Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
BİNLERCE MÜSLÜMAN SOFYA’DA YÜRÜYÜŞ YAPTI

BİNLERCE MÜSLÜMAN SOFYA’DA YÜRÜYÜŞ YAPTI

30 Temmuz 2010

Bulgaristan Müslümanları Başmüftüsü Mustafa Aliş Haci'ye destek veren Müslümanlar, başkent Sofya'da bir miting düzenleyerek adalet ve demokrasi istediler.

Bulgaristan'ın dört bir yanından gelerek Sofya'da toplanan yaklaşık 3500 kişi, Başmüftü Haci'nin yerine geçmek isteyen eski ajan emekli yarbay Nedim Gencev'in girişimlerini protesto ettiler.

Mitingde bir konuşma yapan Başmüftü Mustafa Aliş Haci, Gencev'i ima ederek, "Bulgaristan Türklerine karşı 1989 yılına kadar asimilasyon kampanyası yürüten kimi kişiler, bizi bölmeye çalışırken başarılı olamadılar. Şimdi de olmayacaklar" dedi.

Protestocular tarafından alkışlarla desteklenen Başmüftü Haci, "Biz 1989'daki gibi bugün de barışçı protestomuzu yapmak üzere buradayız. Gerekirse yarın da burada olacağız. Barışçı protestolarımızı sürdüreceğiz, haklarımızı almaya çalışan kimsenin önünde baş eğmeyeceğiz" diye konuştu.
Burgaz kentindeki cami inşaatının yasadışı olarak durdurulmasına karşı olduklarını belirten Haci, Eski Zağara, Samokov ve Küstendil gibi birçok kentteki camilerin ibadete kapatılmasını şiddetle kınadıklarını söyledi.

Başkent Sofya'da binlerce kişinin cuma namazını Banyabaşi adlı tek caminin önünde, sokaklarda kıldıklarını anımsatan Haci, ikinci cami ve Yüksek İslam Enstitüsü binası inşaatı talebinin bürokratik engellerle sabote edildiğini belirtti.

Todor Jivkov yönetiminin devrildiği 10 Ekim 1989 tarihinin Bulgaristan'da demokrasinin başlangıç tarihi olduğunu belirten Haci, "Müslümanlar için de bir 10 Ekim gelsin artık diyoruz" ifadesini kullandı.
Bakanlar Kurulu ve parlamentoya, Başmüftü Haci'yi destekleyen 213 bin Müslümanın imzaladığı bir protesto bildirisini teslim eden göstericiler, parlamento binasına kadar bir yürüyüş yaptılar.

Göstericiler, "Asimilasyon kampanyası devam ediyor", "Nedim Gencev dolandırıcıdır", "Gencev'e hayır" yazılı pankartlar taşıdılar ve "Demokrasi ve adalet" sloganları attılar.

Üyelerin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi'nden (DPS-HÖH) Ahmet Doğan hariç tüm milletvekilleri de, göstericilerin yanına gelerek şikayetlerini dinlediler.

Göstericilere hitaben bir konuşma yapan HÖH milletvekili Tuncer Kırcaliev, "Partimiz sonunu kadar isteklerinize destek veriyor" dedi ve ibadetin yerine getirilmesinin demokrasinin ayrılmaz bir parçası olduğunu söyledi.

Kırcaliev, Bulgaristan Müslümanlarının Başmüftülük makamının tüm sorunlarının yasal ve adil bir şekilde çözülmesi için bir yasa tasarının hazırlanacağını da bildirdi.

Geniş güvenlik önlemleri alınan eylem olaysız sona erdi.

