Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
HAK VE ÖZGÜRLÜKLER HAREKETİ KIRCAALI İL TEŞKİLATI 21.YIL DÖNÜMÜNÜ KUTLUYOR

HAK VE ÖZGÜRLÜKLER HAREKETİ KIRCAALI İL TEŞKİLATI 21.YIL DÖNÜMÜNÜ KUTLUYOR

07 Ocak 2011

Yarın Hak ve Özgürlükler Hareketi (HÖH) Kırcaali İl Teşkilatı'nın kuruluşunun 21.yıl dönümünü kutlayacak. Bu ilk defa Kırcaali'nin dışında, Cebel'de olacak. HÖH İl Teşkilatı Başkanı Bahri Ömer'in ev sahipliği yaptığı kutlamaya parti kurucuları, milletvekilleri ve etkin üyeler katılacak. Partinin bölgede kurucularına minnettarlık sembolü olarak birer plaket sunulacak. Bahri Ömer Kırcaali Haber Gazetesi'ne, “Krize rağmen Hak ve Özgürlükler Hareketi kurucularını saymadan geçemeyiz”, diye belirtti.

Hatırlatmak gerekiyorsa, HÖH İl Teşkilatı Ahmed Doğan'ın Kırcaali'ye gelmesinden sonra kuruluyor. 5 Ocak 1990 yılında Kırcaali merkezinde binlerce kişinin katıldığı mitingte Kasim Dal Hak ve Özgürlükler Hareketi'nin Varna'da önceki gün kurulduğunu ilan ederek, Bulgaristan Türkleri ve Müslümanların temel isteklerini içeren deklarasyonu okuyor ve partinin taslak tüzüğünü tanıtıyor. Aynı gün akşamı “Vızrojdentsi”de Aydın Beytullah Kadir'in apartman dairesinde partinin il teşkilatı kurulması kararı alınıyor. 8 Ocak 1990 tarihinde o zaman Bahri Ömer'in yaşadığı Ömer Lütfi sokağındaki 35 nolu evde kuruluş toplantısı düzenleniyor ve birinci HÖH İl Başkanı Mümün Ramadan seçiliyor. İl Yönetim Kurulu üyeleri ise Mümün Emin, Bahri Ömer, Yaşar Şaban ve Fikret Yaşar.
Burada belirtmek gerekir ki, Bahri Ömer Sofya Kristal meydanında düzenlenen ilk demokratik mitinglere katılıyor ve sonraları Ahmed Doğan ile birlikte memleket çapında partinin yerel örgütlerini kuruyorlar.
Hak ve Özgürlükler Hareketi, 1985 yılında Doğan'ın gizli kurduğu Türk Ulusal Kurtuluş Hareketi'nin devamcısıdır. Zaten bunun için lider tutuklanıp 10 yıl hapis cezası hükmü alıyor. Mahpusluk yıllarında HÖH'ün temellerini hazırlıyor. 22 Aralık 1989 tarihinde genel af ilan ediliyor ve siyasi tutukluların bir kısmı özgürlüğüne kavuşuyor. Onların arasında Ahmed Doğan da bulunuyor. “Kendisine Sofya Üniversitesi'nde yüksek makam teklif edilmesine rağmen o kabul etmiyor. 29.12.1989 tarihinde Bulgaristan Komünist Partisi'nin (BKP) Merkez Komitesi oturumunda Bulgaristan Türklerinin isimlerini iadesine karar veriliyor. Bu durum, partinin Kırcaali Sancak Komitesi Birinci Sekreteri Georgi Tanev'i Bulgarlaştırma süreci esnasında yaptığı çirkin işlerden dolayı rahatsız ediyor ve o milliyetçi ruhu taşıyanları ayaklandırıyor. Kızışan havayı yumuşatmak için Ulusal Uzlaşma Komitesi yönetimi geliyor. BKP'nin İl Teşkilatı binası önünde gerçekleşen milliyetçi protestolara karşı, binlerce Türk de “Osvobojdenie” meydanında kendi mitinglerini yapıyorlar.

