Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7121 Lv.
GBP GBP 2.2438 Lv.
TRL TRL 0.3158 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Kasım 2018
HABERLER » Kırcaali
ŞUMNU TOMBUL CAMİYE ÇİRKEF SALDIRI

ŞUMNU TOMBUL CAMİYE ÇİRKEF SALDIRI

26 Ağustos 2010

Bulgaristan’ın en büyük ve Edirne’deki Selimiye Camisi’nden sonra Balkanların en büyük ikinci camisi olan, Şumnu Tombul Cami’nin (Şerif Halil Paşa Cami) duvarlarına, Yüce Allah’ı ve İslamı hedef alan yazılı saldırı yapıldı. Naziler döneminde simge haline gelen gamalı haçın yanı sıra “İslama ölüm” ve yazılması kelimelerle bile zor olan “Domuz olan Allah’ı asalım” gibi sözlerle cami kirletildi. Bunların yanında başka yazılı kelimiler de var, anacak yetkililer onları açıklamadı.

Aynı şekilde cephe duvarlardan birine çivi yazısı (runik alfabe) ile “IYI” yazılmış. Bu tamgayı aşarı sağcı Bulgaristan Ulusal Cephesi kullanmaktadır. “IYI” Türk Kayı boyunun tamgasıdır. Şumnu Müftüsü Mesut Mehmedov, “Vandalizm eylemini şiddetle kınıyoruz. Günümüzde böyle bir biçimde ibadethanelerin, ister Müslüman ister Hıristiyan dinine ait olsunlar, kirletilmemeleri kabul edilmezdir” diye açıklama yaptı. Şumnu’daki BNS partisi teşkilatının eşbaşkanı Zvezdomir Andreev, “Bu bir ucuz kışkırtmadır, bunu bizim üyemizin yapmasına imkan yok. Zaten Şumnu’da bir yıldan beri teşkilatımız yok. Bizim düşüncelerimiz aynı anda iyi bir Bulgar (Bulgaristan vatandaşı anlayın) ve iyi bir Müslüman olunabileceği yöndedir” açıklaması yaptı.

Saldırı hakkında polis haberdar edilmiş ve İl Emniyet Müdürlüğünden olayın araştırıldığı açıklaması yapıldı. Bulgaristan’ın 100 turistik mekanı içerisinde olmasına rağmen Tombul Cami’de ne gece bekçisi var ne de video görüntülü izleme sistemine sahip

Kaynak: Köktuğu KUNT

Ziyaretci sayısı: 4978


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Cebel`den 2010-08-26 20:05:44
Bunu yapanlarin cezasini Bulgar devleti vermezse, veredirecek birileri bulunur.
emir 2010-08-26 20:06:36
Yaptiran devlet zaten
emir 2010-08-26 20:09:12
Bunca camimiz yaikldi iki sene icinde-bir suclu yakalanmadi-hep ustu ortuldu,ama gavurun dedigi gibi-
Ste doide Vidovdan...
köseosmanoğlu 2010-08-27 01:43:37
Şumnu'nun tâcı, turistlerin ilâcı olan Tombul camiye acziyet ve kin kokan yazılar yazanları şiddetle kınıyoruz. Bu müslümanları tahrike yöneliktir.Soğukkanlı olmak lazım.....
türk partisi nerede?... 2010-08-27 02:35:02
Sözde türk partisi dps nerede.neden kınamıyor,kimden korkuyor?Biz oylarımızı,desteğimizi DPS-HÖH-e BUGÜNLER İÇİN VERDİK.BİZİM HAKLARIMIZI MECLİSTE KORUSUN DİYE.
ray4o 2010-08-27 09:53:57
arkadaşlar gerçekten O BİZİM dediğimiz o sadece bizim değil ama hepimizin olan HAK VE ÖZGÜRLÜKLER partisi neden korumuyor haklarımızı ve özgürlüğümüzü nerede o yüce partinin miiet vekilleri uyansınlar artık yeter ya.kırcaali de evine girilip türk ağlesi ölene dek dövülüyor çıt yok camilerimiz yıkılıyor yakılıyor çıt yok ileri geri olur olmaz yazılar yazılıyor yine çıt yok bunların gözü kör.kuyağı sarğırmı yoksa bunlar SIĞIRMI olmuşlar.
Böyle kader olmaz,ola! 2010-08-27 12:38:46
TÜRK PARTİSİ DPS-HÖH'ÜN ADI VAR,FALİYETLERİ YOK.
BU DEMOKRASİDE,BU KADER BİZE REVA MIYDI ARKADAŞLAR?.
toscali 2010-08-27 16:19:34
Resimlerden birisinde camiye islam a olum yazmislar yazanlarda gram akıl yok islam olmasaydi o bulgar harfleri kalirmiydi 500 senelik osmanli yonetiminde islam olmasaydi mogol cengiz han gibi yapardi turkler, kumesteki tavuklara varıncaya kadar canli birakmazlardi girdikleri yerde, bulgar diye bir sey kalamzdi bugun bulgar ne demek kimse bilmezdi bugun hayatta olmalari islama bagli oysaki :)
toscali 2010-08-27 16:21:17
Benden once yazan arkadasa sormak isitiyorum hukumette iken ne yaptilatar ki muhalefette yapsinlar...ellerinde imkan gun varken cok mu sesleri cikiyordu sanki
Sağduyu 2010-08-27 17:50:35
Bu gavurlar Mustafa Sandal'ın Şumnu'da konser vermesini çekemediler,eğer yapanlar yakalanırlarsasa saldırının konser çekememezliğinden olduğu ortaya çıkacaktır.
Bazı bulgarlar kendilerini hala 89 öncesinde sanıyorlar,geçti o günler,geçmiş olsun onlara!..

