Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
24 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan'da 'tele kulak' skandalı

Bulgaristan'da 'tele kulak' skandalı

14 Ocak 2011

Düzen, Meşruiyet ve Güvenlik (RZS) partisi lideri Yane Yanev tarafından ortaya çıkarılan, Gümrükler Genel Müdürü General Vanyo Tanov'un Başbakan Boyko Borisov dahil çeşitli kişilerle yaptığı telefon görüşmelerinin kayıtlarının yayımlanması ortalığı karıştırdı.
RZNS'yi destekleyen "Galeria" ve "Glasove" gazetelerinde yayımlanan kayıtlarda General Tanov’un Başbakan Borisov, Maliye Makanı Simeon Dyankov, bazı milletvekilleri ve bira üreticileri ile yaptığı telefon görüşmeleri yer alıyor. Görüşme kayıtlarında, bazı bakanların Başbakan Boyko Borisov'un adını vererek, Gümrükler Genel Müdürü'nden bazı kaçakçılık olaylarının görmezden gelinmesini istemeleri dikkat çekiyor. Kayıtlara göre bakanlar ayrıca bazı gümrük müdürlerinin yerlerinin değiştirilmesi için de General Vanyo Tanov'a baskı yapıyorlar.
"Tele Kulak" skandalı üzerine harekete geçen muhalefet partileri, Başbakan Boyko Borisov hükümetini bir "polis devleti" yaratmakla suçlayarak istifasını istediler. Eski İçişleri Bakanı Mihail Mikov, BTV adlı özel TV kanalına yaptığı açıklamada Borisov hükümetinin son bir yılda 20 bin kişinin telefonlarını dinleme izni verdiğini söyledi.
Borisov'un kendi bakanlarının telefonlarını dahi dinletmesinin "sağlıklı bir girişim" olmadığını ifade eden Mikov, "Ayrıca bu yakından takip işleri için ayrılan paranın Bulgaristan Bilimler Akademisi’nin toplam bütçesinden iki kat daha fazla olması da son derece düşündürücüdür" diye konuştu.
RZS Başkanı Yanev de, parlamentoda yaptığı konuşmada Başbakan Borisov ve hükümetin acilen istifa etmesi gerektiğini ileri sürerek, "Polis paranoyasına kapılan bu başbakan yüzünden ülke demokrasisi en utanç verici günlerini yaşıyor" ifadelerini kullandı.

Tele kulak protestosu

Bu arada aralarında Yeşiller Partisi, Bağımsız Yaşam Merkezi ve "Anaan Politkovskaya" Siyasi Kulübü'nün bulunduğu çeşitli sivil toplum örgütleri, İçişleri Bakanlığı'nı protesto gösterisi düzenledi.
Parlamento binası önünde düzenlenen ve katılım oranının düşük olduğu gösteride, devletin vatandaşların telefonlarını dinlemekten vazgeçmesi istendi. Ellerinde hükümet aleyhtarı pankartlar taşıyan protestocular parlamentoya bir bildiri verdiler.
Suçu olsun olmasın binlerce Bulgaristan vatandaşının konuşmalarının dinlendiğinin ifade edildiği bildiride, "Vatandaş olarak haklarımız çiğnenirken, Bulgaristan bir sivil toplum ve hukuk devleti olmaktan çıkarak, polis devletine dönüşüyor" denildi.
Sıkı güvenlik önlemleri altında gerçekleştirilen protesto gösterisi olaysız bir şekilde sona erdi.

AK, telekulak olayları ile ilgili bilgi istedi

Avrupa Komisyonu (AK), son günlerde ortaya çıkan ve uzun tartışmalara neden olan tele kulak olayları için Bulgaristan’dan daha fazla bilgi istedi. Devlet kademesindeki yüksek düzeyde yer alan siyasi figürlerin telefon dinlene meselesinin ayrıntılarını öğrenmek istediklerini resmi bir şekilde belirten AK Sözcüsü Mark Gray, bunların Bulgar Savcılığın alanına giren bir iç mesele olduğunu ve ilk önce kayıtların yasal yoldan yapılıp yapılmadığını araştırması gerektiğini söyledi. Bir hakim tarafından onay alınmış olup olmaması araştırılması gerektiğini belirten Gray, suç verileri olması halinde olayın ileriye taşınması gerektiğini ifade etti. AK Sözcüsü, “Biz şimdilik bu konuda herhangi bir yorum yapmayacağız, fakat iddiaları göz önünde bulundurarak, Bulgar yetkililerin bizi daha iyi bilgilendirmelerini istiyoruz.” diye konuştu. Gray, skandalın birkaç hafta sonra adalet ve içişleri hakkında çıkması beklenen ara raporda yer alıp almaması konusunda bilgi vermekten kaçındı.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-01-14 20:16:04
Düzen, Meşruiyet ve Güvenlik (RZS) partisi lideri Yane Yanev tarafından ortaya çıkarılan,

