Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
23 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan'da korkutan etnik çatışma

Bulgaristan'da korkutan etnik çatışma

27 Eylül 2011

Bulgaristan'ın Filibe kentine bağlı Katunitsa köyünde "Roman Kralı" olarak bilinen Kiril Raşkov'un ailesi ile Bulgarlar arasında çıkan çatışmada iki Bulgar gencin hayatını kaybetmesi üzerine başlayan protestolar diğer şehirlere de yayıldı.

İnternette paylaşım siteleri üzerinden organize edilen ve dün akşam saatlerinde yoğunlaşan protesto gösterileri Sofya, Filibe, Varna, Vratsa, Eski Zağara, Blagoevgrad ve Plevne gibi bir çok büyük kentin sokaklarında gecenin geç saatlerine kadar sürdü.

Protestolar sırasında eylemciler ile polis arasındaki çatışmaların ardından ülke genelinde 100'ü aşkın kişi gözaltına alındı. İçişleri Bakanlığı yetkilileri göz altına alınanların yüzde 30'unun reşit olmadığını açıkladı.

Başkent Sofya'da parlamento önünde toplanıp, Roman, Türk ve Müslümanlar aleyhine ırkçı slogan atan bine yakın Bulgar gösterici, Banya Başı camisine doğru yönelerek, tarihi binayı kundaklamaya çalıştı.

Büyük bölümünü alkollü gençlerin oluşturduğu eylemciler, bölgede geniş güvenlik tedbirleri alan polis ve jandarma ekipleri tarafından dağıtıldı.

Güvenlik görevlilerinin müdahalesi üzerine küçük gruplara ayrılan göstericiler, kentin çeşitli yerlerinde sokak temizliği yapan Roman kökenli belediye işçilerine saldırmaya çalıştılar. Sofya'da 34 kişi gözaltına alınırken, biri polis toplam 7 kişi yaralandı.

TÜRK PARTİSİNE SALDIRDILAR

Plevne kentinde de 200 kişilik bir grup, ırkçı sloganlar atarak üyelerinin çoğunluğunu Türklerin oluşturduğu Hak ve Özgürlükler Hareketi (DPS-HÖH) partisinin bölge merkez binasına taşlarla saldırdı. Saldırıda binanın çok sayıda camı kırılırken polis 10 kişiyi göz altına aldı.

Filibe kentinde ise eylemcilere yerel Botev ve Lokomotiv futbol kulüplerinin taraftarları da katıldı. Aralarında çocuklu ailelerin de bulunduğu protestocular kent meydanında toplandı. Burada mum yakan protestocular, ölen gençlerin anısına dua okudu.

İçişleri Bakanlığı Genel Sekreteri Kalin Georgiev, sabaha karşı ülkedeki genel durumun sakin olduğunu, ancak protestoların devam etme ihtimaline karşı Ülke genelinde güvenlik önlemlerinin artırıldığını bildirdi.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Er 2011-09-27 21:05:16
http://www.youtube.com/watch?v=83pGbmrrVr4
BENGÜ TÜRK 2011-09-27 21:37:51
Ya çingeneler de bulgarlar gibi toplanıp bir araya gelirlerse nolacak,bulgaristan'ın işi çok zor bu iş kontrolden çıktı çıkacak,az kaldı!..
anonim 2011-09-27 21:38:58
bir resime bakin ve bu resim insan ichin ne ifade eder bir kach kishi miletchi bildikleri kishilerin ellerinde neler var biralar ve ichkiler var ve bu millet gelecek ve kendi milletini koruyacak allah ashkina kimler bunlar yaaa bu ulke BULGARISTAN ne kadar onunsa o kadar benim ve o romanlarin eger romalar la alip veremedikleri varsa o da DEVLETIN suchudur chunku bu nufusu görmezden geldi onalari insan olarak görmediler onlari egitimden mahsun görduler ve eitmediler bu bir bashlagichtir birde dushunun bundan 20 -30 sene sonra ne olacagini eger her hangi tedbirler alinmazsa vah BULGARISATIN haline ve vah BULGAR milletchilerin haline . Buyuklerimiz bir laf söylemish BUYUK LAF SÖYLEME BUYUK LOKMA YUTMA benim yorumumu tartishmak istiyen varsa tartishmaya achigim .buradan saygilar ve saygilar
emir 2011-09-27 21:49:20
Sorun cingenelerin degil, butun azinliklarin. Bugun kimse sez cikarmazsa, yarin pomaklari ezer gecerler, sonra sira turklere de gelir...
MİHRİMAH 2011-09-27 21:54:14
Emir, sende mi benim gibi pomaksın, yoksa sadece pomakların korumacısı mı??
emir 2011-09-27 22:11:05
Annem pomak, babam Turk, ne oldugumu Berk soylesin, benim haddime mi...
berk 2011-09-27 22:27:59
Da! Znam, Emir je Crnogorac :) Emir, Propustite Crna Gora ?
berk 2011-09-27 22:30:32
Emir Pomakların korumacısıysa tüm Pomaklar ayvayı yedi desene!
MİHRİMAH 2011-09-27 22:35:12
Berk teşekürler arkadaşım. Berk, senin yorumlarını çok beyeniyorum. Mestanlı eski BB ajan değilmiş, sen haklısın.
emir 2011-09-27 22:41:49
nije jistina, ja nemam nista da urade, ali ja govorim srpskim dobro...
bir meraklı 2011-09-27 22:51:36
Neden tüm kadın ve kızlar berki beğeniyor ya
emir 2011-09-27 22:58:57
Anam benim esim PC uzmani, sifre cozme, IP degistirme, bulma da ustune yok, burada bir kac kisi yazisiyoruz, kendimizi kandirmayalim...
berk 2011-09-28 00:02:33
Aha bizim ittihatçı saplantılı arkadaş gene gelmiş, adam kafayı iyice bozmuş ki beni sanırsam İttihatçılık kurucusu falan zannediyor, hey ya!
berk 2011-09-28 00:29:13
Yani öyle ses falan beklemeyin, ajan olan ajan sessiz ve derinden çalışır, şu komunist dönemdeki gibi vardıya birtane Sava mıydı, neydi ? Ben de unuttum ismini bi kişinin 2'den fazla ismi olunca akılda kalmıyor işte.