Kırcaali'de mitingler devam ederken 4 Ocak 1990 tarihinde Varna'da Ahmed Doğan tarafından Hak ve Özgürlükler Hareketi kuruluyor. Toplantıdan sonra Ahmed Doğan ve kuruculardan İsmet İsmail, Hüsniye Recep, Kasim Dal hemen Kırcaali'ye hareket ediyorlar. Yolculuk yaptıkları tren Perperek garında zorunlu durduruluyor ve Doğan ile Dal şehre yaya geliyorlar. Burada Bahri Ömer, Fikret Yaşar, Mümün Emin, Enver Eyüp, Ramadan Özgür ve Yüksel Halim'in de yer aldığı toplantıda HÖH protesto gösterilerinin son verilmesine karar veriyor.

Kaynak: Resmiye MÜMÜN


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


berk 2011-01-07 20:10:58
21 yıldır ortaya kutlanabilecek nitelikte bir şey koyamadığınız için yıldönümlerini kutlarsınız böyle heryıl seneyede 22.yi kutlarsınız yıllar geçer gider, bu geçip gitme esnasında birileri oy verdikleri diğer birilerinin kendileri için bişey yapmasını beklerken sürünmeye, 4 yıl da bir Türklüklerini hatırlayan ve sürünmeye mahkum ettikleri birilerinden oy dilenen birileri ise mal varlıklarına bilmem kaçıncı villalarını eklerler.

NOT: Hikayede geçen politik oluşum ve toplum tasvirleri tamamiyle gerçektir. Bunun adına üçüncü dünya ülkelerinde demokrasi ve kendi kimlik sorunlarını siyasal bir oluşumun çözmesini bekleyen azınlık toplumlarında ise milliyetçilik denilmektedir. Özgür ve tarafsız düşünmeye yeteneğine hala sahip beyinlerde ise ikiyüzlülük olarak adlandırılmaktadır.
Berk'e 2011-01-07 21:01:29
Haklısın kardeşim. Ama yorumunu biraz sonra silinir
BERK'E 2011-01-07 22:41:52
VİLLA MI? NE KADAR BASİT DÜŞÜNÜYORSUN!

SADECE HOTEL DE DEĞİL , EKLEYİN ,EKLEYİN

GERÇİ EMİR BU İŞLERİ DAHA İYİ BİLİR

O YAZSIN BAK NELERİ VARMIŞ
TARAFSIZ 2011-01-08 13:06:21
Hikayeye bakın be mütiş olmuş valla,yaratıcılık buna denir işte,helal olsun abi beş dakikada yapmışın yapacağını ağzım açık kaldı imrendim.

Abi bizim koydeki 10 m boyunda 70 küsür yaşındaki hiç tımar yapmadığımız akkirazımız anlattığınız kurallara biraz aykırı davranıyor,bazı yıllar çiçek zamanı krağ sorun oluyor tadımlık bile yapmıyor,yani soğuktan vurgun yemedikçe bi sorun yok nazar deymesin çiçek zamanı krağ duşmediği yıllarda pıtrak gibi kiraz yapıyor 60-80 kg arası her sene bal gibi kiraz yiyoruz.

Arıların yaptığı işi yerine göre ruzgar da yapabiliyor, ulu yaratıcımız dengeyi iyi tutturmuş.....
Tarafsıza 2011-01-08 16:10:10
Önce teşekkür etmek istiyorum. Sağ ol.

Her kuralın birkaç da istisnası vardır. İstisnalar kuralı bozmaz. Sizin beyaz kirez ağacı kuytuda veya yamaç yakasında ise, dediklerin doğrudur.

Ne ki, yahat yamaçta ve kuytuda geçmiyor. Bizim da hayatımız ateşle su yanında örst ile çekiç arasında geçti.
TARAFSIZ 2011-01-08 17:17:31
''Sizin beyaz kirez ağacı kuytuda veya yamaç yakasında ise, dediklerin doğrudur.''