------------------------------------

Bu haberi Anadolu Ajansına gönderen ya Bulgarca ya da Türkçe bilmiyor.
Kırcallı 2011-01-14 22:22:40
Red Zakonnost i Spravedlivost Düzen Meşruiyet Adalet şeklinde tercüme edilmesi lazım ama RZS'nin S'sini Sigurnost sanmışlar demek ki. Cümlenin kuruluşu da düzgün değil.
b 2011-01-14 22:25:54
yahu siz cümlelerin içerikleriyle ilgilensenize!Yok düzgün yazılmamış yok bu yazıyı yazan bimem ne...Oturduğunuz yerden fetva vermeyin!!!
Kırcallı 2011-01-14 22:32:38
Lisanı düzgün olmayanın düşünceleri de dağınık olur.
fes 2011-01-14 23:53:51
Nalbant aga, o dediğin nereden baktığına bağlıdır. Sana göre 20 senedir bir arpa boyu yol alınamamıştır, biz göre baya bi yol alınmıştır. Alt tarafı bir nalbantsın, olayları değerlendirebilecek ne sağgörün, ne hayal gücün, ne deyeterli deneyimin var aga.

Bir bütünü tasarlayabilmen biraz zor Aliş aga.
delil.... 2011-01-15 00:29:09
Fes,delil olmadan inanmaz.İnanmaz dedikte aklıma geldi.
İvanço akşam okuldan döner ve ane,babasıyle masya yemek yemeye otururlar.Birden o gün İvançonun,sınıfta görgü şahidi olduğu bir olay aklına gelir.Çocuk bu sana değilmi, gördüğünü anlatır;-baba der ben bu gün ders esnasında,öğretmenimin şeyini yani bibisini gördüm der.Babası, doğrudur görmüşün yavrum deyince,ane;-terbiyesizlik etme,yalan konuşma der ve şidetle itiraz eder.Bunun üzerine baba;-yavrum ben sana inandım,fakat anneni inandıramasın.Annen,ancak elline alırsa inanır der. Bu fıkrayı anlatmamın sebebi,Fes gardaşımızı kolay inandıramasınız.Fes,çelik gibi sağlam delil görmek ister.
İNTERESA,KLATİ FESA. Kuzeyli.
fes 2011-01-15 00:43:11
Orta çağda yaşamak istemiyorsan maddi delilere dayanacaksın aga. Gelişmiş ülkelerin tamamında bu böyledir.

Bak Kasım Dal'ın elinde de kesin kanıt yokmuş, fakat mektubunda diyor ki, veya bana göre demek istiyor ki; bak partiyi yerinden kıpırdayamaz hale getirdin, acaba bunu karanlık geçmişinden(1974) dolayı mı yapıyorsun? Sana esas belgeleri açıklarız diye şantaj mı yapıyorlar, yoksa 1974'ten beri "davana" inanmış biri olarak mı yapıyorsun bunları?

Anlaşılan o da şüpheleniyor, ama elinde kesin kanıt yok. Zaten kesin kanıt olsaydı iş bitmişti.
fes 2011-01-15 23:20:03
Ajan dediğiniz adamı cezaevine neden koydular acaba, bi açıklamanız var mı? Adam zaten onlara çalışıyor, beş sene cezaevinde ne amaçla tuttular acaba?

Beş sene sonra komunist sistemin çökeceğini biliyorlardı, onu o zamandan hazırladılar derseniz ben de size "yok deve!" derim.

Sovyet büyükelçiliğinden adamlarla villalarda görüşmeler yaparmış lafları gülünç. Sallamasyonu biraz gerçeğe uygun yapın hiç olmazsa, buna kargalar bile güler.

Ha bu arada Doğan'ın avukatlığını yaptığım sanılmasın (bunu kaçıncı defa söylüyorum ben de bilmiyorum artık). Tartışmanın gerçek veriler üzerinde yürümesini istiyorum.

Ne var ki, tartışmanın yürümesine katkı yapacağınıza rezilce suçlamalarla, hakaretlerle tartışmayı sonlandırıveriyorsunuz. Ve, gerçekler hiç bir zaman ortaya çıkmıyor. Yani ajanlık yapmışların rahat ve güvende yaşamalarına en büyük katkıyı, istemeyerek de olsa, sizler vermiş oluyorsunuz.
fes 2011-01-16 01:06:26
Mış, miş, muş.
fes 2011-01-16 14:53:30
Daha önceleri Doğan'dan para alıyor, onunla birebir irtibat içinde olduğmu yazıyordunuz, şimdi uzaktan alakasız değerlendirmeler yaptığımı söylüyorsunuz. Esas gak guk yapan galiba sizlersiniz aga.

