Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
28 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
Anayasa Mahkemesi seçim kanunundaki ikamet zorunluluğunu aykırı buldu

Anayasa Mahkemesi seçim kanunundaki ikamet zorunluluğunu aykırı buldu

05 Mayıs 2011

Anayasa Mahkemesi, Seçim Kodeksi’ndeki ikamet koşulunu anayasaya aykırı buldu. Yapılan değişikliklerde, yerel seçimlerde oy kullanabilmek için Bulgaristan vatandaşı olan kişilere, en az 12 ay ülkede ikamet etme şartı getirilmişti.
Muhalaefetten 53 milletvekilinin isteği üzerine inceleme yapan Anayasa Mahkemesi, Avrupa Parlamentosu aday milletvekillilerin en az 2 yıl Bulgaristan’da ikamet etme şartını de geçersiz saydı. Sonbaharda yapılması beklenen yerel seçimlerde test edilmeye karar verilen elektronik seçim tasarısı da mahkeme tarafından onaylanmadı.
Yerel Meclis üyelerinin ve Belediye başkan Yardımcılarının sayısının azaltılması kararı da Anayasa mahkemesi tarafından aykırı bulundu.
Geçen sene sonunda kabul edilen kanun değişikliklerini reddedenler, kodeksin yurtdışında yaşayan Bulgaristan vatandaşlarına karşı bir ayrımcılık olduğunu savunmuştu. Cumhurbaşkanı Georgi Pırvanov, kodeks değişikliklerini veto etmişti.

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-05-05 22:50:15
Bayram değil seyran değil hayrola?
fes 2011-05-06 08:15:33
Elektronik seçim onaylansaymış ,Türkiye'de olduğu gibi, Boyko sittin sene iktidardan gitmezdi artık. Bulgarları tanrı korumuş.
Kara Ibrahim Aga 2011-05-06 20:28:05
Öylede Pavlik ... Emir bashka yaziyor...

Yüzde 60% bizim demekte...

Bashladilalarmi nuhut,fasuliye,mercemek dagitmaya.....?

Karnini kashiyan Adam bilir kime oyunu verecegini...
Ara Kapanıyor 2011-05-07 00:23:49
Üzülmene gerek yok be Kara İbo, CHP Genel Merkezinde yapılan ankete göre AKP ile CHP arasındaki puan farkı bire inmiş.En büyük Kılçrtaroğlu başka büyük yok!

http://bigpara.ekolay.net/M3/haber_detay.asp?id=753773
fes 2011-05-07 09:57:22
Eğer göbeğini kaşıyan adamdan kasıt türk milletiyse ben o adamı severim. Ben o adamın meşrebi, iklimi ve ırkındanım; kendimi farklı görmüyorum.

Biz yüce türk milleti, vatan, devleti ebet müddet., sözlerine tüylerimiz ürpererek inanırız. Yüce türk milletinin yüce katına şikayetimiz varsa arz eyleriz ve de boynumuz kıldan incedir.

O millet ki topraktan öğrenip kitapsız bilendir. Hoca Nasrettin gibi ağlayan, Bayburtlu Zihni gibi gülendir. Ferhad'dır, Kerem'dir ve Keloğlan'dır. Yol görünür onun garip serine, analar, babalar umudu keser, kahpe felek ona eder oyunu. Çarşambayı sel alır, bir yar sever el alır, kanadı kırılır çöllerde kalır, ölmeden mezara koyarlar onu.

Fakat bir kere bir dert anlayan düşmeyegörsün önlerine ve bir kere vakterişip "Gayrık yeter!" demesinler. Bunu bir dediler mi, "Dağarı yırtıp ayırır, kayaları kesip yol eyler abıhayat akıtmağa..."

Yukarıda söylenenleri anladıysan bendensin, yok anlamadıysan benden değil köksüz bir yabansın. Öyle Karaibram aga, demem odur.
yaşasın görgü 2011-05-07 10:36:45
''Eğer göbeğini kaşıyan adamdan kasıt türk milletiyse ben o adamı severim. Ben o adamın meşrebi, iklimi ve ırkındanım; kendimi farklı görmüyorum.''

