Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
Şumnu’da Mevlid Kandili

Şumnu’da Mevlid Kandili

15 Şubat 2011

Bu sene 14 Şubatı 15 Şubata bağlayan gecenin Mevlit olması hasebiyle Şumnu’da kandil programı düzenlendi. Program Balkanların en büyük ikinci camisi olma özelliğini taşıyan Tombul camide düzenlendi. Tombul camii hemen hemen her kandil gecesi düzenlenen programlar ile Müslümanlara huzurlu anlar yaşatıyor. Bu kandilde de Şumnu İlahiyat Lisesi (İHL) ve Bölge müftülüğünün katkılarıyla programda Peygamber efendimizin doğum günü kutlandı. Kandil programın bilhassa öğrenciler tarafından icra edilmesi de geceye farklı bir renk kattı. Akşam namazının kılınmasının ardından Şumnu İHL 12. sınıf öğrencilerinden Hayrullah isimli öğrencinin kürsüden yaptığı vaazıyla başladı. Vaaz Peygamber efendimizin güzel ahlakı üzerine yapıldı. Vaazın sona ermesiyle yine öğrencilerden oluşan mevlit grubu okudukları kur’anlar, mevlitler ve ilahiler okuyarak soğuk havayı ısıttılar. Programın ardından her kandil akşamı gelenek haline dönüşen gofret ikram edildi. Bu seneki mevlit kandili programına az sayında Müslüman’ın katılması dikkatlerden kaçmadı. Buna sebep olarak da Müslümanların bu programdan haberdar olmaması veya havanın soğuk olması nedeniyle katılımın bu kadar olması üzerinde duruldu.

Kaynak: Fevzi EHLİMAN


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


spawn 2011-02-15 10:20:37
Maşallah kardeşlerimizin hepsi de genc Allah boyle kardeslerimizin sayısını arttırır inşallah.
H.Efendi 2011-02-15 11:04:53
Hazreti Muhammet’ in doğum günü “Mevlit Kandili” vesilesiyle hepinizi kutlar ve en iyi dileklerimle sizlere dünyada en seçkin şairlerden biri olan JohannWolfgang von Goethe’nin “Doğu-Batı Divanı” adlı eserinden İRMAK şiirini armağan ediyorum. Bu şiir 1772’de dile gelmiş ve yüce Peygamberimize adanmış olup, Onu Batı Dünyası’na tanıtan sevgi söyleşilerinin başında belir.

IRMAK

Bak şu güzel ırmağa mağrur mağrur akıyor. Çayır çemen yanında bir Samanyolu gibi. Bulutun beşinde nazlı nazlı uyurken, dağların kucağında sevgi gözünü açtı. Salınarak akışı ufak ufak taşlardan nameler yaratıyor. Yüzü bir ayna gibi duru, temiz, ırmağın.

Ucu yok bucağı yok ebediyete mağrur mağrur akıp gidiyor ırmak.

Yalnız kendini tanır, her şeye yabancıdır böylece akıp gider.

Bahar onun yolunda peri masallarının köşkleri gibi güzel; neler neler yarattı.
Yollara nergis, lale, beyaz güller döşedi. Gül, çapkın işvelerle onu çağırıp dedi: “Yanımıza gel biraz, dur biraz konuşalım!” Goncalar gülümsedi;daha ileri gidip eteğinden de çekti. Bu yeşiller giymiş cilveli dilberlerin hiçbirine aldırmadı. Ovaları aşıp geçti, dağlar, kemerler yırttı.

Ucu yok bucağı yok ebediyetin mağrur mağrur akıp gidiyor ırmak.
Yalnız kendini tanır, her şeye yabancıdır böylece akıp gidiyor ırmak.

Çöllerin, vadilerin, dağların, bahçelerin dereleri ona şöyle dediler.
“Sen yatağını bulmuşsun, çağlayıp akıyorsun, biz pek darda kalmışız. Bizi bu çöllerdeki kumların ezasından kurtar, ne olur ırmak!”

