Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
21 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
AK Parti milletvekili adayı Mustafa Öztürk'ten Bulgaristan'daki ırkçı saldırıya tepki

AK Parti milletvekili adayı Mustafa Öztürk'ten Bulgaristan'daki ırkçı saldırıya tepki

21 Mayıs 2011

AK Parti Bursa milletvekili adayı Mustafa Öztürk, Bulgaristan'daki ırkçı Ataka Partisi yanlılarının Cuma Namazı'ndan çıkan Türklere saldırmasına sert tepki gösterdi. Olayı şiddetle kınadığını belirten Öztürk, Bulgaristan'ın Avrupa Birliği'ne girmesine rağmen ülkede son dönemde ırkçı yaklaşımların ağırlık kazandığını kaydetti. Geçmiş dönemde Bulgaristan'da Türklerin asimilasyon politikalarına maruz kaldığını hatırlatan Öztürk, Ataka Partisi'nin ülkedeki ırkçılık hareketinin öncülüğünü yaptığını anlattı. Hadisenin son derece üzücü olduğuna işaret eden Öztürk, Türklerin sağduyusu sayesinde olayların daha fazla büyümesinin önüne geçildiğini vurguladı. Kendisinin de Bulgaristan göçmeni bir aileye mensup olduğunun altını çizen Öztürk, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bulgaristan'daki Türklerin geçmiş dönemde Türkiye'ye göç etmelerine neden olan ırkçı uygulamalara benzeyen bu olay bizi endişeye düşürmüştür. Sağduyulu hareket eden soydaşlarımıza teşekkür ediyoruz. Bu tür hadiselerin bir daha yaşanmaması için de uluslararası kamuoyuna sesleniyoruz. Bulgaristan'da daha önce ciddi bir asimilasyon politikası izlenmiştir yaşanan bu olay o günleri hatırlatmaktadır. Bizim bu tepkimizin Uluslarası Kamuoyu ve Avrupa birliği tarafından da dikkate alınmalıdır. İnsanların inançları gereği yaptıkları ibadetlerine saldırı hiçbir şekilde kabul edilemez bu apaçık bir insan hakları ihlalidir."

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


emir 2011-05-22 00:33:54
Kasim'in entellektuel durumu:

http://www.youtube.com/watch?v=ZtxSty3qOgI
emir 2011-05-22 12:18:55
http://www.peticiq.com/do_boris_vekchev_za_imuniteta_na_siderov

vakti olan imzalasin
berk 2011-05-22 13:06:45
Ahmet Doğan Türkçenin Parlayan Yıldızı

Kendi Türk ve Dinleyicilerde ama dil niye Türkçe değil ;

http://www.youtube.com/watch?v=C7_h9EaYCDA
http://www.youtube.com/watch?v=FO0vH1jjqGc&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=sD5-R99o4MI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=EwnfYqlZZLs&feature=related

Şu Ahmet Doğan gibi Türkçe konuşabilseydim başka birşey istemezdim şu hayatta
Koca Bayır 2011-05-22 13:33:45
Berk,salak salak gonuşma 55'den sonra dil mi öğrenilir!Üç aylık bir almanca kursuna yazıldım bir haftada vaz geçtim paralar boşa gitti,belli bir yaştan sonra kafa alyoryor işte.Napsın adam bu yaştan sona Türkçe ürenecek hali var mı sence?Bana sorsalar bence istesede öğrenemez derim,örnek ben.....
berk 2011-05-22 15:20:16
80'inden sonra bile öğrenilir dil öğrenme derken bizde kişiden o dilin uzmanı olmasını beklemiyoruz bende dahil kimse az çok bildiği dillerin uzmanı değil ama en azından iki, üç cümle kuruver be kardeşim bu mu zor olan. Bu arada ezberin iyise biriside o dilin mantığını (kendi dilinin gramerini de çok iyi bilmen lazım) adamakıllı öğretirse belki o ülkede bulunmadığın için akıcı konuşamazsın yada tv ve radyoda konuşulanı anlayamayabilirsin ama okuyabilirsin, okuduğunu anlarsın, 2-3 cümlede rahat kurarsın emin ol sende Almanca kursundan vazgeçme kendi kendine öğren yavaş yavaş herhafta bir konu bitir, kelime öğren.

