan Vazov’un
kaleme aldığı ““Levski” gazelindeki sözün gücü” edebiyat olgunluk sınav sorusu, bir gün önceden internet aracılıyla öğrencilerin arasında paylaşılmıştı.

Kaynak: İsmail KÖSEÖMER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


talebe 2010-06-02 09:27:19
En sonunda acikladilar, kac haftadir bekliyorduk zaten...
Kara Ibrahim Aga 2010-06-02 12:55:04
Hadi tebrikler genchlerimize..

Talebe- hich düshünmeden,gel yazil Almanyada Almanca kurslarina ve seneye gir bi Alman Uni'sine...
Arkadashlarin da aynisini yapsin..

Benden söylemesi!!!
talebe 2010-06-02 15:45:56
Bu almanca kursu ve Almanya da egitim hakkinda daha genis bilgi nereden edinebilirim, cevap bekliyorum.
Kara Ibrahim Aga 2010-06-02 17:02:19
Buradan:

http://www.goethe.de/ins/bg/sof/bgindex.htm

***
Ama orada birshey olmazsa bashka yollarda var..
Yalniz istek olsun...
Ama Almanyada,Diskoyu falan unut..
Okumak..okumak..okumak ve chalishmak birinci ve ikinci yil..
Ish problem degil..
Yaza görüshürsek seni Almanyada okuyan 3-4 Uni'de okuyan genchler tanishtiririm ..problem yok..
Kara Ibrahim Aga 2010-06-02 17:48:07
Habere bakin yan!
Hele gene yorumlara....
Cahillik en üst safada:

http://www.hurriyet.com.tr/spor/amatorsporlar/14911745.asp?gid=
fes 2010-06-02 20:57:59
""...olgunluk sınavı sonuçları artık mevcuttur."

Kanatimce biraz anlam kargaşası olmuş. "... sınav sonuçları açıklandı" sözü yeterli, "artık mevcuttur" sözüne hiç gerek yoktu. Hiç bir dilin başka dillerle bire bir karşılığı olamıyacağından bukvalen prevod yapmaktan kaçınmalıyız diye düşünüyorum.

“Levski” gazelindeki konuşma gücü”

Gazel divan edebiyatına ait bir kavramdır, günümüğzde kullanımdan kalkmıştır. Keza "konuşma gücü" yerine "ifade gücü" denmesi daha doğrudur.

"Levski" şiirindeki ifade gücü - tema bu olmalı. Vazov'un şiirini çok iyi bilmiş olması beklenen talebelerden konuyla ilgil kompozisyon kıvırmaları istenmiş olması lazım.

Bulgarların bu sınav sistemine ben hayranım. Maalesef Türkiye'de bunlar yok. Türkiye'de test sistemi var, Amerika'dan aparılan bir sistem. Çocukların dil yeteneklerini ne geliştiriyor, ne de ölçüyor. Rezalet bir şey. Bunun eksikliğini üzerimde hep hissettim.
TALEBE 2010-06-02 23:32:56
Bence '' Silata na slovoto '' nun en guzel tercumesi '' Sozun gucu '' .Diger tercumelerin pek kullaga yatkin olmadiklarini dusunuyorum.
fes 2010-06-03 00:14:24
Sınav temasının başlığı tam olark neydi acaba?

Silata na slovoto v stihotvoreniyeto na Vazov "Levski". Böyle olabilir mi?

Annem bunları bilir, telefon edip sorayım bari.
İsmail 2010-06-04 00:22:55
Kesinlikle haklısın, 'sözün gücü' olmalıydı. Konuşma kelimesini nereden uydurduysam...