Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
17 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
Her üç dinlemeden birisi yasadışı

Her üç dinlemeden birisi yasadışı

24 Ocak 2011

EurActiv-Sofya’nın haberine göre, Bulgaristan’da her üç dinleme vakasından biri hukuksuz; bir başka deyişle mahkeme izni olmaksızın yapılan dinlemeler. Bu nedenle birkaç gün önce Avrupa Komisyonu Bulgar yetkililerden ülkedeki yoğun dinleme trafiğiyle ilgili bilgi talep etti.

Arka plan:

2009 seçimleriyle iş başına gelen Boyko Borissov hükümeti aslında bir azınlık hükümeti. Başbakan Borisov’un merkez-sağ GERB Partisi mecliste 117 sandalye sahibi olunca mutlak çoğunluğu sağlayamadı ve azınlık hükümeti kurmak zorunda kaldı.

Yabancı düşmanı ve milliyetçi Ataka Partisi’nin ve “Mavi Koalisyon” adı verilen daha küçük bir siyasî oluşumun desteğiyle hükümet kurulmuştu. Mavi Koalisyon eski Komünist rejim karşıtı Demokrat Güçler Birliği (SDS) liderlerinden ve onun rakibi Güçlü Bulgaristan için Demokratlar’dan (DSB) meydana geliyor.

240 sandalyeli Bulgar Meclisi’nde Ataka’nın 21 sandalyesi bulunuyor, Mavi Koalisyon’un ise 14.
Bulgar ana muhalefeti 40 milletvekiline sahip Sosyalist Parti ile 37 milletvekiline sahip, Türk azınlıktan oluşan Haklar ve Özgürlükler Hareketi’nden oluşuyor.

Dnevnik gazetesi konuyla ilgili haberinde Bulgar yasalarına göre ülkenin en büyük sekiz bölge mahkemesinden bilgi edinme için sınırlı erişim iznine sahip olunması gerektiğini yazdı.

Bilgi erişiminin aylar süren protestolar ve insan hakları savunucularının uzun mücadeleleri sonucunda elde edildiğini kaydeden Dnevnik gazetesine verdikleri bilgide ekonomistler Bulgaristan’ın dinleme vakalarına İngiltere’den 50 kat fazla harcamada bulunduğunu söylediler.

Yetkililer elektronik iletişim yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte ilk yedi ayda ülkede en az 10,000 özel şirketin dinlendiğini kaydettiler.
Dnevnik gazetesine göre, mevzuatlardaki boşluk nedeniyle mahkeme kararı olmaksızın kişilerin dinlenmesi mümkün olabiliyor.

Özellikle Bulgaristan Baş Savcısı Boris Velchev’in yayımladığı dâhilî sirkülerle savcılar herhangi bir cezai soruşturma açıldığında mahkeme kararı olmaksızın dinleme girişiminde bulunabiliyorlar.
Bu uygulamayla yedi ayda toplam 2,767 hukuk dışı dinleme gerçekleştirildi.

Bulgar basını Borisov hükümeti döneminde illegal dinlemelerin sayısındaki artışa dikkat çekiyor.
Önceki Sosyalist lider Sergei Stanishev EurActiv’e verdiği röportajda ülkenin hızla “polis devleti” olma yolunda ilerlediğini söyledi.

Borisov ise dinlemelerin organize suçla mücadelede önemli bir araç olduğuna inanıyor. Borisov EurActiv mülâkatında Octopus mafyasıyla mücadele ettiklerini kaydetmişti.

AB’nin bilgi talebi

Avrupa Komisyonu birkaç gün önce Bulgar yetkililerden dinlemelerle ilgili bilgi talebinde bulundu. Talep öncesinde Borisov’un adının karıştığı yasadışı dinleme iddiasında bulunulmuştu.
Ele geçirilen teyplerden birinde Borisov’un spekülasyonların hedefi bir iş adamının gümrük kontrollerine karşı korunması gerektiğine dair cümleleri yer alıyordu.

Bulgar Milli Güvenlik Kurumu (DANS) kayıtları Galeria gazetesine sızdırılmıştı. Gazete sahibinin Borisov’un en güçlü muhaliflerinden Alexey Petrov’a ait olduğu biliniyor.

