Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
18 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
Avrupa'da en kötü ekmeği yiyoruz. Bulgaristan’dan kısa haberler

Avrupa'da en kötü ekmeği yiyoruz. Bulgaristan’dan kısa haberler

06 Şubat 2011

Buğday Üreticileri Birliği üyeleri ile bir araya gelen Tarım Bakanı Miroslav Naydenov, "Bulgarlar Avrupa'da en kötü ekmeği yiyor. Buna artık son verilmelidir" dedi.

Ekmek üretimini denetleme ajansının piyasada satılan ekmek çeşitleri konusunda standart kriterleri oluşturacağını belirten Naydenov, şunları söyledi:

"Eski sistemde 3 çeşit ekmeğimiz vardı ve hepsi birbirinden lezzetliydi. Şu anda 30'u aşkın çeşidimiz var, ancak hem bizim, hem de çocuklarımızın hakkettiği ekmeğin tadını bulamıyoruz."

Bulgaristan'da yayılan kimi söylentilere rağmen buğday krizinin beklenmediğini ifade eden Naydenov, "Bir borsa ürünü olan buğdayın fiyatlarını zorla kontrol edemeyiz" dedi.

„Resmi" Milyoner Sayısı Bine Ulaştı

Bulgaristan Ulusal Gelirler Ajansı (NAP) vergi ve mal beyanlarına dayalı ülkedeki "resmi" milyoner sayısının 1000'e ulaştığını bildirdi.

NAP Genel Müdürü Krasimir Stefanov, Monitor gazetesine yaptığı açıklamasında, nüfusu 7,5 milyon olan Bulgaristan'da son bir yılda bu kişilerin firma değil, özel şahıs olarak servetine en az 500 bin leva ek gelir elde etmiş olduklarını söyledi.

Stefanov'a göre, hem zengin, hem de dürüst birer vergi mükellefi olan kişilere daha iyi hizmet verebilmek için NAP kapsamında özel bir daire oluşturulacak. Daire yetkilileri, zengin vatandaşlara yararlanabilecekleri vergi indirimleri ve başka mali kolaylıklar konusunda da danışmanlık yapacak.

Krasimir Stefanov, "Devlete dürüst davranan devletten de aynı dürüstlüğü görecektir" dedi.

Kanser Vakalarının Sayısında Rekor Artış

Bulgaristan'da 2010 yılında kanser vakalarında rekor düzeyde bir artış kaydedilerek kanser olan kişilerin sayısının 262 bine ulaştığı açıklandı.

Darik radyonun haberine göre, doktorlar, akciğer, pankreas ve kalın bağırsak kanser türlerinde endişe verici artış tespit ederken, kanserin en yaygın olduğu bölgelerin arasında Hasköy, Burgas, Kırcaali, Filibe ve Rusçuk kentlerinin yer aldığını kaydettiler.

Tarifeli Uçakla Avrupa'da Alışveriş Modası

Ekonomik krize rağmen Bulgarların alışverişi tarifeli uçakla Avrupa başkentlerinde yapmaya tercih ediyor.

Standart gazetesi dünkü sayısında verdiği haberinde, Roma ve Madrid gibi çeşitli kentlere gidiş - dönüş ücreti 100 levayı geçmeyen uçak seferleri ile yapılan hafta sonu alışveriş gezilerinin moda haline geldiğini yazdı.

Yüzde 90'a dek varan indirimlerinden yararlanan Bulgarlar, yerli piyasanın "esneklik anlayışından yoksun olduğunu" öne sürüyor.

Gazete, vitrinlerine "şok indirim" tabelalarının asılı olduğu Bulgaristan'da gerçek bir indirim yapılmadığını kaydederken, alışveriş turlarına çıkan turistlerin Avrupa başkentlerindeki fiyatlardan çok daha memnun olduklarını belirtti.

"Tele Kulak" Skandalı Sürüyor

Bulgaristan'da Gümrükler Genel Müdürü Vanyu Tanov'un yaptığı bazı telefon görüşmelerinin kayıtlarının basına sızması ile başlayan "tele kulak" skandalı sürerken, sorunu araştıran özel Parlamento Komisyonu, İçişleri Bakanlığının uygulamalarına ilişkin eleştirel bir rapor yayımladı.

