Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Şubat 2020
HABERLER » Kırcaali
"Romanlar Kralı" gözaltına alındı

"Romanlar Kralı" gözaltına alındı

28 Eylül 2011

Bulgaristan'da "Romanlar Kralı" olarak bilinen ve ülkede yaşanan etnik gerginliğin sorumlusu olarak gösterilen Kiril Raşkov'un (69) gözaltına alındığı bildirildi.

İçişleri Bakanlığından edinilen bilgiye göre, Raşkov "ölüm tehdidinde bulunmak" suçlaması ile gözaltına alınarak hakkında soruşturma başlatıldı.

Filibe Bölge Emniyet Müdürü Todor Çonov, Raşkov ile ilgili suç ihbarının Katunitsa olayları sırasında bir minibüsle ezilerek öldürülen 19 yaşındaki Angel Petrov'un ailesinden geldiğini açıkladı.

Bulgaristan–Türkiye sınırında göz altına alınan ve Raşkov'un adamı olarak bilinen minibüs şoförü Simeon Yosifov'un (55) da cinayet suçundan yargılanacağı bildirildi.

Filibe kentine bağlı Katunitsa köyünde minibüs kazasının ardından Kiril Raşkov'un ailesi ile Bulgarlar arasında çatışma çıkmış, köylüler Raşkov ailesine ait 3 ev ile 2 aracı yakmışlardı. Olaylar sırasında kalp hastası olan 16 yaşında bir genç de kalp krizi geçirerek hayatını kaybetmişti.

Katunitsa'da hafta sonu başlayan etnik gerginlik ülke geneline yayılarak etnik bunalıma dönüştü. Başta başkent Sofya ve Filibe olmak üzere büyük şehirlerde Romanlara karşı 3 gündür protesto gösterileri düzenleniyor. Gösteriler internette paylaşım siteleri üzerinden organize ediliyor.

Saldırı olaylarının da yaşandığı protesto gösterilerinde bugüne kadar toplam 200'ün üzerinde kişi gözaltına alındı.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


BENGÜ TÜRK 2011-09-28 13:14:33
Bulgarlar Kiro'nun hem evlerini ve arabalarını yaktılar,bu yetmiyormuş gibi bir de içeri aldılar.

YAŞASIN BULGAR ADALETİ

bulgar bankallarını sudan ucuz üç santine kim kapattı,çingeneller mi?

Kara Deniz sahil kenarına koca koca otelleri kim dikti,çingeneler mi?

Vitoşa Dağını beton yığınına kim çeverdi,çingeneler mi?

Emeklilik fonundan emeklilerin paralarını kim çaldı,çingeneler mi?

Avrupa fonlarından gönderilen paraları kim iç etti,çingeneler mi?....

Değerli dostlar,bu liste uzar gider sonu gelmez,aç kalan asalak bulgarlar saldıracak yer arıyorlar,bugün çingenelere yarın bize diğer gün Pomaklara ama unutmasınlarki yıl 1984 değil...
berk 2011-09-28 13:29:29
Her türlü illegaliteye bulaşmış, adam öldürmeye azmettirmiş birini sırf ''Çingene/Roman'' diye başımıza Kral yapalım istersen?

Suç işlediğinde Bulgarda, Türkte, Pomakta, Çingenede, Makedonda cezasını çekecek yani.

Ha Bir kişinin hiçbir suçu yoksa sırf ''Çingene/Roman'' diye itham ediliyorsa, suçlanıyorsa etnik kimliği yüzünden ona ben de karşıyım.
BENGÜ TÜRK 2011-09-28 14:27:47
Sıradan bir trafik kazasından dolayı bütün bulgaristandaki çingenelere ve Türk ibadet mekanlarına saldırılması mı gerekiyor,bulgarların amacı belli,çingeneleri sindiprip aynı bize yaptıkları gibi onlarıda göçe zorlamak...

Biliyon mu Berk?bulgarlarla birbirinize çok benziyorsunuz yalan tarih,kin ve nefret üretmekte,Güner Ümit'in hayatını söndirdünüz "yoksa siz kızılbaş mısınız?" dedi diye,televizyon binasında bir tane sağlam cam bırakmadınız....
berk 2011-09-28 14:46:15
Tabiki saldırılması gerekmiyor tabiki ama suçlu bir kişide sırf Çingene kökenli olduğu için hiçbirşey olmamış gibi salıverilmesi mi gerekiyor?

Peki Bulgarların gizli ajandasındaki Çingene sürgünü hangi ülkeye yapılacak o da belli mi? Paylaş istihbaratı an ve an, merakta bırakma bizleri, ben de haberi dünya gazeteleri yorumlarına eklerim dünyayı şok şok flash flash haberimizle bir inletelim.

Yoksa siz Kızılbaş mısınız hangi laf üzerine söylenmişti o programda onu bir hatırla hele bir sen! Çocuk babandan mı lafıyla neden bir dinsel mezhep mensupları hakarete uğruyor? Bunda bir anormallik yokta herşey normal ama bundan sonraki olaylar anormal yav git işine ya.
BENGÜ TÜRK 2011-09-28 15:01:56
''Peki Bulgarların gizli ajandasındaki Çingene sürgünü hangi ülkeye yapılacak o da belli mi?''

27 üyeli birliğin diğer 26'sına,gözlerine hagi AB uyesini kestirirlerse,ayrıca Türkçe konuşan çingenelerin bi kısmının 1951'de Türkiye'ye göçmüş akrabaları var.
Menekşe 2011-09-28 15:22:56
Çok güzel bir haber: önce Aşim Asan, şimdi Tçar Kiro... sırada kim var acaba????
Volen Siderov'u da bir alsınlar sıçak yere ...ve etnik barış projesi gerçek olacak..
BOZKURT 2011-09-29 16:16:06
BENCE BU ADAMI ICERI ALMALARI IYI OLDU UMARIM BIR DAHA DISARI SALMAZLAR BU CINGENELEREDE ARTIK COK FAZLA OLDU ADAM KESEN ONLAR TECAVUZ EDEN ONLAR HIRSIZLIK YAPAN ONLAR VE BAZI ASALAK TURK DIYE GECINENLER CIKMISLAR CINGENELERE AVUKATLIK YAPIYORLAR