Hayret nasıl ya?sen şindi Çingene ruhlu Müjdat Gezen ve Eşrefpaşa Çingenesi Yılmaz Özdil'den farklı mı düşünüyorsun?onların (Aziz Nesin %92) kriterlerine katılmıyormusun yani?gözlerimi yaşarttın valla sabah sabah,yanlış anlamadıysam bana öyle geldiki sen şimdi Türkiyedeki solcuların ve Kara İbahim Aga'nın her fırsatta Aziz Nesin'in ''Türk Milleti aptaldır'' sozlerini önemsemeyip Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün ''Türk milleti zekidir'' sözlerini daha çok önemsediğin,yaşasın görgü....
Görgüsüz 2011-05-07 11:37:12
Ya ben bir şeyi çok merak ediyorum,sitenin tek taktir edilen adamı Berk, Kara İbrahim Aga'nın her fırsatta kendi milletini aşağlamasını nasıl değerlendiriyor aceba?
... 2011-05-07 13:31:33
Hayret edilecek ne var ki? Herhalde yorum farkı dediğimiz şey devreye giriyor ki hayret ediliyor. Oysa her şey çok basit.

Bir kere din bezirganları türk milletini temsil etmezler, edemezler. 1920'de türk milleti canını dişine takmış mücadele ederken din bezirganları İstanbul'da İngiliz muhipler cemiyetini kurmuşlardı ve de envai çeşit hayinlik icra eyliyorlardı. Aynı adamlar günümüzde cıa yönlendirmesiyle suçsuz insanların evlerine, bürolarına suç delilleri atıyorlar.
berk 2011-05-07 15:28:48
Bu millet kavramı da bir göğe yükseltilir bir yerin dibine sokulur niye tarafsız şekilde incelenemez bu olgu çözemedim gitti övebiliriz kendimiz de bunun bir parçası olduğumuz için elbette normal ama bu kavramın hiçbir şekilde eleştirilemiyeceğini gösterir mi sanmam. Hep ağızlara pelesenk olmuş klişe laflarından yok efendim biz şunun soyundan geliyoruz Kanuni, Fatih Sultan Mehmet bizim atamızdır peki bunların döneminde hiç kendilerine sorulmadan oraya buraya savaşlara gönderilen, padişaha vergisini ödemek için ilgili devirlerde ürün olmadığı yıllarda aç tok yatanlar, kellesi padişah iradesinden farklı olduğu için bir hiç uğruna vurulanlar neden bizim atamız olamıyor bunlar bizim atamız değil mi? Hacivat Karagözün torunlarıyız diyoruzda ama biz aynı zamanda Hacivat ile Karagözün kellesini uçuran celletlarında torunuyuz ki açıkçası halk yada millet dediğimiz yapıyı küçüksemek mantıksız ama eleştirilemez derseniz benim için eleştirilebilir bir olgu kaldı ki halkın yaptığı her seçim yada karar kutsanmayı gerektirecek bir tercih değildir günümüzün darbe anayasasını %90'ın üzerinde onaylayan da halktı Adolf Hitleri seçimle iktadara getiren ve tüm eylemlerini biz en üstünüz nidaları altında legalleştiran de bir halktı.

Hiçbir birey kusursuz olmayıp ve eleştirilemez değildir dolayısızla bu bireylerin toplamından başka bir şey olmayan halkda kusursuz olmayıp eleştirilemez değildir.

Ama kendi halkımızı bizlerden oluşan topluluğu diğer farklı milliyetlerdeki bireylerden oluşan diğer halklardan daha aşağıda görmemiz de hiçbir şekilde mantıklı değildir.
Varnalı 2011-05-07 17:11:28
DÜNYA DEMEK,TÜRK DEMEK.TÜRK DEMEK.DÜNYA DEMEK.
Not:,,Birde seni Bulgaristan'da 22 yılldır yönetene bak''.AZİZ NESİN'İN %64'DÜNDEN OLMA.AKILLI OL,AKLINI BAŞINA TOPLA.SONRA PİŞMAN OLMA!.....
yaşasın görgü 2011-05-08 00:09:54
''... 2011-05-07 13:31:33
Hayret edilecek ne var ki? Herhalde yorum farkı dediğimiz şey devreye giriyor ki hayret ediliyor. Oysa her şey çok basit.''

Üç noktalım,biz ne dedik sen ne anladın,antenlerin mi bozuk senin?

Sen Ulu Önderimiz Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün ''Türk milleti zekidir'' sözlerine mi? yoksam Aziz Nesin'in ''Türk Milleti aptaldır'' sozlerine mi değer veriyon?

Bize suvan samsak duğrama!.....
yaşasın görgü 2011-05-08 00:20:42
Berk tam bir mandra filosofluğu yapmışsın,rakı sofrasında her şey konuşulur fakat milyonlarca insanların izlediği ulusal tvlerde ve medyanın izlediği toplantılarda genelleme yapılarak topyekün bir millete hakaret edilmez! eleştiri başka hakaret başka.....
berk 2011-05-08 00:34:02
(topyekün bir millete hakaret edilmez!)