Çarpıcı kural ihlalleri tespit eden Komisyonun raporunda, "Bulgaristan'da özel istihbarat araçları sıklıkla, yeterli gerekçe olmadan kullanılırken, yapılan kayıtlara erişim, fazlası ile geniştir" denildi.

İçişleri Bakanı Tsvetan Tsvetanov, özel istihbarat araçlarıyla toplanan bilgilerin basına sızmasına ilişkin sorumlu olan kişilere karşı önlem alınacağını kaydederken, "Suçlu varsa cezalandırılacak. Ben bakan olarak siyasi sorumluluk taşıyıp görevimden istifa etmeyeceğim" dedi.

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Rodoplu 2011-02-06 21:43:23
Insan bazi basliklari tartismadan edemiyor.Bakan demis ki,Avrupanin en kötu ekmegini yiyoruz.Dogrudurda en kalitesiz dense daha mantikli olur diye dusunuyorum.Peki kterler nedir acaba?
fes 2011-02-06 22:22:25
Kriterler besin değeri, dayanıklılığı, hijenik ortamlarda hazırlanması ve lezettir her halde.
Kardeşim Türkçe Konuş! 2011-02-07 01:07:00
Tarım Bakanı'nın Bulgaristan ekmeği hakkında sarf ettiği söz kalitesiz değil kötü'dür. Kötü genel değerlendirmedir, mesela ekmek fabrikasında fırına girerken birinci sınıf malzemeden yapılmış fakat şekli bozulan iki ekmek iyi'dir ama ikinci kalitedir. Aynı durumda kalitesiz malzemelerden yapılmış albenili bir ekmek birinci kalite olabilir ama bu kötü olduğu gerçeğini değiştirmez.
H.Efendi 2011-02-07 16:04:06
Resimdeki ekmekleri görünce Menekşeyi düşündüm. Son yazılarında ekmeksiz kalmaya, işsizliğın arttiğina, açlık tehlikesine işaret ediyordu.

Zenginlerin belirmesi yoksulluk doğuruyor.
Aslında, Allahın verdiği nimetler adil bir şekilde paylaşılsa dünyada aş kalan olmaz, ama nerede.

Sebepler, pek tabii ki, derinleşmeye devam eden dümya bunalımı koşullarında, sözüm ona "reformlar" yapmaya heveslen iktidarda.

Kuşkusuz okuru düşündüren şöyle birşey de var: Stratejik düşünme uzmanı DPS MYK üyesi ve Başkan Yardımcısı Hristo Biserov açlık tehlikesine, topyekün işsizliğe, ekonomik darboğazda sıkışık kalmamıza karşı birşeyler icat ediyor mu? acaba dersiniz? Gizli silahları var mıdır!
Yoksa o da vaktıyla Demokratik Güçler Birliği (CDC) Başkan Yardımcısı ve Başbakan Yardımcısı görevinde bulunduğu fünlerde gibi, şimdi de, vazifesini "başar"ile yerine getirip, partisi (CDC'yi) tarihin batağına ittiği, yerle bir ettiği, silinip kayıplara kattığı gibi, aynı taktik ve stratejiyi bu defa HÖH (DPS) için de hazırlamış olmasın diye kafa yoruyorum. O zaman yandık. İnsanoğulu endişeleniyor haklı olarak. Sonu sonunda biz (HÖH) DPS için köy kasaba gezerken o (Hr.Biserov)CDC yağlı ballı sofrasındaydı. Fakat sayesinde o bol sofra silinip süpürüldü, insanlar 1 bardak yoğurt ve bir ekmek için göz kızartıyor, Sofya'da çöp tenekeleri etrafında 3. dünya savaşı kızışıyordu. Şimdi de bu becisizler bizim sofradalar. Bizim partimize akıl veriyorlar. Son buluşları "düşmansız yaşama" stratejesi imiş, oysa Kırcali'de tüm iktidar ve milliyetçi partiler HÖH'e karşı birleşiyor, kılıç biliyorlar. Maşşallah, maşallah bunlar akvaryom içinde SOM balığı gibi, tüm öte balıkların boklarını şapırdata şapırdata yimeye hazır. HÖH'ü de yiyivermesinler diyorum içimden...