O dediklerin olacaksa zaten olacak, senin benim olacakları etkileme gibi bi gücümüz maalesef yok aga. Burada hep beraber Doğan ajandır diye bağarsak yine bir şey deişmeyecek aga. Kendinizi kandırmayın lütven aga.

Bulgaristan türkleri ağızlarını açmış Kırcaalihaber'de ne yazacak diye beledikleri yok aga. Salı günü Sofya'da ne olacaksa olacak, bize de olanları kabul etmek kalacak aga.
berk 2011-01-17 11:03:44
12 Eylül Refandumuyla 12 Eylül Askeri Darbesinin rövanşını alıyoruz, demokrasi ve eleştirme, siyasi düşüncelerini belirtme özgürlüklerini hiç olmadığı kadar genişleteceğiz diyenler aynı özgürlükler ve düşüncelerini dile getirmeler kendilerine karşı yapıldığında niye bas bas bağırır ve öfke kusarlar?

Hani şeffaf toplumdan yanaydık!
Hani şiddet içermediği sürece düşünce belirtme özgürlüğünden yanaydık!
Hani düşünce belirtme en kutsalımızdı!!!!!!!!!

Yok olurmu çünkü birileri kendine demokrat oldukları için bu sözde haklarımızdan birini o ilgililere karşı kullandığımız da kıyamet kopar çünkü onların demokrasisinde onlar eleştirilemezler, onlar için aksi düşünceler değil onların eleştirelemezliği kutsaldır! Buna demokrasi derler, birileri de bunu yutmaya devam eder! Toki başkanı stat açılışnda döktürmüş, birileri de bizim paramızla yapıldı nidaları atmış (pardon kendi havuzlu villanızı satıp onun parasıyla mı yaptırdınız sizin paranız? bizim ödediğimiz vergi demekki birilerinin kendi parasıymış!)

Söylediklerinizin hiçbirine katılmıyorum, fakat bunları söyleme hakkınızı ölünceye kadar savunacağım.
VOLTAIRE

Meydanda eleştiremezsin ananı al git denir, statta eleştiremezsin stadınızı alırız derler(baba parasıyla yaptırıldıya), mitingde eleştiremezsin ergenokoncu olursun, gazetede tv'de eleştiremezsin patrona bu yazarı attırın talimatı verir yada Rtük talimatı gecikmez, tüm bunlar 12 eylül referandumun, yetmez ama evetçilerin bize sunduğu geniş demokratik özgürlüklerdir.

Yeter ve Hayır!
Yanpirik Bacaklı 2011-01-17 20:00:54
Yampirik bacaklı'nın (Vezir i Azam'ı) döktürmüş gene ''ne sağcıyım ne solcu futbolcuyum futbolcu''
haskova 2011-01-17 21:41:42
ya berk yazarmısın nesin valla yorumların 10 numaraya seviyorum yazılarını birader
Yuh yuh! 2011-01-17 23:29:09
Ben gürcüyüm, hanımım arap diyenlere yuh. Arap diyor da, Siirtli hanımının soyadı Gülbaran. Araplarda böyle bir soyadı asla olmaz. Peki kimlerde olur? Yahudilerde olur babam. Hayret ki ne hayret değil mi?

Fettullah Gülen ben kürdüm diyor, ama kardeşinin adı Mesih. Hiç uymadı değil mi? Allah bir diyor, ama Muhammeden Resulullah demiyor. Yahudilerin ve hristiyanların hesabına çalışıyor, islama öldürücü darbeyi indiriyor.

Peki yahudilik ve hristiyanlık haksa son peygamber neden indi o zamn?
Şaştık valla 2011-01-18 00:03:16
Geçen gün Sarıkamış'da büyük dedem burada şehit düştü dedi. Dedesinin adı Kemal Mutlu imiş.

Gazeteciler bu konuyu araştırdılar, ne garip ki askeriyenin arşivlerinde böyle bir ismi her nekadar aradılarsa bulamadılar. Yok da yok.

Başka bir gariplik de var. Biliyorsunuz soyadı kanunu 1934 senesinde çıktı, 1915 senesinde bu Kemal Mutlu ismi nereden çıktı, k,mse akıl erdiremedi.

Ne iştir, çöz çözebilirsen.