Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7585 Lv.
GBP GBP 2.2451 Lv.
TRL TRL 0.2798 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
31 Mart 2020
HABERLER » Kırcaali
Borisov: Arap baharı tüm dünyaya bir fırsat

Borisov: Arap baharı tüm dünyaya bir fırsat

06 Mayıs 2011

Bulgaristan Başbakanı Boyko Borisov, Arap ülkelerinde son dönemde meydana gelen olaylarla ilgili olarak, “Arap baharı, tüm dünyaya yeni bir fırsat yarattı” dedi.

Avrupa ve Arap ülkelerinden yaklaşık 150 politikacı ve sivil toplum örgüt temsilcisinin katıldığı Sofya Platformu konferansının açılış konuşmasını yapan Borisov, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki eylemlere karşı çıkabilecek, bölgedeki demokratikleşme sürecin gelişimini yavaşlatıp durdurulabilecek bir etken olmadığını vurguladı.

“Dünya kamuoyunu, Arap ülkelerinin demokratik değil, ancak köktendinci rejimler tarafından yönetilebileceğini ikna etmeye çalıştılar” diyen Borisov, Arap baharının bu yaklaşımın tamamen asılsız olduğunu gösterdiğini söyledi.

Arap ülkelerin verecekleri sınavının önemine dikkati çeken Borisov, sözlerini şöyle sürdürdü: “Kuzey Afrika ve Ortadoğu’daki olaylar dramatik ve trajik olarak gelişirse, Avrupa Birliği bir demokrasi, huzur ve refah vahası olamaz. Biz buna inanıyoruz ve sahip olduğumuz tüm tecrübelerimizi paylaşmaya hazırız.”
“Sivil Toplum ve Özgür Medya”, “Demokratik Siyasi Kurumların İnşası”, ”Yolsuzluk Karşıtı Stratejiler” gibi panelleri içeren toplantıya yarın Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri Ban Ki-mun’un da katılması bekleniyor.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


inşallah!!!!..... 2011-05-06 11:41:26
DARISI BULGARİSTANIN BAŞINA.
..... 2011-05-06 17:57:39
.....Evet darisi BG basina. Bulgaristaninda 20 senedir bir bahara ihtiyaci var.ama baharin gelmesi kesin olarak bu herifle beraber deil.
Kara Ibrahim Aga 2011-05-06 20:21:37
"“Dünya kamuoyunu, Arap ülkelerinin demokratik değil, ancak köktendinci rejimler tarafından yönetilebileceğini ikna etmeye çalıştılar”"

***

Iyiki Anavatan böyle yönetilmiyoru....

Degil mi Emir....?

Erceb Abim 22.08.2011 Internetite de yasaklacakmish...!!!!

Hayirli ugurlu olsin Cemmata...

Bi de gavur Izmiri ele gechirdimi ....?

Etmez ama yola devam...........

Peh...peh...

Bin Ladini´de Hamerikalar aratmishti,ama gebertmishler

GALIBA?

Pensilvaniyadaki Sümüklü ne yapiyo aceba?
emir 2011-05-06 22:31:39
Secimlerden sonra hoca donecek ve ulkesinin basina gececek ;)
fes 2011-05-07 09:47:49
Eğer göbeğini kaşıyan adamdan kasıt türk milletiyse ben o adamı severim. Ben o adamın meşrebi, iklimi ve ırkındanım; kendimi farklı görmüyorum.

Biz yüce türk milleti, vatan, devleti ebet müddet., sözlerine tüylerimiz ürpererek inanırız. Yüce türk milletinin yüce katına şikayetimiz varsa arz eyleriz ve de boynumuz kıldan incedir.

O millet ki topraktan öğrenip kitapsız bilendir. Hoca Nasrettin gibi ağlayan, Bayburtlu Zihni gibi gülendir. Ferhad'dır, Kerem'dir ve Keloğlan'dır. Yol görünür onun garip serine, analar, babalar umudu keser, kahpe felek ona eder oyunu. Çarşambayı sel alır, bir yar sever el alır, kanadı kırılır çöllerde kalır, ölmeden mezara koyarlar onu.

Fakat bir kere bir dert anlayan düşmeyegörsün önlerine ve bir kere vakterişip "Gayrık yeter!" demesinler. Bunu bir dediler mi, "Dağarı yırtıp ayırır, kayaları kesip yol eyler abıhayat akıtmağa..."

Yukarıda söylenenleri anladıysan bendensin, yok anlamadıysan benden değil köksüz bir yabansın. Öyle Karaibram aga, demem odur.
berk 2011-05-08 14:18:55
Atatürk Türkiyesinde hoca denen dangalağa tek bir düşecek; çöpçülük :)

Birileri son hız rüya görmeye devam etsinler dinsel tabanlı kurallara göre toplum yönetme devri geçeli 100-150 yıl oluyor zaman makinesi varsa o devirlere akın :) sizi burada tutmayalım çünkü gelecek dogmalarınızı silip süpürecek günümüzde olduğu gibi :D
emir 2011-05-08 21:46:08
sil-supur islerini size biraktik zaten, hayirli ugurlu olsun, bizim daha onemli meselelerimiz var.
berk 2011-05-08 23:37:05
Haklısın silip süpürdüğümüz sizleri lağım çukurlarında çok önemli meseleler bekliyor. Dönmelere memlekette ancak oralarda görev verilebilir iştahla sarılın işinize hadi bakalım eferin:)