Neyse, Menekşe kızım, sen "yarına ekmeğimiz olmaya bilir" dedin de, ben de ekliyorum:
Şu İsviçre'den, ki, hala bacağımı boşandırıp dönemedim, beyaz ekmek diye birşey yok. İnsanlar burada diyet manyağı olmuşlar. Ekmeklerin hepsi siyah, kepekli, küspeli, çeşit meyveli, çekirdeki ve sen ötesini getir artık. Bir tek sabah kahvaltısına beyaz ekmeğin düşünebileceğin en ince dilimlerinden, "bröthen" dedikleri yuvarlak küçük ekmeciklerden ve adına "kifili" dedikleri, dışı var içi yok, (Bulgar kiflalarına benzeyen), ince beze dolaması bir simitçikleri var. Çokolataları bol, çok ama yalnız çukolata yenmiyor. Can bu ekmek de istiyor. Mayamız ekmekle tutulmuş.
Sana bunları yazmamın sebebi, bunalım diyorum hani, varolan şu geçim sıkıntısı yani, hepimizi taş çakmak düven derrine mi geri çeviriyor acaba. Sen belki hatırlamazsın, gençsin, biz yaşlandık, çocukluğumuz harmanda düven üstünde geçti, dengede durmayı orada öğrendik. Bir de dibekler vardı, el değirmenleri, büyük ve küçük elekler. Bunları hatırlarken kölemeni özlemişim, poğça ekmeği özlemişim, neden utanayım. Belki 50 sene oldu ne poğça ne de kölemen yedim. Anamı özledim, kor kül sltından çıkardığı poğça içine inek yağından şöyle bir kaşık sıvar ve kardeşimle beni top kovalamaya kovalardı. Ne zamanlardı.
Menekşe seni Kırcaliye gelince arayacağım, Tarafsızı da alalım, Fes ve Perperekli gelir mi bilmem, üniversiteli tarımcı oğlunla bizi köyüne götüreceksin, poğça ve kölemen senden, ötekileri düşünme, eşine ve çocuklarına selam ederim. Sohpet konusu dutlar olacak... Belki o zaman kirazlar da olur, bakarsın menekşeler de açar...
Vatan hasreti dediğin şeyin nereden fışkıracağı hiç belli olmuyor. Kölemen özlemişim.
Hepinizi öptüm
TARAFSIZ 2011-02-07 17:40:47
Abi, akşam akşam kölemen canımı çektirdin,ev halkına süledik kölemen sürüldü fırına, hazır kavurmamız da var isıttık mı tamam.Senin ordakiler ağızlarının tadını ne bilsinler be abicim onlar diyetlerine devam etsinler,sanki beşyüz yıl yaşacakla.

Azsona sıcacık buğlu buğlu kölemen fırından çıkçak, elimi yaka yaka bandıra bandıra,herkese afiyet olsun.....
fes 2011-02-08 08:25:26
Kölemen de neki be aga, bir tür poğça mı?

Berk'in yaptığı gibi google' bir sorgulama yaptım, meğersem kölemen Memlüklülere derlermiş. Araplara köle giden türkler önce paralı asker olurlarmış ve bir müddet sonra da devleti ele geçiriveriyorlarmış. Kölemen adı orada geliyormuş.

Şimdi Berk'in yapmadığ şeyi yapacağım, yoruma dalacağım. ( Kölemen cahili damgası yemeyiz inşallah):

Osmanlı savaşlarında ele geçirlen kölelere barındırdıkları yerlerde daha düşük kalitede ekmek veriyorlarmış her halde. Bu düşük kalitede ekmeğe halk kölemen adı vermiş olabilir. Eğer öyleyse çok ilginç.
H.Efendi 2011-02-08 13:35:13
Ne demek istediğimi anlamışsın.
Bizim payımız kölemen büyüklüğünde kalmış, has ekmekler, fırın ekmekleri bundan böyle tezgaha çıkmazsa, her tilki kendi inine, biz de kölemen ve poça sofrasına... Eşitliğin tarihsel anlamı olduğunu unutmayalım.