O, Şarktan Garptan esen rüzgara göğüs germiş acz içinde inleyen yol arkadaşlarını sinesine alarak,

Ucu yok bucağı yok ebediyete mağrur mağrur akıp gidiyor ırmak.
Yalnız kendini tanır, her şeye yabancıdır böylece akıp gider.

En büyük, en parlak, yüz binlerce incileri denize sürüklüyor.
Coşkun bir deniz gibi, her şeyi yıkıp geçti; vadilerin, darların dar çerçevesinden aştı. Önüne geçilmeyen bir sel gibi, kudurup her yeri dümdüz etti. Bu padişah sarayı, bu kale, bu çemendir demedi, aştı, geçti. Takatsiz, lakin hırçın ciğeri yana yana bir yerde duramadı. Eskiyi attı geçti. Her an deli peşinde deliler gibi koştu; eskiyi açtı geçti.

Ucu yok bucağı yok ebediyete mağrur mağrur akıp gidiyor ırmak.
Yalnız kendini tanır, her şeye yabancıdır böylece akıp gider.

Not:
Ben bu şiiri çok derin anlamlı ve güzel buluyorum.
Dili de bizim halk dilimize çok yakın.
Bu şiiri ezberleyen ve yaşlıların yardımıyla anlamını açabilen
Öğrencilere özel ödüllerim olacağını önceden beyan ediyorum
C.Kóseoglu. 2011-02-15 13:45:43
Peygamberimiz hazti muhammed.S.A.SDogum gunu Munabetiyle okunan Mevlid kandilini buyuk bisevgiyle kutlariz ve Allah okuyanlar ve dinliyenlerden Raaziolsun der ve her muslumaan kardeslerimin buyuklerimin ellerinden kuçuklerimizin ise gózlrinden óperim. fakaat su arada uzginum ki aksamki TRT canli televizyon yayninda.Mecdiye Romanya ve Kirimdan natven yayindam mubarek Mevlidi izledik yetr derecede memnun olduk.Fakaat Bulgaristan Sumlu Tumbul Caamiinden ve yahutta Kircaali Merkez camiinden Yayimlamadilar bu neden bizim Muftulugumuzun karisikliligindanmi dogdu yoksa baska bi engelmi vardi anliyamadim gitti. bunun nedeni neydi bir bilgisi olan soylerse memnuun oluruz Tesekkúrler.
emir 2011-02-15 19:50:57
Mevlid kandili diye bir seye ben ne Kuran'da , ne hadiste rastlamadim...Her bidat dalalettir ve her dalalet cehennem atesindendir...
emir 2011-02-15 19:58:24
Sonradan ihdas edilen hersey bidattir.

Amellerin en kotusu sonradan uydurulanlardir. Sonradan uydurulup dine sokulan her amel bidat, her bidat sapiklik ve her sapiklik da atestedir.
ESKiCUMALI KIRKPINAR CAZGIRI 2011-02-15 23:10:41
Ey Asil Deliormanli Müslüman Kardeslerim!ATA Yadigari TOMBUL Cami Böylesine önemli geceler haricinde bile boynu
bükük birakilmamali,Degerli soydaslarim FATiH, in Torunlari,Koca Yusufun Hemsehrileri,Ata Yadigari Kutsal mekanlarimiz sizlere
emanettir,ALLAH RIZAZI icin Lütfen sahip cikiniz.
berk 2011-02-16 11:32:06
Cehennem ateşi tehdidiyle korkuyla kabul edilen değil, cehennem ateşine rağmen sahip olunan inanç gerçek inançtır!
emir 2011-02-16 12:10:58
Yazdigim 4 cumlenin 3-u hadisti berkcigim, kafana gore din uydurma.
köseosmanoğlu 2011-02-16 12:52:48
Maşallah, Allah muvaffak eylesin. Manevi değerlerine sahip çıkacak genç nesiller özlemle bekleniyor. Bu anlamda gençlerimizi teşvik edelim, öğüt verelim. Peygamber efendimiz S.A.V : "Bir hayra vesile olan o hayrı işleyen gibidir" buyurarak güzel yol bir çığır açıp iz bırakanlardan olmamızı istemektedir.

