Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7121 Lv.
GBP GBP 2.2438 Lv.
TRL TRL 0.3158 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
15 Kasım 2018
HABERLER » Kırcaali
KLARNET USTASI İVO PAPAZOV, TÜRKÇE MÜZİK ÇALDIĞI İÇİN BULGARİSTAN'DA UĞRADIĞI ZÜLMÜ ANLATTI

KLARNET USTASI İVO PAPAZOV, TÜRKÇE MÜZİK ÇALDIĞI İÇİN BULGARİSTAN'DA UĞRADIĞI ZÜLMÜ ANLATTI

11 Aralık 2010

Bulgaristan'ın ünlü klarnet ustası İvo Papazov, Kırcaali'de doğduğunu ve asıl isminin İbrahim Abbasoğlu olduğunu söyledi. İsminin Todor Jivkov döneminde zorla değiştirildiğini belirten Papasov, "Müziğe başladığım yıllarda Türk düğünlerinde klarnet çalıyordum. Burada çaldığım Türk ve Roman oyun havaları nedeniyle tutuklanıp aylarca hapis yattım." dedi. Türklerin yoğun olarak yaşadığı Bulgaristan'ın Kırcaali şehrinde dünyaya gelen İvo Papasov, isminin değiştirilmesi ve komünizm döneminde Bulgaristan'da yaşadıklarını Cihan Haber Ajansı'na (Cihan) anlattı. Tüm dünyanın Bulgar İvo Papasov olarak tanıdığı ünlü klarnet ustası, asıl isminin İbrahim Abbasoğlu olduğunu söyledi. İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Ajansı tarafından desteklenen 'Altın Yollar İstanbul Dünya Müzikleri Festivali' için İstanbul’a gelen dünyaca ünlü klarnetçi, Todor Jivkov döneminde isminin zorla değiştirildiğini belirtti. Papasov, isminin değiştirilmesinden dolayı duyduğu üzüntüyü, "Bir yara kalıyor insanın içinde." sözleriyle dile getirdi. İvo Papasov ismiyle meşhur olduğunu ve dünyada böyle tanındığını belirten ünlü klarnet ustası, "Yaşım 58 oldu. Bu yaştan sonra ismimi değiştirmeyi düşünmüyorum. Çünkü herkes beni İvo Papazov olarak tanıyor ve konserlerime geliyor." diye konuştu. Komünizm döneminde çok acı dolu günler yaşadığını kaydeden Papasov, "Müziğe ilk başladığım yıllarda Türk düğünlerinde Türkçe ve Romanca oyun havaları çalıyordum. Bizi 'neden böyle oyun havaları çalıyorsunuz?' diye kelepçeleyip hapse attılar. Aylarca hapiste kaldım. Türk dilini konuşamazdım. Düğünlerimizi yapamazdık. Hatta saçımın uzun olmasından rahatsız olup zorla saçımı kestiler." şeklinde konuştu. Balkanlarda çaldıkları müzik renklerinin Anadolu’da Karadeniz’de de görülebildiğini belirten Papazov, “Öyle müzikler var ki; belki 200 yıllık babamdan dedemden bana ve belki çocuklarımıza kalacak.” dedi.

Kaynak: CIHAN

Ziyaretci sayısı: 7580


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


TARAFSIZ 2010-12-11 15:28:58
Bulgarcada bi deyim vardı ''Hubava rabota emi Siganska'' diye,n'olcak çingene işi dunyada Papazov olarak tanınıyormuşta falanda filanda,bu çingene'nin reklamını yapanda suç!
Perperek Papazı Der ki... 2010-12-11 15:35:36
Üfürükten tayyare
kavacik 2010-12-11 16:38:55
tarafsız// şöyle kendine bir bak bakalım senin başkalarından ne üstünlğün var?
TARAFSIZ 2010-12-11 18:53:58
Aba Gavacıklı sen beni Tokatçık'tan mı sandın?sadece Tokatçıklılar kendilerini Gavacıklıladan v.s. ÜSTÜN görürler,başkasıyla garıştırmışsın beni.....
Bu İvo Papazov burnunnan da ottüreri mi ba?