Bu arada Türkçe o kişinin kendi ana dili bu adam dünyaya 55 yaşında mı doğdu yada direk Sofya'da bir Bulgar aileye mi doğdu ben çözemedim, İsterse öğrenir arkadaşım sen de öğrenirsin hepimiz az çok öğreniriz bir dili çok iyi derecede olmasada
fes 2011-05-22 16:34:58
Dokuz yaşına kadar dil kolay öğrenilir, dokuzdan sonra ise çabalayarak öğrenilir. Terleyeceksin arkadaş günde en az üç saat çalışacaksın.

Ama hayatının birinci döneminde düşünsel haylazlık ağır bastıysa ikinci dönem aynısı tekrarlanır. Dostoyevski ne demişti, insanlar genellikle hayatlarının ilk yarısında yaptıklarını ikinci yarısında aynen tekrarlar.

Evet, insan 25'şine kadar neyse odur.
Koca Bayır 2011-05-22 18:19:20
''berk 2011-05-22 15:20:16
Bu arada ezberin iyise biriside o dilin mantığını (kendi dilinin gramerini de çok iyi bilmen lazım)''

Berk,yaşıma rağmen ezberim-kafaya sokma durumum çok fena sayılmaz fakat bende tuhaf bir durum var ayık iken kafaya doldurduklarımı sadece ayık iken hatırlıyorum,kafıyı çektiğim zaman öğrendiklerim sadece kafayı çekince yerine geliyor,bu yuzden her zaman dezavantajlı başlıyorum maçlara.Mesela bazı şeyleri yerine getirmek için ayıkken kafayı çekmek kolay,kafayı çekince ayılmak zaman alıyo,işte o kötü....

Berk şu tek cümlen varya ''o dilin mantığını (kendi dilinin gramerini de çok iyi bilmen lazım)'' işte bulgaristan Türkleri için zurnanın zırt dediği delik bu!!!Kendi anadilimiz Türkçenin dil kuralları-grameri küçük yaşta öğrenmemizin engellendiğinden dolayı Türkçe dahil yeryüzündeki hiçbir dili adam gibi öğrenemiyoruz.Elin Eşrefpaşa çingenesi bile şakır şakır Türkçe konuşurken biz kenarda MÖ gibi bakıyoruz.....

''fes 2011-05-22 16:34:58
Dokuz yaşına kadar dil kolay öğrenilir''

