Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali Bölgesine getirilen et ve süt ticareti yasağı kaldırıldı

Kırcaali Bölgesine getirilen et ve süt ticareti yasağı kaldırıldı

13 Ocak 2011

Ulusal Veteriner Servisi’nden verilen bilgiye göre, şap hastalığı tehlikesinden dolayı Kırcaali bölgesinde hayvan ve hayvan ürünleri satışına yasak getirilme durumu ortadan kalkmıştır. Bu aynı zamanda yasak getirilen Varna, Şumnu, Sliven, Yambol ve Haskovo illeri de geçerlidir. Şimdilik Avrupa Birliği’ne bağlı Hayvanların Sağlığını Koruma Daimi Komitesi oturumunda karantina altında sadece Burgaz ilinin kalmasına karar verdi. Şu ana kadar yeni şap vakaları tespit edilmemiştir. Cuma gününden bu yana veterinerler Tsarevo, Malko Tırnovo ve Sredets belediyeleri yerleşim yerlerinde 2800 hayvan incelemişler. Kosti köyünde doğrulanan 37 şap vakasından dolayı hayvanların öldürülmesi devam ediyor. Böylece özel bir ilacın iğne yapılmasıyla 2-3 gün içinde 530’dan fazla hayvan ötenazi edilecektir. Cesetler yerel iktidarla yapılan işbirliğinde belirlenen özel yerlere gömülüyorlar. Kosti karantina altına alınmıştır, vatandaşların trafiği sınırlı, hayvanların ise tamamen yasak. Bütün ülke şap hastalığına yüksek derecede hazır olma durumuna getirilmiştir. Tarım ve Gıda Bakanı Miroslav Naydenov, eğer Avrupa Birliği şap hastalığı yüzünden zarar gören hayvan bakıcılarına yüzde yüz mali yardım sağlanmasını onaylamazsa, kalan paraların devlet bütçesinden tamamlanacağını söyledi.
Bu arada İngiltere’deki Referans Laboratuvarı İran ve Türkiye’nin Anadolu yakasından gelen virüsün tipini detaylaştırmıştır. Bakan, vakanın haber edilmesinin av sezonunun kurtarılması için mahsus bekletilmesi suçlarını inkar etti.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


TARAFSIZ 2011-01-13 20:10:34
Segili bg. hemşerilerim Türkiye'de KOÇ grubu,Banvit,Saray Çifliği v.s. en büyük et üreticileri et üretmekten vaz geçtilerini söylüyorlar,hayvanlarınızı çok iyi besleyin Türkiye dev bir pazar!.....
TARAFSIZ 2011-01-13 20:28:21
Bunlar alışmışlar Türk milletine pahalı et yedirmeye fiyatlar 2-3 lira aşaya gelince hemen piyasadan çekiliyoruz tehtitleri yağdırmaya başladılar.

Dana etinin kilosu 25-35 TL arası,KOYUN eti 32-43 TL arasında satıyorlar kendi market zincirlerinde.Allahtan korkun be vicdansızlar........
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-13 20:29:47
Hacı, balık diye bir şey vardır biz yanına rakı ve şalgamı da eklemişik...
TARAFSIZ 2011-01-13 20:41:53
Valla dostum sütümüz erkenden bitti,Tabaktaki lüfer bana ben lüfere bakıyom neyse lüferi mundar edecez artık yarın Cuma........
fes 2011-01-13 20:45:47
Siyasal islamcılar Türkiye'yi şak şuka haline getirdiler, çivisini oynatmadıkları hiç bir şey kalmadı. Devasa bir borçla yalancı bir canlılk yaratılar. Ükenin tüm varlıkları haraç mezat satıldı, yerli sanai hayvancılık ve tarım yok edildi.