Abicim tekrar helal olsun diyorum,ak kirezimizin hangi koşullarda aykırı davrandığını aynen 1*1 tahmin ettin,tamda dediğin gibi yüksek eğimli bir yamacın başlangıcında dereye 7-8 m kuytu bi yer.Rametli baba Vanga'ya sorsam senin kadar net tahmin edemezdi.

Memleketimde senin gibi insanların varlığı içimi ferahlatıyor abicim,lütfen bölgemiz için acilen bir şeyler yapın daha fazla göç vermeyelim!.....
TARAFSIZ 2011-01-08 17:52:36
anlamayana,davul zurna az..... 2011-01-08 17:38:21
H.E. -2

Bak arkadaşım ben Hikmet beyin bu yazısına cevap verdim fakat sildiler,ikide bir bu yazıyı yapıştırıp durmayın.
koca eşek 2011-01-08 22:37:00
yorumları silen eşoğlu eşektir.keser döner sap döner,gün gelir yanlış hesap sahibine döner.
berk 2011-01-09 10:35:00
(Hükümetteyken bile ekonomi dümenine yaklaştırılmayan DPS şimdi muhalefetteyken halkı nasıl ihya etsin, bu soruyu hiç sordunuz mu kendinize?)

Hükümetteyken sözde ekonomi dümenine yaklaştırılmayan ve muhalafetteykende iktidar dışında kalan milletvekilleri ilgili dönemlerde kendilerini nasıl ihya etmişlerdir? bu soruyu da kendinize sormayı düşür müsünüz?
berk 2011-01-09 10:37:26
Kendilerini ve yakın çevrelerini ihya etmede başarı ve sınır tanımayanlar birtek oy aldıkları toplumumu ihya edememekte ?
Tarafsıca 2011-01-09 11:00:29
Sevgili kardeşim, yazı ve yorumlarımızı silmeye devam ederlerse burada yazmaya gerek var mı?
Hem ben bu yazımda Ahmet Doğan'ın ismini anmamıştım, ne de Kasım Dal hakkında birşey dedim. Yoksa bu kişiler gölgelerinden korkmaya mı başladı???????.
Baharda ağaçların budanmasının faydalarını anlattım.
Öyle ama, doğa yasalarını ne de toplumsal yasa ve yasallıkları ben yaratmadım, bunların arasındaki benzerlikleri hatırlatmak suçsa, pes valahı. Bir de bu "adamların" felsefe bilimleri doktoru tezleri var.
Yok kardelim:
Eğer yazım yerine yapıştırılmazsa, ki Menekşe kardeşime özel olarak yazmıştım, kopyası cebimde bütün Sofya basınına bulgarca olarak paralı bastırırım. Hodrı meydan.

UYUYANLAR UYANACAKTIR!!!!!!!!!!!!!!!!


Kış geçti geçiyor: GELEN BAHARDIR!
fes 2011-01-09 15:33:55
Kendilerini nsıl ihya etmişlerdir, bilen varsa bize de söylesin. Yasadışı yollara saptılarsa kanun yakalarına yapışsın arkadaş. Yok aldıkları maaşlarla ihya oldularsa, maaşlarının yarısını halka dağıtmalarını bekleyemeyiz her halde. Değil mi?

Kaldı ticaret veya iş kurma meselesi. Eğer serbest iş kurdularsa, girişimclik falan yaptılarsa buna bir şey diyemeyiz; herkesin öyle bir hakkı vardır.

Soyut suçlamalarla adamları mahküm edemeyiz, halkın hesabına ihya olma söz konusuysa suçlama somut olmalı.
Ha ha 2011-01-09 16:28:39
Eğer yazım yerine yapıştırılmazsa, ki Menekşe kardeşime özel olarak yazmıştım, kopyası cebimde bütün Sofya basınına bulgarca olarak paralı bastırırım. Hodrı meydan.

UYUYANLAR UYANACAKTIR!!!!!!!!!!!!!!!!

