Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
KIRCAALİ’DE ZEHİRLİ HAVA

KIRCAALİ’DE ZEHİRLİ HAVA

14 Haziran 2010

Kırcaaliler Pazar keyfine doyasıya yaşayamadılar. Aşırı güneşli havada kent sakinlerine bekleyen başka bir sürpriz de vardı. Havada bir koku ve de kükürt (sülfür) dioksit kirlenmesi yeniden baş gösterdi.

Kentteki Çevre Ajansı yetkilileri kent ve bölge üzerindeki havada, kükürt dioksit oranının ortalama saat limit standardının 1,5 kat üzerinde olduğunun tespit edildiğini açıkladılar. Kirliliğin kaynağı olarak da Kurşun ve Çinko Fabrikası gösterildi.

Haziran ayı içinde bu yaşanan ikince hava kirliliğidir. 8 Haziran’da ‘Studen Kladenets’ semtindeki otomatik kava kirliliği ölçme cihazı kükürt dioksit oranının ortalama saat limit standardının 2,65 kat üzerinde olduğunu tespit etmişti. O zaman da Kent Çevre Ajansı yetkilileri kirlilik kaynağının Kurşun ve Çinko Fabrikası olduğunu göstermişlerdi.

Kaynak: İsmail KÖSEÖMER


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


nah size hava 2010-06-14 22:27:55
kircali de yasayanlar sesini cikarmazlarsa cok yutacaklar kökune kadar bu boruyun ...neyse
Sevil 2010-06-14 22:58:55
Boru o kadar tehlikeli değil, ama borudan çıkanlar... özelikle kurşun 12 yıl sonra radiasyonlu kurşuna dönüşüyor. oksudler ciğerleri parçalayacak, kapatsınlar bu ekolojik felaketi ya...çernobil gibi olacağız
Kara Ibrahim Aga 2010-06-15 13:35:15
Bu Fabrika choktan lyazim kapatilaydi..
Ama nerdeee...
Arashtirmala göre Kircaalide yashayanlardan her 3 insandan birinin Hasta oldugunu tespit etmishler..
Ama idare yok ki..
Ne savcilik ne Belediye bishe yapamiyoru..
Onu birakalim gechen seneye kadar Chevre Bakani bilem birsey yapamadi!
Onu birakalim,DPS'den AB-Milletvekili sechilen zat AB kürsüsünden Altin chikarmak ichin siyanid kullanmasi ve ya alternativ gösterilmesini istedi..
AB parlamenter shashkina dönmüsh azlari achik bakiyorlardi..
Bu kadar da achik Lobi faliyetlerinde bulunmak shashirticiydi onlarin achisindan...
Etmiyor Bölgemiz en fakir olduguna bir de zehir..a..
Ahali kime shikayet etsin?
Ermeni Papazina ve ya Yalova kaymakamina mi?

Belkim de Sofyadaki -Danishmana mi..
Nasil olsa Hidrojen uzmani onun yaninda belkim de Pnevmatik uzmanlini da kapmishtir...
Binlerce chocuk hasta hemde Hronik ve bunlarin Anneleri Babalari neden faliyete gechmiyoru..
Shikayet edilecek yer burasidir..AB-Chevre Komisarayati.

Ingilizce ve Fransizca:

