Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
22 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
Kırcaali’de festival eşliğinde düzenlenen Kasim Dal buluşması

Kırcaali’de festival eşliğinde düzenlenen Kasim Dal buluşması

15 Mayıs 2011

Hükümetin dümeninde olanlar, halk arasında birlik, beraberlik ve hoşgörü konuşurken, dün Cumartesi günü, Kırcaaliler ilginç ve soru dolu bir olaya tanık oldular.

Birkaç hafta önce ilan edilen ve GERB partili kadınların organize ettiği, şehir parkında “Kırcaali - Gelenekler ve Gelecek” başlığı altında bir festival düzenlendi. Sıra sıra dizili stantlarda pide, börek, Türk baklavası gösteriye bol bol sunulmuştu. Fakat bu tatlıları hazırlayanlar arasında bir iki Türk kadının adı okunuyordu. Bunun yanı sıra festivalin göze batan ve düşündüren başka bir yanı da İlimizin hangi köylerinden amatör folklor ekipleri davet edilmişlerdi?! Ziyaretçiler arasında en çok dikkat çeken de buydu aslında. İlimizin tüm belediyelerinden gelen sadece Bulgar folklor grupları sahnede gülüp oynarken,neden gene bölgedeki Türk folklor ekipleri davet edilmemişlerdi?! Nedenini bile bile yazmıyoruz, çünkü milliyetçilikle suçlanacağımızdan hiç şüphemiz yok. Buna ayrımcılık değil de ne denir. Yorum okuyuculara kalsın.

Kültür Bakanlığı kol kanadı altında düzenlenen festival gırla giderken, Kuzey Bulgaristan'dan /Tıgovişte, Razgrad, vs./ "merak ettikleri" festivale otobüslerle gelenler festival yeri yerine Tiyatro kafeteryası masalarını fethetmişlerdi. Ve aralarında konuşmalara istemeyerek kulak misafiri olduk. Bir erkek iki kadının konuşmalarından Tırgovişteli oldukları anlaşıldı. Buraya, festival bahanesiyle sağlandığı otobüslerle Kasim Dal'ın düzenlediği Anti-Doğan karşılaşmasına destek vermek için geldiklerini, şehri çok güzel ve şirin gördüklerini aralarında paylaşıyorlardı.

Evet, saat 11'30 suları Tiyatro salonuna girenleri gördük. Kuzey'den "Festival Turistleri" salonda yerlerini alırken, hele de Türkiye'den gelen kravatlı turist destekçilerden düne kadar HÖH Liderinin ayaklarına su döken, yoluna güller serpen birkaç kişiyi gördüğümüzde "Besle kargayı, gözünü oysun" atasözünü hatırlamamak elde değildi.

Kıcaali sakinlerinden 45-50 yolunu şaşırmış vatandaşın salonda olmaları hiç kimseyi şaşırtmadı.

Aynı gün, festival bahanesiyle Meclis Başkanı Tsaçeva ve Enerji Bakanı Trayçev'in Kırcaali'de bulunmalarını, Kasim Dal, bir tesadüf, diye açıklamada bulundu. Ama bu palavrayı Kırcaaliler yutmazlar!

Dünden beri de, Kırcaaliler aralarında Bulgarca bir bilmece soruyorlar, "Kasim dal, koy e vzel?" Çözebilene ücretsiz bir "BRAVO!"


Kaynak: Ahmet Yusuf


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Papazı Der ki... 2011-05-15 21:05:44
İlimizin tüm belediyelerinden gelen sadece Bulgar folklor grupları sahnede gülüp oynarken,neden gene bölgedeki Türk folklor ekipleri davet edilmemişlerdi?!


Bunu bilse bilse ancak bizim Aptramançelebi bilir...
Perperek Papazı Der ki... 2011-05-15 21:20:56
Hele Kırcaali belediyesini bir Gerb adayı kazansın civar köylerde bir tane sokak lambası bile kalmaz olanları da sökerler.
berk 2011-05-15 22:17:49
DPS iktidar döneminde bile tamir edilemeyen bozuk, patlamış sokak lambaları mı paranoid şizofren ?
emir 2011-05-15 23:22:39
DPS uzerinden siyaset yapmayin, biz sizin programinizi merak ediyoruz? Kasim secmene ne vaad ediyor?
Perperek Papazı Der ki... 2011-05-15 23:27:03
Paranoid şizofrenin olmadığı yerde paranoid şizifrengiye Aptramançelebi derlermiş...
berk 2011-05-15 23:49:46
bunun denildiği yer paranoid şizofrenler koğuşumuymuş:)
Perperek Papazı Der ki... 2011-05-15 23:50:27
Kasım seçmene sadece "KALLİSTİ" yazılı elmayı yemeye ben de varım diyor. Ne de olsa boyu bosu yerinde de zeka kısmı biraz topal gibi.