Geri zekalı!!!!!!!
menekşe 2011-01-09 17:29:05
Arkadaşlar iyi akşamlar.
Bu yorumumu silmeyin lütfen :-)
Ber bir Türk kızıyım. Tütün tarlalarında büyüdüm, evde barbi böbeklerle oyanamadım, tütün dizdim güneşin altında tarlada. Eve gelince, tütün bitmeden gezme zamanı yıktu... gece, gözlerim yorgunluktan kapanmadan önce biraz kitap okurdum..... Birden HÖH partisi geldi, elinde sihirli dinekle hayatımı değiştirdi.
Beni Türkiye'ye göndereceklerdi okumaya, ısrar ettiler, ama gitmedim, bana çok tatlı iş teklif ettiler-danışmanlık, yine kabul etmedim; çok zengin yatırımcı ile tanıştırdılar İstanbuldan-evlilik kabul etmedim, ben Kırcalili erkekten iyisini tanımam diye ( en iyi eşler ve babalar Kırcaali topraklarında yetişir). Milletvekili yapalım seni, yoooo ben çok söz alırım, hemde danışmadan, diye yine kırdım partimin temsilcilerini.
BAŞKA ALTERNATİF YOK, YİNE HÖH VERECEĞİM OYUMU. AMA BU ELEŞTİRMA HAKKIMI KISITLAYAMAZ.
YAŞASIN HÖH. UZUN ÖMÜRLER. SEVİYORUM HEPİNİZİ.
incebelli 2011-01-09 22:26:23
"YALANI SÖYLEMEMEK DEĞİL
GERÇEĞİ GİZLEMEMEKMİŞ MARİFET..." Can Yücel
fese 2011-01-10 00:25:24
fes bir kaç küçük kemik sana da düştü galiba bunlardan bakıyorumda hep savunmadasın utanmasan ahmetaganın ayağını öpeckesin :D
fes 2011-01-10 00:32:30
Bu Can Yücel küfürba bir şairdi. Son derece çirkin, hatta korkunç bir yüzü vardı. Babası Hasan Âli Yücel, İsmet İnönü dönemnin meşhur milli eğitim bakanıydı. İyi bir şair miydi? Onu bilemem.Ama bilenler, onun iyi bir şair olduğunu söylerler.
fes 2011-01-10 01:00:33
Savunmada niye olacakmışım ki be yav? Alimallah hep taruzdayız. Ahmet Doğan'ın ayağını git sen öp aga., bana ne onun bunun ayağından?

Katagorize olmuş kafana uygun davranamayız elbete. Allah akıl mantık vermiş, sana uyacak değildik herhalde.
nalbant Aliş usta 2011-01-10 01:31:45
Kırcaalinin kendini mürekep yalamış,dünya görmüş gibi gören,yazar çizer tayfası.Sözüm sizlere,sizin kadar saf ve at gözlüklü insanlar,dünyayı gezdim hiç bir yerde göremedim.Bana kızabilirsiniz,o sizin bileceğiniz iş. Bulgaristan çingeneleri bile,sizi otuz yıl geçtiler,kendi gazeteleri var,hemde 4-5 tane.sizde ne var,nanay var,yok.
Çingenler,her gün bulgar televizyonlarına haber oluyor,iyi veye kötü.Bulgarlar soluğumuzu enselerinde hisediyorlar.Akıllı olmak zorundalar.İşin şakası yok.Çingene kültürü(tabii,bizde de kültür var)ve folkloru,gün geçmiyor televizyonlarda tartışılıyor,gösteriliyor,tanıtılıyor.Ya siz türklerin,neyiniz var?Bir defa olsun bg.tivileri sizden bahsetmiyor,sizi yok sayıyor.Sanki hiç geçmişiniz,kültürünüz,folklorunuz,gelenek ve görenekleriniz yokmuş gibi sizi yok sayıyor bulgarlar.
DEDELERİNİZİN,ÜÇ KITA ÜZERİNDE ALTI YÜZYILIK İMPERATORLUK HAKİMİYETİ VAR,DOĞRU.BİR DE SİZİN HEMEN YAKININIZDA,TEL ÖRGÜNÜN DİĞER TARAFINDA,DÜNYANIN ONUNCU EKONOMİK GÜCÜ OLAN-75 MİLYON NÜFUSLU TÜRKİYE CUMHURİYETİNİZ VAR.BUDA DOĞRU.Yahu az kalsın unutacaktım,bir de sizin sekiz yıl iktidar olan DPS-HÖH adında bir partiniz var,21 yaşına bastı 04.01.2011 tarihinde.Valahi benim aklımın ermediği noktada zaten bu ya.Nasıl oluyorda,partisi olan,sekiz yıl iktidarda kalan,BG.Türkleri çingenelerden,30 yıl geride kalıyorlar.Pes doğrusu.Yahu sadece Kırcaali bölgesinde sizin dedeleriniz,1880'den 1970 kadar,16 gazete ve üç dergi,türkçe olarak çıkardılar.Siz bu gerçekleri görmemiş obilirsiniz,yaşınız genç olduğundan.Allah size duyasınız diye kulak vermiş,hiç mi duymadınız.Ben yaşlı Aliş usta olarak söyleyecek söz bulamıyorum.Meydanı size bırakıyorum.HODRİ MEYDAN.
fes 2011-01-10 08:57:48
Aman da aman, Nalbant Ali sata diye pek döktürmüş.Sen sanırsın adam günümüzün Yordan Yofkov'u. Maşşalah maşşallah!