Tarfsız arkadaş devasa bir pazar var Türkiye'de diyor. Var da aga, halkın alım gücü nerede? Deniz bitmek üzere, hep borç alarak nereye kadar gidilebilir aga?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-13 20:50:07
Bana balık verme, balık tutmayı öğret (Çin Atasözü).

Bana balık ver, rakıyı tazele, buz da bitmiş (Türk Atasözü).
TARAFSIZ 2011-01-13 20:54:32
Fes,
760 913 0 km binek otomobil satılmış 2010'da bunların hepsini ben mi aldım,etrafım 4 katlı ev her evin onünde 2 araba,20 sene once iki kufarla gelmiştik,bugıda (pesimist) olma beya.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-13 20:58:30
Türkiye halkının büyük bir kısmı borçla yaşıyor artık herkesin uçan kuşa borcu var borç yiğidin kamçısından öte emperyalistlerin yeni sömürü aracı olmuştur.
TARAFSIZ 2011-01-13 21:04:15
Bizim borçlarımız Yunanlıların borçlarının yanında devede kulak,yaşamanıza bakın.
K.Vadisinden sonra görüşürüz......
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-13 21:45:14
Yunanlıdan bize ne ki? Eğer Türkiye'nin rekor kırarak büyüyen denilen ekonomisi borç ile şişirirseniz milli gelire borçları da katarsanız kendi çapınızda süper zengin olursunuz 2.000.000 araba da satarsınız ama kendinizi kandırmaktan öteye gidemezsinız. Çünkü gelir dediğiniz şey aslında başkasının parasıdır ve geri öderken LIBOR + ödemekteysen işin nafile bir noktada da Yunanlaşır İrlandalaşırsınız.
fes 2011-01-14 00:52:28
Bukadar otomobil nasıl satıldı diyor arkadaşımız. Satılır aga, aldığın borcun miktarını bi görsen o harcamaların nasıl yapıldığını da anlarsın.

Amiral Öğütçü Poyrazköy davasında bugün ne dedi bak. İçimzesızmış bazı hayin subayların tatil gerekçesiyle sık sık amerikaya gittiklerini, birdenbire inanılmaz zenginleştiklerini, yabancı gizli servisler ve bir cemaatle akere komplo ve tertipler yaptıklarını tespit ettik diyor.

Bu adamlar daire, otomobil falan almayacak da kim alacak aga. Ülkesini satana para çok.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-14 08:46:04
Bizim Fes de olayı nereye çekti...

Konumuz Türkiye'nin büyük bir pazar oluşundan ta Ergenekon davasına kadar uzandı.

Genelde borç reel sektörü desteklemek için alınır, reel sektör ürettiğini sattığı sürece her şey tıkırında istediğin kadar al sorun yok. Oysaki borç alanlar onu mali sektorde kullanıyor ve sıkça kaybediyor, geri ödemesi ise halk'tan bütçe kesintileriyle ve reel sektöre ek vergi yükümlülükleri ile oluyor (Yunanistan).

Şimdilerde borcu borç ile ödüyoruz, mali sistem az çok dengede ve sıcak para devir daimi olduğu sürece hem iktidar partisi Lâle Devrini yaşıyor hem de sömürü tezgahının başındakilerin keyfi yerinde. Çünkü borç verirken zaten şunu bana "özelleştireceksin" diyor bunu ekmeyeceksin şunu biçmeyeceksin yani reel sektörünü ele geçiriyor bunun sonu bir Afrika kabile reisinin dediği gibi "geldiklerinde bizim topraklarımız vardı onların ise incili".