Fes,doğru diyon ''ağıç yaşken eğilir'' atasözünü hatırlatır gibi olmuş,bulgaristandaki tüm Türk çocuklarına Türkçe dil kuralları mutlaka dokuz yaşından önce öğretilmesi lazım...
Baris. 2011-05-22 18:42:14
Berk Birak oyle ona buna tas atmayi,da birlik ve beraaberligi ogrenelim kulturumuzu Turklugumuzu sanimizi, serevimizi, durust olmamizi ogrenelim Ahmed Dogan deyilde bizim sehirlerde oturanlarimizin ve buyuk koylerde bulgarlarla karisik oturan turk kardeslerimizin yuzde yetmisleri geçen, insanlarimiz bugun Turkçeyi Anadili olarak biliyor Turkçe literetir ve turkçe dilbilgimiz yok bu nereden geliyor bizim komunizim zamaaninda 1972 yillarindan sonra okullarimizda turkçenin tamamen kapatilmasindan ve bu gunlere kadar gelinmistir. Cebelde kursude konusan Yunanistan,dan Turk millet vekiilin konusmasini ele alalim. nasil oylesine guzel turkçe konustu ki insanin yureyi parçalaniyor dogrusu bizde Kircaalimizde olsun
kuzeyde Deliormanda Razgrad,Rusçuk,
Tirgoviste ulkenin çok koy ve sehirlerinde milletimizin turkçese tamaame bozulmus durumdadir Turkiyeden Rumeli veya Tek Rumli tv gelmis reportaj almak için milletten soz almaya çalisiyor dogru durust turkçe konusacak insan bulamiyoryor aydinlarimiz turkçe bilmiyor millet ise Turkçeyi bilemiyoruz diye utangaçligindan nereye gidecegini sasiriyor Oz ve oz ana dilimizi dogru durust bilmiyoruz bunu umum olarak gerçekten yasli bulgarlar kadar bilmedigimizi soyluyorum.ammaaa birbirimizde kusur bulmakta birinciyiiiiz! birakalim artik bu yalakaliklari biribirimize satasmayi birlik olalim birbirimize yardimci olalim Irkçilara kok yolduralim gorsunler namaz sirasinda kim kime karsi satasiyor gorsun.ne demisler bilginlerimiz eceline susayan Caamii Avlusuna edermis o irk dusmanlarinin basindaki kudurmus kopeyinin artik eceli gelmiste geçmistir bu soysuzun yeri artik ya deli Hastahanesine yada hapise gonderilmesidir bunu yapacak olanda bizim Adalatimiz ve Polis gorevlileridir tek sozle bir kusku ve deli hastahanesinin yolunu tutturmak o kududuruk kopegi ortadan kaldirildiginda her seylerin yerine gelecegini dusunuyoruz bunu da yapacak olan Bulgar adaleti ve Bulgar polisidir iste ozamaan Bulgaristanda .milliyetçilik sona erir, biter.kanisindayiz aksi hallerde Bulgar devletinin basina kocamaan bir yara açilir. bizim Turk olarak Sloganimiz sudur ki Bulgar Turk el ele Milliyetçilik dar boaza.Balkanlarda baris birlik beraberlik bunu kaydiranlara firsat vermiyelim?
halim 2011-05-22 22:51:18
berk sen bu ingilizce yayın yapan bulgar gastesindeki yorumlardaki berk ilen aynı kişimisn? ingilizcem çok iyi dil ama google translte yardımyla falan az çok anladım bulgarları kıçının üstüne iyi oturtmuşsun helal olsun sana onlar bile kabul edmiş yorumlarının en iyi olduğunu
halim 2011-05-22 22:51:43
http://sofiaecho.com/2011/05/20/1093040_injuries-arrests-as-ataka-muslims-clash-outside-sofia-mosque
Koca Bayır 2011-05-22 23:54:03
Halim hoca,Halim bey her neyse,bulgarca bilenler için google translte bulgarcada daha net anlaşılır sonuçlar veriyo.Bulgarca bilenler arzu ederlerse çeviriyi bulgarca yapsınlar.
Koca Bayır 2011-05-23 00:49:49
Eğer ingilizce yayın yapan bulgar gastesindeki yorumları bizim Berk yapmış ise ben onu anlamakta zorlanırım/zorlanıyorum!...

http://sofiaecho.com/2011/05/20/1093040_injuries-arrests-as-ataka-muslims-clash-outside-sofia-mosque

Tüm yorumları bulgarcaya çevirerek okudum,ingilizce yayın yapan bulgar gastesindeki yorumları yapan Berk Kırcaali Haber'de yorum yapan Berk'ten çok farklı geldi bana.Sofiaecho'daki Berk Ziya Gökalp çizgisinde BİLGE biri gibi geldi bana, Kırcaali Haber'dekine hiç benzemiyor, Kırcaali Haber'deki Berk daha çok bukalemun d.perinçeğe benziyor....
fes 2011-05-23 07:49:10
Perinçek bukalemun mu ki be adam? Sevsinler senin değerlendirmeni. Siyasilerin içinde hiç değişmeyen bir çizgisi olan varsa o da Perinçek'tir aga. (Buradan benim Doğu Perinçek taraftarı veya hayranı olduğum çıkarılmasın)