Nalbant çekiçinin çakırtılı şarkısı ve Beyaz güvercinin uçmasını da yazarsan tam olacak.

Cigene eposu, dramı, liriği tavan yapmaktadır. Tefrika halide burada yayınlarsan hepimiz mest oluruz aga.
H.Efendiev 2011-01-10 10:24:56
Biz senin bir Türk kızı olmana, DPS'yi sevmene ve yeni seçimlerde oyunu yine DPS'ye vereceğine seviniyoruz, seni kutluyorum.

Özgeçmişini anlatmışın o da güzel.

İşin olmayan işlere girmemişsin o da övgüye değer yani karakter sahibisin.

Önümüzdeki günlerde senin konumunda olan ve saygın ve şerefle çalışarak yaşayan, politik partilerini alın teri ve gönül dolu umutla besleyen bacılarımıza ilişkin birkaç sözüm olacak, lütfen sakince okumanı ve içindeki ışığı almanı peşin rica edeceğim.


Sana iyi günler, iyi çalışmalar, iyi bir hafta dilerim.
Kara Ibrahim Aga 2011-01-10 14:54:07
Enteresan..

Yakin tarihimize girilmish..

Ama 1989'da bashlayan ayaklanmasinin Demokratichna

Liga-Bashkani olan

Mustafa Ömer'in ismi gechmiyoru..

Bashka birshey yazmiyacam..Bu kadar da yalan olmaz...

Ne dememi anlamak istiyenler Rumyana Uzunova'nin arshivine

girsin..
fes 2011-01-10 18:48:51
Çalgıcı takımını parti kurara mı be aga? Onu da DPS'den mi bekliyorsunuz yoksa? Olmaz ki be aga. İki davul, iki gırnata, bi kardan al san orkesta.

Bizim Gırcalı'da çalgıcılık (biz mehter deriz) işini türkler yamaz aga.Ayıp kabul edilir. Bir türk gıyk gııyk die bir şey çalmaz aga, çok ayıptır.rna çalarsa

Peki bir türk ille de davul zurna çalarsa ne olur? Ne olacak, milletin diline düşer, "Anasını cigene koşalamış" derler adama.
kırcaali haber'e 2011-01-10 19:54:36
fes'in yazdıkları hiç etik değil, ben sizin yerinize olsam silerdim, etnik ve ırk tartışması çıkartıyor.
Selamlar
muhalif 2011-01-10 20:46:49
fes ve berk tek kelimeyle Türk ırkçısı ikisininde yazılarına izin verilmemeli, fes ikide bir osmanlı subayı dedesiyle övünen berkte yine kendi osmalnı subayı dedesinin ermeni sürgünlerindeki rolünü örtmeye çalışan kişi tartıştıklarına aldanmayın muhtemel akrabadırlar, ikisinin görüşleride çok tehlikeli yazıları silinsin