Ne de olsa Boyko'nun sima ve mental ikizi...
Perperek Papazı Der ki... 2011-05-15 23:52:07
antibiyotiklerini içmeye sakın ihmal etme...
Perperek Papazı Der ki... 2011-05-16 00:08:38
DPS iktidar döneminde bile tamir edilemeyen bozuk, patlamış sokak lambaları mı paranoid şizofren ?
_______________________________________________

Dengesiz Aptramançelebi, Kırcaali belediyesnin bütün köylerinde sokak lambaları ve ev telefonları DPS'nin sayesinde var olmuştur.

Tabi bunları nereden bileceksin.
bursalı şeytan 2011-05-16 00:38:36
KIRCALİ DE HERHANGİ BİR BELEDİYEYİ DPS DIŞINDA BİR PARTİ KAZANSIN BAK ONDNA SONRA NELER OLUYOR İYİ İZLEYİN
berk 2011-05-16 00:51:55
(Dengesiz Aptramançelebi, Kırcaali belediyesnin bütün köylerinde sokak lambaları ve ev telefonları DPS'nin sayesinde var olmuştur.

Tabi bunları nereden bileceksin)

Vay vay bak sen sokak lambaları ve ev telefonları DPS sayesinde olmuş dediğin insanların blok oyuyla sokak lambalarını ve ev telefonlarını getirdiğini iddia ettiğin siyasi partinin ileri gelenlerinin bu süre içinde neleri oldu peki 125. villaları, 55. banka hesapları, 38. arsaları? bu tartıda bir yanlışlık var paranoid şizofren tamam lügatında bilmek diye bir kelime yok sen saçmala kelimesini de bunun yerine kullanıyorsun ama bukadar da yani fazla
emir 2011-05-16 00:53:25
Korman sunepesini Turkiye'de ogrenciykenden biliyorum, ozamanlar ben Kahire'deydim, islam konferansi basti parayi yuzlerce turk-pomak Turkiye ve Arap ulkelerine, hatta Kazakistan'a okumaya gitti.Neyse bizim Korman okulu bitirdi is yok, basladi ben koye donmem burada ne olursa calisirim diye, Sofya Ziraat bankasinda bizim cemaatten is ayarladik budalaya, bu adam tek basina WC'ye gidemez, kalkmis Amet'in yerine goz dikiyor, sumuklu. Cemaat olarak AKP onunde Kasim'i karalama kampanyasina basladik, kimse Tayyip'ten destek beklemesin! Bulgaristan'in her buyuk sehrinde gazetemizin ofisleri var bilen bilir ve olan biten her seyi Turkiye'ye rapor ediyoruz, Kasim bitmistir, oyle GERB'le birlikte festivali sofyada yapsin kasim, kircaali'de isi yok...
berk 2011-05-16 01:04:23
Ya tamamda Ahmedin putunu yapıp tapacağınız gün nezaman var mı tarih bişey
berk 2011-05-16 01:09:59
fes ve berk ittihatçıdır türkçüdür yorumlarına izin verilmesin defolup gitsinler ittihatçılığa fikir hürriyeti yoktur rüya görün siz ikiniz emi hala
berk 2011-05-16 01:15:12
hey yaa bir yerde ittihatçılık bitti burada da benim rumuzu kullanan şahıs amacın ne isim mi bulamadında berk yazdın aynı yorumu 30 yere yazma anladık bu sitede de var biri ittiahçılıktan kuyruk acısı olan ama emir sen misin ya bu paylaştığım son şarkıyı mı beğenmedin :)
emir 2011-05-16 01:16:29
ittihatci-dinci kavgasini aramizda yaptigimiz surece sorun yok, ama mesela fes gidip elin gavuruna emir dinci teroristtir derse ayip olur. Kasim aynen bunu yapiyor- kendisi gibi dusunmeyen soydaslarindan bulgarlarla birlesip intikam almak istiyor, ayip etti...
emir 2011-05-16 01:17:55
yok berkcigim benim turkce harfler cikmiyor, kufur bile etsem kendi nicknamemi kullaniyorum ben
berk 2011-05-16 01:24:43
Kimseyi terörle falan suçladığımız yokta fikirler ve bakış açıları farklı olabilir
Hep beraber 2011-05-16 07:26:06
HÖH olmsaydı, Tükler sadece bir figuran olarak festivallerde böyle kullanılırdı. HÖH'e sahip çıkalım. daha d büyütelim.
Yaşasın 2011-05-16 07:34:56
20 yıl kemik yaladıktan sonra aç kalacağiz diye korkmaları gayet normal, yaşasın Kasim, gebersin hırsız ve ajanlar
emir 2011-05-16 18:34:01
20 yildir Kasim neredeydi peki ;)
Perperek Papazı Der ki... 2011-05-16 23:22:50
Yirmi yıldır cukka yapmıştır...