Borisov meclisten güvenoyu talebinde bulundu ve 20 Ocak’ta yapılan oylama sonucunda 60’a karşı 140 oyla kendini temize çıkardı. GERB milletvekilleri ve Ataka Borisov lehine oy kullanırken muhalefetteki Sosyalistler ve MRF güvensizlik belirttiler. Mavi Koalisyon ise çekimser kaldı.

Dinleme skandalı AB-Bulgaristan ilişkilerini zedeleyebilir
Ancak güven oylaması Borisov’un da karıştığı iddia edilen dinleme skandalını unutturmaya yetmedi. Avrupa Komisyonu Bulgaristan’ın İşbirliği ve Teyit Mekanizması (CVM) kapsamında bir rapor hazırlamasını istedi. CVM, ülkenin 2007’de birliğe katılımıyla birlikte yürürlüğe giren bir tür izleme mevzuatı.

Bulgaristan ve Romanya AB’nin CVM’ye tabi tuttuğu iki üyesi. İzlemenin gerekçesi ise bu iki ülkede hukuk sistemlerindeki eksiklikler ve özellikle Bulgaristan’daki organize suçlar.

Adının açıklanmasını istemeyen AB’li bir diplomat EurActiv’e dün yaptığı açıklamada Bulgaristan’daki hukuk dışı dinlemelerle ilgili olarak Komisyon’un Sofya’ya “Sizi izliyoruz” dediğini söyledi.

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


EDİTÖR'e 2011-01-24 23:41:48
giriş yapan IP sayısı neden bir anda 2 kat arttı. bir sorun mu var? bir anda bu kadar izleyici artışı zor görünüyor
fes 2011-01-25 00:30:21
"Trud" gazetesinde dosiyelerle ilgili yazıyı okudum. İddaaya göre Ramadan İsmetov adında masum biri malüm başka bir tarafından ihbar edilmiş. Şahıs Samovila veya Tokaçka köyündenmiş ve ihbar edilmesinden sonra kendisi ve ailesi rejimin polisi tarafından gözetim altına alınmış.

Bu bilgi eğer doğruysa, malüm şahıs adına hiç iyi bir durum değil demektir. En azından kamuoyuna bir açıklama borçludur.

Bunlar bir tarafa, benim merak ettiğim başka bazı hususlar var. Bilindiği üzere bu dosiyelerle ilgili geçmişte bir parlamento komisyonu oluşturulmuştu. Komisyon konunun üzerine arşive girerek çalıştı ve bir ajan listesi yayınladmıştı, lakin dosyaların içerikleri açıklanmamıştı.

Hal böyleyken Kasım Dal'ın bahsettiği ve "trud" gazetesinin tefrika ettiği içerikler nereden çıktı ve bu içeriklere nekadar güvenebiliriz? Merak konusudur.
fes 2011-01-25 08:05:26
Eğer doğruysa fahim bir durumdur söz konusu olan. Bunun savunulacak hiç bir tarafı yok. Böyle birinin hala başta oturması vicdanları kanatır.

Ama ortada DPS diye de bir varlık var. Partiye ne olacak? Esas soru bu. Biz kurdurduk biz batırırız derlerse ne yapılmalı?
TARAFSIZ 2011-01-25 10:32:34
''EDİTÖR'e 2011-01-24 23:41:48
giriş yapan IP sayısı neden bir anda 2 kat arttı. bir sorun mu var? bir anda bu kadar izleyici artışı zor görünüyor''

Boşuna kafan karışmasın kardeşim,dün saat 20'00 ile 21'00 arası ''Bizim Sesimiz'' programında TRT AVAZ KIRCAALİ HABER'İ tanıttı, Kırcaali Haber Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sayın Müzekki Ahmet ile eski Türkçe Müfettişi Sayın Harun Bekir konuk oldular.