İvo Papazov'dan-İvaylovgradsko horo
Kavaçık sana gesin,fazla turlama bak başın döner sonra,demedi-deme!

http://www.youtube.com/watch?v=kNvxd_iyYCE
kavacik 2010-12-12 01:09:38
Ben Tokaçığı falan bilmem. Ben Istanbul kavacıklıyım.
berk 2010-12-12 11:13:01
İvo Papazov kendini sanatında fazlasıyla kanıtlamıştır lagalugaya gerek yok
Hoca 2010-12-12 13:29:37
Ivo Papazov'un sanatına deyecek söz yok. Ama o da duygu sömürüsü yapmasın, Papasov'u içine sindrimişse, devam etsin. Türkiye'ye gidince mağduriyet havaları estirmesin. Mağdur olduysa -ki bence olmuş- tutsun ana-basının koyduğu ismi geri alsın ve ismini değiştirenlerden biraz da olsa intikamını alsın.
göçMen 2010-12-12 13:32:32
Arkadaşlar isme falan takılmayın o adam türk ismiyle olsaydı bg de bir yere gelemezdi.Önemili olan adamın düşünceleri ve yaptıkları o mertebeye ulaştıysa dunya çapınta ,yaşadıklarını gizlemeden tum dunya-yayla paylaşıyorsa ne mutlu o adama. ASLINI İNKAR ETMİYOR.
goçMen 2010-12-12 13:39:03
Ortalıkta türk ismiyle dolaşan ajanları unutmayı oylarızınızı verdiniz -ajanlar en az onun kadar cesur olasalardı.
Bu kadar aciz olmazlık yaşadımız topraklarda.
ramayy 2010-12-12 19:39:02
İBRAHİM ABBAS’LA 1972 YILI KASIM AYINDA FİLİBE’DE 3025 TE ASKERDİK. MÜZİK BÖLÜMÜNDEYDİ. BİLİNDİĞİ GİBİ; BULGARİSTAN’DA O YILLARDA: TÜRK KOMÜNİST(PARTİST), BULGAR SPORTİST VE ÇİNGENE ARTİST OLURSAN HAYATIN KRAL GİBİYDİ. İBRAHİM DE ONLARDAN BİRİYDİ. AGACIM, AGACIM DEYİP YUTTURUR KENDİNİ. TABİATLARI ÖYLEDİR, KIZMAMALIYIZ. YUTTURANLARA BAKMA, YUTANLARA BAK. BURASI TÜRKİYE, KENDİNİ YUTTURAN YUTTURANA… BİR ZAMAN JİGULİ KENDİNİ YUTTURDU VE DOLARLARI GÖTÜRDÜ. TÜRK BASYAYINDA(MEDYA) AYLARCA DALGALANDI. BİRÇOK TÜRK VATANDAŞI DA BİZ BULGARİSTAN TÜRKLERİNİ AYNI KEFEYE KOYDU. SORARIM HERKEZE TÜRK TELEVİZYONLARI YÜZLERCE BELENE, BİNLERCE HAPİS VE SÜRGÜN SÜRÜLENLERİ VE O MAĞDURLARIN ANALARI BABALARI, EŞLERİ ÇOCUKLARI TÜTÜN TARLASINDA YILLARCA KÖLE MİŞALİ ÇALIŞARAK SÜRÜNDÜ, BUNLARIN KAÇINI GÖSTERDİ. BOŞ VEER. ALLAH BÜYÜK. KESER, KESERDE VE BİR GÜN KESEMEZ OLUR.ÇÜNKÜ SAP DÖNER,HESAP DÖNER..
Rodoplu 2010-12-13 00:36:31
Bu isin hic baska cevabi yok kardesim.senelerdir Anavatanimiza gidip geliyoruz.Kapikulede rezaletleri göruyoruz kardesim.UTANIN!iSIMLERÍMIZDEN ÖTURU ANAVATANA SIGINDIK.BURADAN HIC KIMSEYIN AVUKATLIGINI YAPMAYIN!UTANIN!mUAVIN ANA MARTINOVA DIYE CAGIRDINDA BAGIRMA DIYE HAYKIRIYORSUN!UTANIN!YAZIKLARIM OLSUN!UTANIN
ALİ 2010-12-13 11:17:04
Tarih kitaplarının incelendiğinde Bulgar çarlığının nerede olduğu bellidir (Soyfa ve Çevresi)nden ibarettir.Diğer topraklar TÜRK yurdudur.Zorla cebren elimizden alınmıştır.Bulgarlara Hiristiyan birliği tarafından altın tas içinde sunulmuştur.Ama 100 yıldır Bulgarlar Türklere yapmadık zulüm bırakmamıştır.Türkler Kendi vatanlarında köle muamelesi görmüşlerdir.Bunu bilerek yaşamalıyız ve çocuklarımızada bunu öğretmeliyiz.Bir gün işgal altında kalan topraklarımızı Türkiye ile birleştirmeliyiz.Bunun için çalışmalıyız.Onların bize verdiklerini isimlerimizi, yaşadığımız yerlerin mahallelerin isimlerini tekrar onlara iade etmeliyiz.(İsimlerini alsınlar başlarına çalsınlar)
Ertan 2018-03-20 20:49:50
Bu adam dünyaca ünlü bir klarnet ustası. Çingene olabilir. Türk olabilir. Bulgar olabir. Ama insan gibi insan, adam gibi adam. Bi ataştıraın LÜTFEN!!!.