Bukalemun arıyorsan, hemi de has hakikisinden o da Erdoğan Tayyip'tir. Mübarek aylık değil günlük değişiyor; dün dediğinden bu gün inanarak tornistan edebiliyor, yediği naneleri başkasının üstüne rahatlıkla atabiliyor.
berk 2011-05-23 10:34:43
(Eğer ingilizce yayın yapan bulgar gastesindeki yorumları bizim Berk yapmış ise ben onu anlamakta zorlanırım/zorlanıyorum!...)

Evet o yorumları yapan sizin berk ben ise kendimi anlamakta hiç zorlanmıyorum.

(Berk Kırcaali Haber'de yorum yapan Berk'ten çok farklı geldi bana.Sofiaecho'daki Berk Ziya Gökalp çizgisinde BİLGE biri gibi geldi bana, Kırcaali Haber'dekine hiç benzemiyor, Kırcaali Haber'deki Berk daha çok bukalemun d.perinçeğe benziyor....)

Yok ben ne bilge, ne bukalemun ne de Ziya Gökalp çizgisindeyim ben hak, hukuk ve mağduriyetin giderilmesi ve insaniyet çizgisindeyim. Sadece çocukluğundan beri Bulgar en üstündür, en süperdir, assa da, kesse de, herzaman haklıdır saçmalıklarıyla beyni yıkanmış bazı Bulgarların suratına realiteyi, hak, hukuku çarpıyorum okadarcık, Ordaki hangi yorumum burdaki hangi yorumumla çelişiyor ben bulamadım ama bilge bir arkadaş bulduğuna göre eksiklerimiz giderme konusunda bize yardımcı olduğu için kendisine teşekkürü borç biliyoruz. Bu arada bukalemun çeşitliği konusunda yardımcı olmuşlar sana ben de listen için bir iki isim verebilirim.

Dillere gelince evet küçük yaşta öğrenmenin belirli avantajları vardır ama sonraki dönemde asla öğrenilemez de diyemeyiz, eğer bir bölgenin, ülkenin, dili, kültürü, tarihi, müzikleri size çekici geliyorsa orayla ilgili dili öğrenirken, öğrendiğimde az çok bende oraya vakıf olucam, o sevdiğim yerle ilgili az çok bişeyleri anlayabilicem tarzı çocuksu bir his çok itikleyici ve yararlıdır. Birde dünyanın en zor dillerinden birini konuştuğumuz için ana dil olarak yani Türkçenin yapısı Avrupa dilleriyle çok ters ama Avrupa dilleirnden birini öğrendiğinizde yapı ve kalıp olarak az çok aynı oldukları için diğerleri çok kolay gelir size.

Örnek olarak;

i know what you said=Ne dediğini biliyorum

i know=biliyorum
What you said= Ne dediğini

Gördünüz gibi yapı tam tersi ama siz bu kalıbı bildiğinizde İngilizce'de bunu diğer Avrupa dillerinde de Almanca, Norveççe, Hollandaca, Fransızca, Rusça'da da aynen uygularsınız. Nebilim ben bir dilin grameri falan çabuk öğreniyorumda zayıf noktam fonetik bir sinema izlediğimde ya da radyo dinlediğimde gelde anla diyalogları, sözleri zaten şu dünyadada bir haltıda iyi yapabildiğimi göremedim. Desenize 25'e kadar neyseniz osunuz o zaman beni saçma sapan bir 25 yıl daha bekliyor, bu dünyaya göktaşı falan da çarpmıycak gibi.