Bizde ise "geldiklerinde bizim milli ekonomimiz vardı onların ise liberalizmi, gözümüzü açtığımızda elimizde sadece liberalizim onların elinde de bütün ekonomimiz" olacak nitekim babalar gibi satılıyoruz.
ersin 2011-01-14 10:27:39
Türkiye'nin dev bir pazar olduğu, son gelişmelerden sonra bu pazarın öneminin de arttığı doğrudur. Yakın bölge olarak Bulgaristan'daki üreticiler bu durumdan faydalanabilir. Ancak Türkiye'deki ortalama halkın da alım gücünün her geçen gün azaldığı da gün gibi ortada. Ayrıca, hem yakın bölgenin yetersiz olacağı hem de başka nedenler ile yine ihaleler yapılır, dünyanın öbür ucundan et ihityacı karşılanır bu ülkede, yedrimezler her anlamda...
Satılan "0" araç ve daireler, durumun iyiye gittiğinin bir göstergesi olsa keşke. Hangi yollar ile zenginleştiği belli olmayan kesimler var, bunlar için ev araba sorun değil ki.
Geri kalan alımlar da yıllarca kredi borcunun altına girerek yapılan alımlar, millet bilinçsiz bir şekilde "kira öder gibi ev sahibi olacağım" düşüncesi ile hareket etmekte, ama girmiş olduğu borcun süresi boyunca hiç bir iş ve gelir garantisinin olmadığı bir ülkede yaşadıklarını unutuyorlar.
Ülke dış borcunu yeni bir borçlanma ile kapatmaya çalışmakta. Buradan hiç bir ayrıntıya girmeden dengelerde bir sorun olduğunu anlamak zor değil, gerisi kandırmacadan ibaret, sıcak para dönüyor ama dış borca olumlu bir yansıması olmuyor pek.
TARAFSIZ 2011-01-14 11:32:11
''Satılan "0" araç ve daireler, durumun iyiye gittiğinin bir göstergesi olsa keşke.''

Ersin bey,hadi satılan 0 km binek araçları geçelim çoğu ital araç diyelim fakat satılan yeni konutlar hiç canınızı sıkmasın,konut sektörü bir ekonominin çan damarıdır yüzlerce sektörün önünü açar yüzbinlerce kişiye İstihdam iş imkanı sağlar,hem ''evlenene ev yapana-alana Allah yardım edermiş''

Ayrıca satılan 0 km binek araçların benzin depolarından toplanan vergiyi de yabana atmayalım.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-14 11:51:14
Demiş olduğun şeylerin hepsi ekonomiyi büyütüyor tamam, ancak her büyük ekomoni de sağlam sayılmaz.

Bizde dış ticaret dengesi çok önemli enerji kaynaklarına ve faize verdiğimiz paraları AR-GE ve eğitime versek 10 sene sonra bizi tutamazlar.
berk 2011-01-14 12:47:47
Talebin çok çok üstündeki konut arzı bir ekonomiyi kolaylıkla altüstedebilecek zincirleme bir finansal krize yolaçabilir, 2 ay önce İrlanda'da ve 2 yıl önce Amerika'da şişirilmiş konut balonun sonuçları rahatlıkla izlenebilir peki sıradaki kim?
berk 2011-01-14 13:18:55
Bir toplumda işlerin yolunda gidip gitmediği çoğunlukla ithal edilen malların o ülkede satışının ne kadar olduğu veye ne kadar arttığı ile mi ilgilidir? Yoksa aynı söz konusu malların ne kadar üretildiği ve ihraç edildiğiyle mi?

Tüketimin artması herzaman gurur duymamız gereken bir olay mıdır ve neden? Eğitim ortalaması 4.sınıftan terk olan ve yarım milyona yakın kızların okul yüzü göremediği, çalışanlarının yüzde 40'ı! kaçak olan bir ülkede, taşeronlaşma gibi Margaret Thatchervari politikalarla emeği her türlü haktan mahrum bırakma ve etkisizleştirme politikaları güdülen bir ülkede, sırf çok araba satılıyormuş ve benzin tüketiliyormuş diye işler yolundaymış naparsın cebimde kuruş para yok ama cep telefonu on numara felsefesi yaşasın!