Selam ve dua ile....
berk 2011-02-16 13:05:09
Hayatımı ve inancımı 1400 yıl önceki Arap toplum değerlerine göre belirlediğimi kim söyledi ki.....

Bir toplumun bırak yüzlerce yılı bir yüzyılda bile yaşam değerleri, yaşam kalıpları değişir, güldüğü, ağladığı, nefret ettiği tüm olgular keskin şekilde değişebilir dolayısıyla günümüzü ve böyle gelişen bir geleceği ve Tanrıyı evrendeki toz tanesi kadar bile etmeyen dünyaya hatta tüm dünya göz önüne alındığında küçük bir coğrafya olan Arap coğrafyasına ve onu 7. yüzyıldaki yaşam değer ve kalıplarına sokmaya çalışmak tüm geleceği 1400 yıl önceki Arap toplum değerlerine hapsetmek gerçek Tanrıya hakaretten başka birşey değildir.
giycalli gara ibram agaya 2011-02-16 17:36:18
Sen neymisin ba gara ibram aga saeen omrun oh oh vah vah yah yah la geçmis ne oldu tutunleri satabildinmi paran varmi Mastika alabiliyormusun sigaran nasil kontrabat mi kullaniyorsun yada helalindenmi Islaamda Mastika haram sigara ise mek ruh ama neyse allah gunah yazmaz iisallah.
d0 2011-02-16 19:10:06
bu bizim emir in vahabiliği ne olacak böyle
emir 2011-02-16 23:10:05
Nesi kotu mezhebsiz olmanin? Uyduruk isler ile ugrasacagima namaz-oruc gibi kesin ibadetlerimi yerine getirir isime bakarim...Camide 2 saat siir okuyacaginiza iki rekat namaz kilip kalan 118 dakikanizi daha iyi deyerlendirebilirsiniz...
emir 2011-02-16 23:25:40
Simdi gordum-camide ilahi de okumussunuz :)
Sarki sarkidir arkadas-hukum bakimindan bunun ilahisi de ayni, calagasida...Birdaha ki sefere Lara Fabian'i davet edinde bari millet sarki nasil soylenir gorsun...
berk 2011-02-17 13:09:11
ne pragmatikmiş bu emirin dayandığı hükümler ya yemişim senin hükümlerini bu hükümler insanlar arasındaki adaletsizlik, eşitsizlik söz konusu olduğunda nerdeler çözemedim
doğrucu 2011-02-17 13:28:03
Berk sen varya gızan gibi adamsın,bizim Kırcallı tarafta ''adalet eşeğin altında'' deyimi çok sık kullanılır, sen hiç duymadın mı?Oh yavrum be ADALET'İ kim kaybetmişte sen bulacaksın..Yoksullukta ADALET, EŞİTLİK arıyorsan İskandinavya yerine Kuzey Kore'yi seçmekte serbestsin,taptığın Nazım'ın Stalin'i seçtiği gibi...
berk 2011-02-17 15:41:33
Evet (kızan) gibi adamım siz kızan gibi olmayan adamları suya götürüp, susuz getircek türden bir adam. Bizim burda da eşeği dediği yere bağlayın diye bir söz var bil bakalım bu eşek kim:) Kimseye taptığım yok, birileri gibi kusmuk yalayıcısı da değilimdir ...Anlatabildim mi (kızan) gibi olmayan adam:)
doğrucu 2011-02-17 16:21:48
Geveze geveze konuşma Berk,bak bütün dünya senin Soner'ine ağıt yakıyor,amerikan büyükelçisinden tutta taaaa amerikan New York Times'ına,yetmedi bulgarların ataka'sı news.bg'si v.b. hepsi Soner için bir araya gelmişler ortalığı birbirine katıyorlar.
Tıpkı Nazım gibi nede çok seveni varmış Yalçın'ın...
berk 2011-02-17 17:58:45
Ee olucak okadar abisi biz Irak'taki Amerikan askerleri için ağıt yakan, başarı dilekleri sunan liderlerde gördük ve görmeye devam ediyoruz:)

Ee gazeteci var sorgulayan!, gazeteci var papağan!