Bu tür konser organizasyonlarını rutin hale getirmemiz lazım ki alışsınlar.
En kısa zamanda Şumnu'ya diğer Mustafa'yı davet edelim,M.Yıldızdoğan'ı Şumnu stadında yine yer yerinden oynasın yedi şiddetinde deprem olsun........
Cumali 2010-08-27 22:27:18
Müftülük için kıçını yırtan HÖH böyle durumlarda adeta sus pus olup,sessizliğe bürünüyor.Hemde ilk defa değil hep aynı senaryo.Şimdi anlaşılıyor ki gerçekten hak din iman için değilde o yaygarayı rant için yaptıkları ortada.Hiç bir hak talep etmiyeceksin,bu gibi durumlarda sesini çıkarmıyacaksın,o zaman bu partiye şopar genç genç Türk kızlarının hırzına geçsin diye mi oy veriyor millet.Bunlar yok iken vatandaş haklarına daha iyi sahip çıkmasını biliyordu,bu üçkağtçılara ne gerek var.Yarardan daha çok zararları var.
Cumali.ye 2010-08-27 22:41:00
Cumali bey,bu gavurlar bu adama zaten verdikleri görevler arasında,Türk kızlarını yoldan çıkarmakta var,bunun görevlerden biri olduğuna göre çingene de JENKAR kısvesi altında görevini dört dörtlük icra ediyor.Hak hukukla işi bilem yok,daha çok bekleriz.
ORTALI KARISTIRMAK 2010-08-28 03:11:31
KIMLERE HIZMET BILEN VARMI
seit 2010-08-28 09:54:57
Allah belalarını versin o atakanında ve onu destekleyen partilerinde böyle birşey olamaz bu devlet eğer ab de ise mutlaka gereğini yapmalı eğer hic bir şey yapmiyorsa bu devlet ab yasalarinla alakasi yok demek ve insan haklarina uymuyor demektir.
Cumali 2010-08-30 17:35:30
ATAKAnın GERBin ve diyer BG milliyetçi partilerinin görev ve vazifesi vatanını kendi çıkarlarını savunmak ise.Hani BG Türkünün sözde çıkarları için oylarını alan çakallar.Bunlar daha neyi bekliyor,neden görevlerini yapmıyorlar.Bu olaylar sistematik olarak tekrarlanmasına rağmen bunlardan neden bir çıt çıkmıyor,neden bu sorunu meclise,olmaz ise AB kurumlarına intikal ettirmiyorlar.Sonra birileri yazınca,yalancı dolancı ATAKAcı olarak kirletilerek olayları saptırıyorlar,gününü gün ediyorlar.Halkımızda bunlara körü körüne yıllardır prim vermeye devam ediyor.Bu çarpık ilişki bir an önce son bulmalıdır,aksi halde vatandaşımı hiçte iyi günler beklemediğini gün gibi görüyorum.
feim faris -KJ 2010-08-30 21:22:44
Arkadaslar bunlar ne bie sey deyil ,binlerca camii IRAKTA - AFGANISTANDA su anada iskaal altinda , haraab olmus . yikilmis yakilmis , karikatyur maazamasi olmus . dinimiz . Imansizlar elleriniz kirilsin , TURKUN TURKTEN baska dostu yok bu balkanlarda bunu boyle bilelim , bunlara sade bir sey diyorum hepsi - GMO .Milletimizin dinimizin ustundem politika uretiyorlar . Atakamis , bokmus.Valla cook nefret ediyorum bunlari gyorduum zaman .....>
şevked 2010-09-03 15:24:31
Bu duvardaki yazı bence silinmemeli, ibret olsun diyr kalmalı oradan geçerken bizim türkler hep okumalı yazıyı ve aklını başlarına toplamalı.İkinciside camiye gelen turistlerde yazıyı görmeli, hatta o yazının yanına yabancı dillerde izahat tabelası bile koyulmalı, görsünler müslümanlara karşı nasıl düşmanlık var.
osman 2010-09-04 12:15:12
benim içim dünyanın en adi en şerefsiz ve en iki yüzlü köpeklerdir bu gavurlar

Allah tez zamanda belalarını verir inşallah!!!
tavsiye....... 2010-09-04 22:51:01
madem Tombul caamiide birsuru olaylar oluyor niye oraya bir kamera koymuyorlar ki? veyada bekci? -habercinin dedigi gibi??????????????
TAVSIYEM CAAMIIYE HEMEN KAMERA SISTEMI UYGULANSIN............. BUNDA ZARAR YOK FAYDA VAR KARDES!!!!!!!!!!!!