TÜKET TÜKET TÜKET TÜKET TÜKET TÜKET TÜKET TÜKET
DÜŞÜNME DÜŞÜNME DÜŞÜNME DÜŞÜNME DÜŞÜNME........
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-14 13:41:12
Aaa bizim keltolog gelmiş... Amerika'daki konut riskli kredilerin batmasından oluşan krizi Türkiye'de de olabilecek zannediyor.

Olmaz yavrum olmaz gülüm bu işler öyle kolay olmaz Türkiye'de bankalar işini garantiye yani donunu alma garantisi olmadan ev kredisi vermiyor.
ersin 2011-01-14 14:05:29
Allah sadece ev yapana değil herkese yardım etsin.
İşlerin iyiye gitmesini istemeyen bir tutumumuz yok, ama bu iyiye gitme bir balon olmasın korkumuz var, büyümenin sağlıklı olması önemli.
Bankaların elinde kaç tane rehin durumda araba ve daire var, alımların hepsi büyüyen ekonominin göstergesi değil işte, bilinçsiz bir tüketim var alım gücü olan da alıyor olmayan da.

Sektör de doymak üzere zaten talep azaldı herşeyin olduğu gibi bunun da sonu gelecek, diğer ülkelerde yol açmış olduğu finnsal krizlerin benzerinin ülkemizde olmayacağının garantisi nedir? Bankalar işine garantiye almış olabilir ama her durumun bir mağdur tarafı vardır, olan vatandaşa oluyor, asıl büyük kriz bu...
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-14 19:36:09
Yeah what's up The priest of Perperek?
----------------------------

Öğrencinin birine Türkçe'den İngilazca'ya çeviri vermişler "Çocuk kapının aralığından bakıyordu" cümlesini de aklından hemen çevirivermiş ama "aralık" kelimesini bilmiyormuş sözlüğe bakıvermiş ve "The child was looking through the december of the door" cümlesi doğuvermiş aynen senin "The priest of Perperek" dediğin gibi.
berk 2011-01-14 19:43:41
Anlatılan hikayedeki çocuk bizzatihi kendi çocukluğun mu? Kapasite yıllara rağmen pek değişmemişte!
The priest of Perperek:)
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-14 19:53:14
Amerika'daki krizin çıkış noktasından haberin var mı? Fed Başkanı Greenspan'in Amerikalılara dangalakvari evinizi kredi yada mortgagelarde ipotek ettirin yeni konut sahibi olun deyip bu balonun patlamasıyla insanların kendi 20-30 yıldır yaşadıkları evlerini bile kaybetmesiyle başlamış olmasın
------------------------

Olabilir yavrum neden olmasın ki, yalnız senin heralde ipotek olayının ne olduğundan ya haberin yok ya da Amerika'da Türkiye'de 15-20 sene önce geçerli ipotek kanunu geçerli.
fes 2011-01-14 23:25:17
Kriz ameriada'da konut kredilerinin geri ödenmemesinden başladı, ama esas nedeni konut kredilernden çok hedge fonlardı. Basit bir dille anlatırsak, uyanık fon yöneticileri önce geri ödeme gücü olmayan fakir kesimlere bile bile kredi veriyorlar, sonra ipotekli konutları teminat göstererek türev piyasalarına giriyorlar.

Amaç kısa ve uzun vadeli pozisyonlardan portföylar oluşturarak karların maksimize edilmesidir. İyimserliğin pompalandığı zamanlarda karlar astronomik olmakta, ne var ki piyasada beklenmedik ani değişimler olduğunda balon bum diye patlıyor ve kriz dediğimiz şey yaşanmaya başlıyor.
TARAFSIZ 2011-01-17 12:22:59
Arkadaşlar sürekli Türkiyeye haksızlık yapan kredi derecelendirme kuruluşu sıfırcı hoca-(Fitch) insafa geldi,artık Türkiye'nin kredi notu Yünanista'nın iki kademe üsünde.

http://bigpara.ekolay.net/m3/haber_detay.asp?id=736972