***

Europabüro Brüssel
11, Avenue de l' Yser
B-1040 Brüssel
Belgien

Tel. +32 2 7430-743
Fax +32 2 7430-749
sekretariat@eukas.eu
SEVİL 2010-06-15 15:44:07
Ekoloci diye bir bölüm var, davet etsinler bir uzman, monitorin yapsın. Benim bildiğim Dimitrovgrad'tan sonra en kirli şehir Kırcaali. Şimdi Dimitrovgra'ta üretim olmadığına göre top 10 da Kırcaali 1. ci. Filtreleri zorunlu değiştirsinler. Yeşillendirsinler etrafını fabrikanın. Çocuklara yılda bir tatil sağlasın yönetim. Daha fikir isterseniz burdayım
emir 2010-06-15 17:21:56
NSI'nin istatistiklerine gore en cok ozurlu cocuk Kircaali'de
dunyaya geliyormus...
duygu ali 2010-06-15 21:03:13
Emir , bence bu istatistiklerin içinde özürlü grubunda sende varsın. Cahilce yorum yazma. Özürlü çocukların sebebi başka, oku kardeşim , ama derin oku. Belediye Başkanı Hasan Azis Sofya'da iki üniversite bitirdi, kendi imkanlarıyla, sen neresini bitirdinde onu eleştiriyorsun.
emir 2010-06-15 21:39:53
Yerim sizin universitelerinizi...Egitimime laf soyletmem.
4 sene Kahire- Al Azhar, 3 sene New york- law school, 1 sene Free University of Belgium'da okumamla birlikte 2 tane daha universiteden qualification ve masterlarim var,doktorami da tamamlamak uzereyim...
Gorme yetenegim acisindan "ozurlu" sayilabilirim belki ,ama aklim yerindedir.
Kircaali ilinde Pb, Zn, Cr ve bunlara benzer metaller olmasi gerekenden kat kat fazladir. Topragimiz,havamiz,suyumuz zehirli, e akraba evliligi de yapmadigimiza gore...hastaliklarin dusuklerin nedeni belli zaten...
Ablam The Charité uni Berlin'de doktor, iki sene once koyumuz ve civar koylerden su orneklerini incelemeye goturmustu ve sonuc korkuknc her turlu agir atik yani sira dusuk yaptiracak enfeksyonlara sebep veren bir suru bakteri var ictigimiz sularda, ayni sular icin ise Kircaalide HEI - tertemizidr efendim-icebilirsiniz diyor...
Tip egitim olmadigi icin butun dusuk sebeplerini ve yahut bebek olumlerinin nedenini bilemem,ama agir metallerin ve pis suyun etkisini bilecek kadar bilgiliyim.
İdriz Dolmalı 2010-06-15 22:54:34
Dr. emir bey efendi, sizin eğtiminiz seviyeniz çok yüksek. lütfen bu bizim garibanlar sitesine giripte bizi düşürmeyin canım. siz yabancı sitelerde gezin. biz köylüyüz , 4 sınıfı zor bitirdik. hadi idriz agan rica eder. ablanada selam söyle , su provalarını sınırdan nasıl geçirmiş banada öğretsin, tamam mı? bende bir aralar kendimi kırcaali emniyet müdürü olarak tanıtıyordum, sonra bende inandım, şimdi antidepresanlar gluharlı idriz olduğumu hatırlattı.iyi geceler emir. uyu sen. uykuda zararlı değilsin
emir 2010-06-15 23:00:41
Kuzey ve Guney Kore arasinda sinir var,avrupada sinir yok.
hadi be 2010-06-15 23:10:08
emir hadi ulan bana sınırları anlatmaya kalkışma, su provalarımış , fantazin çok gelişmiş senin, belki kütüphanenin büyüklüğünden kaynaklanıyor. hadi yat ulan
emir 2010-06-16 00:00:19
anani bekliyorum o gelsin ikimiz yaticaz ULAN
hadi be 2010-06-16 00:04:48
emir kişiliksizliğin ortada artık
ALİ VELİ DELİ 2010-06-16 00:09:48
ÇOK KIYMETLİ DOSTLARIM, MÜSLÜMAN KARDEŞLERİM HEPİNİZİ BİR HAREKETE DAVET EDİYORUM, EMİRİN YAZDIKLARINA CEVAP VERMEYELİM VE YORUMLAMAYALIM. O BU SİTEDE YER ALMAYA HAKETMİYOR. SAYGILARIMLA.
emir 2010-06-16 01:49:56
Hahahahaha, pis yagci,koylu sinifi sende...Yakinda "canim agalarim,ablalalrim" da dersin...