Beli ki bizim soydan erkekler askere ve savaşlara pek alınmamış. Dedemin bacağı Edirne muharebesinden sakattı, Kamil dayım Gelibolu savaşında Anzaklara esir düşmüş, 6 yıl Hindistan madenlerinde altın ve gümüş kazmış. Mısırda kalmış. İngilizler amansızmış bütün esirleri kısırlaştırmışlar. Çocukluğumda bana hep Hindistan'ı anlatırdı. Beraberinde getirdiği bir tek Hind usulü sarık sarmaktı.

Avrupa cephesinde askerlik yapsalar GULAŞ sözünü getirirlerdi soframıza. Hani şu Macarların "milli yemeğimizdir" "gururumuzdur" diye Avrupa mutfağına dayatmaya çalıştıkları dana eti kavurması var ya, onu. Bilirsin, sözlük aramana gerek yok Eski Türkçe'de "gul" asker, "aş" da aş olduğu için Osmanlıda asker yemeği olan bu kavurma, Macarlar'ın damak tadına uymuş, milli gururu olmuş.
Bizim kisi, kölemen Fes, bir yesen bir yesen, bu da neymiş be kardeş demeden kendini alamazsın. Bana inanmazsan Tarafsıza sor. Zaten Menekşenin dut sohpetine davetlisin, orada deneyebilirsin...
TARAFSIZ 2011-02-08 15:24:40
''Kölemen de neki be aga, bir tür poğça mı?
Şimdi Berk'in yapmadığ şeyi yapacağım, yoruma dalacağım. ( Kölemen cahili damgası yemeyiz inşallah):''


Ah ba goca gülüm,her şeyi googıl'dan soracağına anana bübana sorsana bu tür şeyleri,bizim tarafta, hamuru bekletmeden hemen fırına sürülen MAYASIZ ekmeğe KÖLEMEN deriz,kalitesi lezzeti senin yidiğin şişirilmiş ekmeklere on basar,dün akşam bizim evde KÖLEMEN ziyafeti yaptık Hikmet abimin sayesinde..

Hikmet abi şindi biz DUT sohpeti için Menekşe'nin köyüne mi gidecez?yalnız demedi deme abi, bizi Menekşe'nin köyünde çiğ çiğ yerler ASLAN kafesine girmiş oluruz.Bulgaristan'ın en uyanık insanları Menekşe'nin köyü Kontil'den çıkar.
Abi istersen bir daha düşün, DUT sohpetini Kontil'de yapmamız şart mı,hiç olmazsa CEBEL'de olsun bari!
Kardeşim Türkçe Konuş! 2011-02-08 15:46:37
Bu kölemen muhabbeti de nerden çıktı ya ben gölemen duydum ama yemedim, içine maya yerine bikarbonat katılırmış. Evde mayasız hamura yağ katarak ve oklava ile açarak bezdirme dediğimiz katmer açılırdı. Eskiden annem Gırcalı pazarından aldığı toprak saçlar üzerinde bazlama ve cizleme pişirirdi. Bizim evde 50 sene önce fırın harici çenepe içinde de bol bol ekmek pişirilirmiş ama gölemen mi mayalı mı onu bilemem.
fes 2011-02-09 00:25:56
Demek kölemen dediğiniz mayasız acele yapılan ekmekmiş. Ekmeğin lezetli olup olmaması beni ilgilendirmiyor (hamur işleriyle aram pek iyi değildir de). Beni ilgilendiren kelimenin nereden geldiğidir.

Kölemen alelacele yapılan kalitesiz bir ekmek olduğuna göre kölelerin yediği ekmek manasında kullanıldığı açıktır. Kaçamak gibi mesela. Yapımında fazla özen gösterilmeyen bir yiyecek.