Ben yorumumun neresinde aşağılanabilir yada hakaret edilebilir yazmışım benim yorumumda bulabilirsen bu ifadeyi bana göster tamam mı ya ben ne yazdığımın bilince değilim yada sen körsün yada anlama kıtlı çekiyorsun.

Bu arada Türk halkını en çok kazıklayanlar, soyanlar, mal varlıklarını 10 katına çıkaranlar, Türk halkına en ileride düzeyde yağcılıkla yapanlarla aynı kişilerdir, örtülü ödenekler, kayıp trilyon davaları, deniz feneri, ve Almanya'daki yeşil sermaye dolandırıcılıklarını Türk halkını eleştiren Aziz Nesin gibi kişiler yapmadı yada bunların üstünü örtmedi bunu yapanlar Türk halkını göklere çıkartanların ta kendileri ilginç değil mi, yağcılık yaptığın ve göklere çıkartığın topluluğu arka planda bir güzel soymak sonra toplumun bu ikiyüzlüğü göremeyip her seferinde soyulmasını toplumun biliçsizliği ve cehaletine bağlayanları toplum düşmanı ilan etmek gerçekten ilginç, gerçekten kim aptal kim akıllı ..............

Ev sahibini pohpohlayarak göklere çıkartan ama bunu yaparken de gizlice evi soymayı ihmal etmeyen hırsız suçlu değil ama cehaletiyle herseferinde ev sahibinin kapıyı açık bırakarak evi soydurmasını eleştiren kişi suçlu bir çarpıklık var bu işte ama nerede bulabildiniz mi ..........
yaşasın görgü 2011-05-08 00:53:50
Kardeşim,ben üç noktalıma antenlerin bozuk dedim,amma ve lakin seninde antenblerin bozukmuş,Erol Aksoy'un ''Sırp cocuğu Cem Uzan'' dediği yaratık,Türk Milletinden Ecevit döneminde 20 milyar dolar çaldı,bal tutan parmağını yalamadıda ne oldu,gözünün önündeki bal peteklerinin neredeyse tamamının çaldırılmasına izin verdi?
berk 2011-05-08 10:48:47
O dönemde BDDK tarafından Cem Uzan'ın bankasına anında el konuldu peki ya Almanya'daki Yeşil Sermaye Soygunu ve Deniz Feneri davası neden biri yıllardır başlayamıyor, sonuçlandırılamıyor hatta birileri bunlara kefil oluyor hani milletten yanaydılar, tarafını tuttukları milletin parasının soyulmasına gelince mi taraflar değişiyor? Maşallah basılmadık kitaplara bile anında saatlik baskınlar olurken aynı iş ahlakı ve prensipleri halk soyulurken mi uygulanmıyor birtek? Neydi bunlar Halk sever ama Aziz Nesin Halk düşmanı? Siz daha çok soyulacaksınız ve Aziz Nesin'in uygun gördüğü sıfatı fazlasıyla hakediceksiniz
fes 2011-05-08 23:52:07
Söylenenleri çarpıtmanın alemi yok; Aziz Nesin türk milletinin tamamı aptaldır demedi, yüzde altmışı aptaldır dedi. Ayrıca türk milleti derken ne anlıyoruz, o da çok önemli. Türk milleti kavramı sadece bugün yaşayanları içermez, geçmiş ve gelecek nesiller de vardır o kavramda. Göbeklerinden cıa'ya bağlı olan fettullahçı taifesinin "biz türk milletiyiz" iddiası ciddiye alınamaz. Amerikan çıkarlarının uşaklığını yaptıklarına göre olsa olsa amerikan milletine ait olabilirler.

Atatürk türk milleti zekidir derken düşmanlara ve hainlere rağmen ayakta kalabilmiş olduğundan zekidir demek istedi. Sen ne zannediyordun, şakşuka adamları zeki saymamızı mı bekliyordun? Buna "oha!" derim ben.
bg-türk 2011-05-09 12:26:34
ya bu berkin bazan aklımı okudgunu düşünüyorum adam birebir yazıyor kim halk düşmanı kim değil konusunda iyice dökmüş ayrıontıya çeneleri kapatmış tam anlatmak istediklerim tebrik ederiz kendini fesin yazılarıda iyi umarım bg türklerinde böyle çok kişi vardır siteye böyle yorumlar lazım arasıra Türkiyedende haberler olsa olnarıda yorumlasak hoş olurdu