Program sunucusu Nurhayat Günal hanımefendi http://www.kircaalihaber.com sıkı takipçisi olduğunu söyledi,olay bundan ibaret...
KIRCAALİ Balkan Türklüğünün merkezidir.
H. Efendiev 2011-01-25 16:16:56
Bugünkü basında B.Borisov. İv. Kostov. V. Siderov ve Karakaçanov'un AHMET DOĞAN'a karşı politik kampanyasına Antonina Jelyaskova'nın da katılarak HÖH Başkanı'nı görevinden istifaya davet etmesi, olayı dada da ciddileştirdi.

Tüm okurlara A.Doğan hakkında yazılmış olan ve satılan Bulgarca kitapları ciddiye almamaları çağrısında bulunuyorum, çünkü bunları yazanlar ömür boyu ekmek parasını Türk düşmanlığı kazanın ıkaynatmaktan kazanmıştır.

Önemli olan K.Dal'ın istifasıyla derinleşen HÖH iç bunalımının arabayı devirmesini önlemektir. Arabadan kastettiğim partinin yok edilmesinin önlenmesidir.

Fes'e anımsatmak isterim, fidanı dikenlerin ağacı kesmeye hakkı yoktur, arzu ederlerse senede bir, meyvalarından tatabilirler.

Sözün kısası bu düşmanca kampanya çizmeyi aşmadan HÖH bir öz eleştiriyle kendini silkmeli ve saflarını sıklaştırmalıdır. Partiden kovulmuş veya ayrılmak zorunda bırakılmış olan tüm aydın ve sağduyulu Türk kadrolar göreve davet edilmeli, sempatizanlara el uzatılmalıdır.

HÖH stratejisinin dıştan gelen, saflara sızan kadrolar tarafından yapılmasına imkan tanınmamalıdır. Biz kendi işimizi kendimiz yaparız. Paraşutçu kadrolar ya da "erkek sekreterler" HÖH adına konuşamaz ve parti sözcülüğü yapamaz.

Tekrar yazıyorum, HÖH'ün bir ideolojik programa ve bu ideolojiyi kitlelere mal etmeye ihtiyacı vardır, bu işi Türklük davasıyla ilişkisi olmayan ve başka yerde ekmek bulamadıkları için HÖH'e sarılan kadrolar yapamaz. Bu görev, Bulgaristan Türk aydınların işi olmalıdır.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 22:14:56
Özgür aga, bırak laga lugayı. Halin vaktin yerinde, pamuk eller cebe,tut bir dükkan, al üç dört eleman, kur bir haber yorum sitesi, bas bir gazete, aç milletin gözünü. Kendi borunu istediğin kadar öttür, karışanın olur mu?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 22:22:31
yerel yönetimlerde ki hiç bir şeyden habersiz masum aldatılmış,provoke edilmiş,kardeşlerimizle hiç bir sorunumuz yok,yeter ki onlar yanlışı anlaya bilip dönmesini bile bilseler.

____________________________________________

Senin doğrularını doğru bilmeyip bildikleri doğrulardan dönmeyenlerle ne gibi sorunların olabilir ki?

Böyle koftiden tehditlerle eline ne geçecek?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 22:23:57
Özgür, biz dediğin kimsiniz ki siz?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 22:30:32
Vatanı vatan yapan herzaman kendinden birşeyler verebilen kişilerin,kitlelerin işi olmuştur.
----------------------------------

İyi işte sen de doğruları kendi cılız sesinle ifade edemediğin için üstelik kepaze olduğun için tutacağın adamlar bu işi sistematik olarak yapar sen de böylece kendinden bir şeyler vermiş olursun hatta DANS ödeneğinden sana da bir şeyler düşer ne de olsa HÖH karşıtısın, zaten HÖH karşıtıyım diyene bu aralar Bulgaristan'da bütün kapılar açılır.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 22:41:30
Haklı bile olsan hiç inandırıcı değisin, gerçi boş laflardan başka bir muhabbetin de yok.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 22:43:09
Benim seninle bir derdim yok, senin benimle bir derdin varsa o başka...
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 23:44:14
Soysuzlar.