Dillerle ilgili bazı belgeselleri izlediğimde çok etkilenmiştim özelilkle Antik Dil ve Alfabe, Damga ve Tabletlerinin çözüm çalışmaları gibi.

Charles Dickens, Galileo, Kopernik, Tolstoy, Victor Hugo gibi yazar ve bilimadamlarını onların kendi dilinde okuyabilen birinden kim daha fazla mutlu olabilir ki.

Hadi size iyi günler bulutların altında yürüyüşe çıkalım, yüzlerinden hayatlarını tahmin etmeye çalıştığımız insanların arasına, gök kubbe huzur verir daima.
berk 2011-05-23 10:43:59
http://www.youtube.com/watch?v=GqJ4N6Z7l00&feature=related

:)
İ.İ 2011-05-23 11:59:17
AKP adayı olayı kınamış.Herhalde ataka çok korkmuştur.
Bu olaydanda menfaat salamaya çalıştılar ya helal olsun demekten başka birşey gelmiyor aklıma.
Bizler zamanında Bahattin Şeker gibi göçmen aiileden gelen miletvekillerinin odasının kapısında çok bekledik.Bu saaten sonra yemezler.Yiyenede afiyet olsun.
Bu yorumları okuyarak gerekli yerlere iletenler olduğuna inandığım için şunu belirtmek istiyorum;
T.C ya BG de yaşayan insanların kimlik almalarını sağlasın yada bu insanların haklarını adam gibi korusun.Böyle ikdidar partisi miletvekili adayı(üstelik sadece adayı) olayı kınamışmış gibi uyduruk siyaset yapmasın.Yokmu bu ülkenin dışişleri bakanı?
kör gönlüm 2011-05-23 12:09:52
''Yokmu bu ülkenin dışişleri bakanı?''

var hemşerim,gönüller kör olunca gözler de kör oluyor,bakmak hiçbirşey ifade etmiyor görmek lazım.

[2011-05-21]

T.C. Dışişleri Bakanlığı’ndan, ATAKA’nın saldırısına kınama

http://www.kircaalihaber.com/?pid=3&id_news=7043
İ.İ 2011-05-23 16:44:05
Bırakın bu siyaset havalarını.Hepsi çıkarları peşinde, yok aslında birbirlerinden farkları.O parti bu parti diyeceğinize sorunlarınız yazın.Merak etmeyin herşey takip ediliyor.Ağlamayana emzik yok...
fes 2011-05-23 20:32:18
""T.C ya BG de yaşayan insanların kimlik almalarını sağlasın yada bu insanların haklarını adam gibi korusun""

Tam da bu yapılması lazım, ama islamist bir parti bunu asla yapmaz. İsalamistler türk kavramına karşıdırlar, ulus devletten nefret ederler.İslamistlerin indinde göçmenler şarapçıdır.

MHP ve CHP ulus devletten yana politikalar izlediklerinden göçmenlerin teveccühüne mazhar oluyorlar. Zeka seviyeleri çok düşük, hatta geri zekalı diyebileceğimiz göçmenler ise islamistlere destek veriyorlar. Biraz ağır bir değerlendirme oldu, ama ne yapayım, kendimi alamadım. Gerçekler acıdır.
Er 2011-05-23 22:53:46
sofiadaki cami baskini akp ichin bulunmaz bir nimettir bulunmaz bir siyasi malzemedir.

Dunyanin heryerindeki islami olaylari kendilerine siyasi malzeme yapmada akp nin ustune yoktur.

irkchi saldiri denmish bashlikta, bu yanlishtir. irkchilign sosyolojideki tarifine bilmeden boyle bir bashlik yazilmamali ama kircalihaber sonuchta siradan amator gazetecidirler.
kirkovo 2011-05-24 01:56:24
ataka show yapma istor. parasi bitmis. cagircakla bunlari programlara gonusturcakla alcak parasini bakcak kefine.

hadi bizde atakanin papazini semeleyelim kam nap olcak.