Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
T.C. SOFYA BÜYÜKELÇİSİ SAYIN İSMAİL ARAMAZ’IN MESAJI

T.C. SOFYA BÜYÜKELÇİSİ SAYIN İSMAİL ARAMAZ’IN MESAJI

07 Ocak 2011

Türkiye ve Bulgaristan arasındaki ilişkiler; dostluk, iyi komşuluk ve müttefiklik temelinde şekillenmekte ve siyasi, ekonomik, kültürel alanlarda hızla gelişmektedir. İki ülke, Balkanlar ve Karadeniz havzalarında barış ve istikrara katkıda bulunmaktadırlar. NATO üyeliği ile AB bağlamındaki ortaklık ilişkisinin sunduğu dostluk ve işbirliği zemini ikili ilişkilerin güçlendirilmesine katkıda bulunmaktadır.



Ticari ve ekonomik ilişkiler, Türkiye-Bulgaristan ilişkilerinin önemli bir veçhesini oluşturmaktadır. Türkiye, Bulgaristan’ın önde gelen ticaret ortakları arasında bulunmaktadır. Bulgaristan’da 1500 civarında Türk şirketi faaliyet göstermektedir. Ülkedeki toplam Türk yatırımları bir milyar Dolar düzeyindedir.



Türkiye ve Bulgaristan arasında turizm alanında da önemli bir potansiyel mevcuttur. Her yıl bir milyonun üzerinde Bulgar vatandaşı ülkemizi ziyaret etmektedir. Ülkemiz, Bulgarların ziyaret ettiği ülkeler arasında ikinci sırada yeralmaktadır.



Bulgar üniversitelerinde tahminen 7.000 Türk öğrenci eğitim görmektedir.



Ortak kültür coğrafyasının iki halkını oluşturan Türk ve Bulgar halkları arasındaki etkileşim ve benzerlikler; folklor, müzik, mutfak kültürü ve sosyal yaşamda da dikkat çekmektedir.



Bulgaristan’da yaşayan soydaşlarımız, ülkelerimiz arasında bir köprü oluşturmaktadırlar. Türkiye, Bulgaristan’daki Türk kökenli Bulgar vatandaşlarını, Bulgaristan’ın kültürel yaşamına çeşitlilik ve zenginlik kazandıran bir unsur ve iki ülkeyi birbirine yaklaştıran insani bir bağ olarak görmekte ve onların Bulgaristan’ın eşit birer vatandaşı olarak huzur içinde yaşamalarını arzu etmektedir.



Türkiye ve Bulgaristan’ın, komşu ve müttefik ülkeler olarak, ülkelerinin ve halklarının ortak çıkarları doğrultusunda, işbirliğini hedefleyen, geleceğe odaklı bir anlayışla Balkanlarda barış ve huzura önemli katkıda bulunmakta olduklarına inanmaktayım.



Türkiye Cumhuriyeti Sofya Büyükelçiliği, Türk vatandaşlarının, soydaşlarının ve tüm Bulgaristan vatandaşlarının konsolosluk alanında ihtiyaç duyabilecekleri hizmetleri, “açık kapı” politikası temelinde sunmaktan onur duymaktadır.



Herkesi sevgi ve saygıyla kucaklarım.



İsmail Aramaz

Büyükelçi

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-01-07 20:53:37
Bayram değil seyran değil yıl başı mesajı olmasın aceba?
Yapma numara 2011-01-07 20:56:10
Yeni göreve geldi be otçe. Sen ne anlarsın bu işlerden. Bog da te spasi otçe.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-07 21:33:01
Bonbonçelerim benim Sofya radyosunun büyükelçi ile 28 Aralık'ta yayınlanan röportajdan sonra burada bir haber yoktu şimdi olduğuna göre ya bu mesaj taze taze büyükelçilik sitesine eklenmiştir yada birilerin jetonu yeni düşmüştür fakat günahkar yavrularım benim bugün ayın 7'si, kapito?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-07 21:56:57
Benim bayramım Süleyman tapınağının kalıntıları olan Ağlama Duvarına iliştirdiğim notun gerçekleştiği zaman olacaktır. Gerçi iki ayrı isteği ne olur ne olmaz biri olmazsa diğeri güme gitmesin diye iki ayrı kağıda yazmıştım bir tanesi o anda sanki "aaaa kulum bunu benden isteme, bunu ben bile yapamam" gibi bir anlamla sıkıştırdığım yerden fırlamıştı. Yere düşen pusulayı çaktırmadan kaldırdım içine baktım sonda bir daha gözden geçirsin diye Yahova'ya aynen iade ettim. Birinci isteğim iki yılı geçmeden gerçekleşti şimdilerde ikinci isteğimin gerçekleşmesini bekliyorum ve de takipçisiyim. İkinci dileğim gerçekleştiği zaman Perperek Hahamı olacağım seni de kandilime yağ dolduran yapacağım...
menekşe 2011-01-08 10:49:35
Sayın Büyükelçimiz tekrar göreviniz hayırlı olsun, Mutlu Yıllar, biz Kırcaali halkı olarak size çok güveniyoruz.
Sofya Büyükelçiliği olmasa, Filibe olmasa, çoktan adım temenujka olmuştu... Büyükelçimizin yanındaki kırmızı bayraktan biz de güç alıyoruz.
Papaza gelince, kendisini neden bu kadar ciddiye alıyorsunuz, oğlan para karşılığı sitede yorum yazıyor işte. Yorumlarından ruh halini çıkartmanız mümkün.

T.C. Büyükelçimizi çok yakında Kırcaali'ye ve gerçek türklüğün olduğu bölgeye davet ediyoruz / büyüklerimiz bir resmi davet gönderirler de, içimden geldi/
Rodoplu 2011-01-08 16:50:58
Menekse kardesimizin yorumlarini ve yaklasimlarini cok olumlu buluyorum o istikamette yorumlar cok daha yararimiza olur
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-08 23:55:42
menekşe 2011-01-08 10:49:35
Papaza gelince, kendisini neden bu kadar ciddiye alıyorsunuz, oğlan para karşılığı sitede yorum yazıyor işte. Yorumlarından ruh halini çıkartmanız mümkün.
--------------------------------------------

Sen ne de zeki bir şeymişsin öyle ya, hem istihbaratın güçlü hem de ruh doktoru kesileverdin başımıza... maşallah maşallah
menekşe 2011-01-09 00:04:53
Papaz, dualarına ihtiyacım var, çok mersi. Senin maşallah dedğin çicek kaç gün yaşar???????
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-09 00:33:48
niyekine sen kaç gün yaşadın?
menekşe 2011-01-09 12:03:32
Papaz günaydın,
benim için yaşamak 3 gündür. Dün, artık geçmiş, düzeltme şansım yok, gözyaşları boşuna. Bugün, az kaldı, telaş ve heycan içindeyim. Duygularım mantığımı yeniyor. Ama dolu dolu yaşamak isterim her şeye rağmen günümü. Yarın... işte o yarın gelirmi bilmiyorum.

Selamlar