----------------------------

İkide bir onun bunun soyunu karıştırıp duruyorsun, oysa bir manifesto yazamadın daha. Bir iki anlamsız ve bağlantısız cümleyi manifesto diye yutturamayan bir adamın ipi ile kuyuya inecek var mı?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 23:49:26
Senin adından konuşan yok be kardeşim, asıl sen başkaların sözcülüğüne soyunmuşsun ama elinde mazbata yok, ne iş?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-25 23:56:47
Hadi sana iyi uykular...
fes 2011-01-26 00:13:05
Niye sevelim ki biz onu, sen öyle zannediyorsun. Biz senin gibi duygulardan hareket etmiyoruz, prensip sahibi insanlarız. Sorumluluk sahibi insanlarız, eşeğimizi sağalam kazığa bağlıyoruz.

İlerisini gerisini düşünmek zorundayız ve bulgaristan türlerini gerçekten seviyoruz. Mesela tesçilli türk duşmanı bulgarlar neden DPS'ye okadar saldırıyorlar? Bu sorular kafamızı kurcalıyor ve ya oyuna getirilirsek diye endişe ediyoruz.

Ama deliye her gün bayram, ilerisini gerisni düşünmez ve tavırlarında daima dümdüzdür, öfkeyle kalkar, zararla oturur.
Trampacı 2011-01-26 00:54:42
Öyle görünüyorki,türk milletinin saflığından kaynaklanan cehaleti,dünyanın bu denli gelişmiş olmasına rağmen,bulgarların uyguladığı bir asırlık rusların ezelden beri gelen kendi ülkesindede uygulayan ve hala her iki taraftada uygulamakta oldukları taktikle türk milletini o kadar bunaltmışlar,ki Osmanlının 500 senede hiç düşünmediğini, bu gidişle türk milletinin kendine gelmesi bence mucizelere dayalıdır.Bu kadar siyaseti biliyorz deyipte yazılan yazılara bakılırsa,kısır çekişmelerden başka anlaşılır bir yanı yok.Bu,da anca işi ypan devlet adamlarının işini kolaylaştırır.
Trampacı 2011-01-26 01:29:40
Tarihi dünden alarak yorum yapıp,geleceği görmek mümkün olmamıştır ve,de olamaz.Sadece kişiler arasında cereyan etmiş olaylarla bir millet ,bir ulus aydınlatılamaz.
fes 2011-01-26 08:04:51
Partide yenilikler olsun, türk kültürüne daha yakın insanlar gelsin diyenlerden birisi de biziz. Yalnız sorun bunun nasıl olacağıdır.

Partinin içinden bir hareketle mi bu olmalı , yoksa DPS'ye oy vermeyerek mi?
TARAFSIZ 2011-01-26 19:56:40
Özgür çok fena coşmuşsun dostum hayırdır?beş kelime Türkçe konuşamayan A.Dogan HÖH genel başkanlığından istifa mı etti noldu?
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-26 23:01:08
Parti kuracaksanız adını DPS-HÖH değil de onu çağırıştıracak bir şey olsun mesela DSP-ÖHH gibi, belki de kazayla bir kaç oy alırsınız. Gerçi Özgür bırak parti kurmayı ve tüzük yazmayı bir eşeğin kazığını çakamaz ya neyse...
fes 2011-01-27 00:01:30
Yeni bir partiye veya yeni lidere hiç gerek yok, var olan yapı devam etsin, bize yeter de artar bile.

Ahmet Doğan'ı bulgarlar bukadar istemediklerine göre, demek onun başımızda durması mletin yararınadır.

Ajan olduğuyla ilgili ortaya atılanların tamamı fos çıktı. Bulgaristan'da kimin hırsızlık yaptığığı konusu beni hiç ilgilendirmez. Kadınlarla ilişkileri, özel hayatıdır, kimseyi ırgalamaz.
Perperek Papazı Der ki... 2011-01-27 00:46:33
Ya bırçet senin parti kaç küfte pişirir seçim günü? Hani bol dumanlı ise iş yapar.
fes 2011-01-28 08:09:31
Dönen dolapları nasıl mı örendim yazılıp çizilenleri okuyarak öğrendim. Eldeki verler dönen dolabın olmadığını, türklerin birliğini sarsmak için bulgarların ustaca uyguladıkları psikholojik bir operasyonun dönen dolapmış gibi gösterildiğini sağduyu sahibi herkes görmektedir

.