Kaynak: aa (İVO-PNR)


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


HELAL OLSUN BRE HELAL OLSUN... 2010-07-29 19:48:10
DURMAK YOK DIRENISE DEVAM. SARNICTAN SELAM OLSUN..................
Hasan ÇALIŞKAN 2010-07-30 00:09:04
ALLAH SİZDEN RAZI OLSUN. SONUNA KADAR DİRENMEYE DEVAM. GERİ ADIM ATILAMAZ ARTIK ,ZATEN TÜM HAKLARIMIZI ALIYORLAR.
işi çok....! 2010-07-30 00:23:04
,,Üyelerin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi'nden (DPS-HÖH) Ahmet Doğan hariç tüm milletvekilleri de, göstericilerin yanına gelerek şikayetlerini dinlediler.''
A.Doğan neden yok?.
Cevap:-Seçim yok,sıcak çok,Boyana sarayı klimalı,viski buzlu,kızlar nazlı,göstericilerin yanına nasıl gelsin,işi çok.
Mehmet Serbest 2010-07-30 08:32:28
Bu birlik ve beraberliğin devamını diler ve bu protestoyu ben de destekliyorum Bulgaristan hükümetinin bulgaristan müslümanlarına yaptığı bir haksızlıktır
kınıyoruz bu arada HÖH partisinin de bu yürüyüşte yer alması bizi hem sevindirdi hem gururlandırdı bizim de desteiğmiz size tamdır çünkü gün günden bizlere kapanan kapıların tek anahtarı siz HÖH partisinizdir
bunu herkes iyi bilmeli
bu işn başka çıkar yolu yok bir olalım birlik olalım dim dik ayakta duralım
Farklı eğitimler almış olabiliriz farklı kuruluşlarda görev alabiliriz farklı çatılar altında yaşayabiliriz amma böyle önemli davalarda aynı çatı altında toplanmalıyız
Vatandas Ahmet Efendi 2010-07-30 10:12:49
Birakin abuk subuk isleri ve her yerde Ahmet Dogan'a vurmayi. Bu marifet degil. Bir yenisi secilinceye kadar nasil secilmis muftumuz bizim tek muftumuz ise; bir yenisi secilinceye kadar Ahmet Dogan da azinligin lideridir. Bu kisiye yaptigimiz elestirilerde insafli ve akilli olun. elestiri yapacagiz diye bozgunculuk yapmayin. Yok sizin derdiniz uzum yemek degilde bagciyi duvmekse ve azinlik arasinda ikilik ve bozgunluk cikarmaksa KAPAYIN CENENiZi...

Ahmet Dogan'a hakaret etmekten baska isiniz yok mu sizin?

Bu muftuluk konusunda kisisel olarak ne yaptiniz?

Yuruyuse katildiniz mi?

Protesto mektubu yazdiniz mi?

Ne yaptiniz?

Sofya'da yuruyenlerin arasinda olmayan hicbir kimsenin
zart-zurt konusup ona buna laf suylemeye hakki yoktur.

Once Sofya'da sen kendin olacaktin sonra baskasina
neden yoktun diye soracaksin.

YETER ARTIK BOZGUNCULUGUNUZ, ODELKLIGINIZ VE KORKAKLIGINIZ.

Birsey yapmiyorsaniz susun bari be hic olmazsa susun.
Rodoplu 2010-07-30 15:27:47
Not;-Ben zaten Sofya'da ikâmet ediyorum ve yürüyüşlere'de iştirak ettim.Sizi meydanlarda göremedim vatandaş Ahmet efendi,nerelerdeydiniz?.
berk 2010-07-30 21:37:32
Protesto gosterilerine ve sivil pasif itaatsizlige devam!

Bu arada Bulgaristandaki Turk toplumu hicbir partinin ve liderin tapulu mali degildir!
emir 2010-07-31 14:16:09
Ahmed Dogan BG muftusu degildir,kaldi ki pomaklarin destegine de sahip degil.Diger yandan protestolara katilirsa olaya politik bir hava verilecekti medya tarafindan,katilmamasi iyi olmus.
emir 2010-08-02 15:01:17
Amel imanin parcasi degildir.Isteyen oruc tutar,isteyen tutmaz, ibadet tipki iman gibi muslumanlarin hur iradesine birakilmistir...
Herkes hesabini kendisi vereck...
berk 2010-08-02 15:19:50
Kisinin oruc tutmamasi, namaz kilmamasi keyfi olarak ve antidemokratik sekilde yapilan muftu atanmasi olayinda karsi tavir takinmasina engel mi ki?