Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
21 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
‘Vampir’ İskeletleri Bulundu

‘Vampir’ İskeletleri Bulundu

06 Haziran 2012

Bulgaristan’da Ortaçağa ait olan iki iskelet bulundu. İskeletlerin göğüs bölgesine saplı demir çubuklar olduğu keşfedildi. Tarihçiler bu çubukların ölülerin vampire dönüşmesini engellemek için yerleştirildiğini söylüyor.

Bulgaristan’ın Sozopol şehrinde bir kilisenin yakınlarında 800 yıl öncesine ait olduğu sanılan iki iskelet bulundu.

İskeletlerin göğüs bölgesinde keşfedilen demir çubuklar akıllara o dönemki inançların günümüzdeki modern “vampir” mitini deste desteklediği düşüncesini getiriyor.

Bulgaristan Ulusal Tarih Müzesi Müdürü Bozhidar Dimitrov konuyla ilgili olarak şunları söyledi:
“Göğüslerine demir çubuk saplanan bu iskeletler Bulgaristan’daki köylerin bazılarında 20. Yüzyılın başlarında uygulanan yaygın bir yöntemle gömülmüş.

Putperest inanca göre o dönemde yaşarken “kötü” insan olarak görülen kişiler gömülmeden önce göğüslerine bir demir çubuk saplanmadığı takdirde, toprağın altına girdikten sonra vampire dönüşebiliyorlardı.

Ayrıca başka bir inanca göre de bu çubuklar ölüleri mezarlarına bağlayarak gece mezarlarından çıkıp insanları rahatsız etmelerini engelliyordu.”

Dimitrov bugüne kadar Bulgaristan’da 100’ün üzerinde bu tip ceset bulunduğunu belirtti.
Dimitrov şöyle konuştu: “Sanırım aslında sıradan olarak tanımlayacağımız bu tarz keşiflerin popüler olmasının nedeni vampir kavramının gizemini koruması.”

Kaynak:


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2012-06-06 18:53:20
Komediye bak, ne yazık ki Ovçarov hergelesi bulmamış bu mezarları 800 yıl öncesi 4. Haçlı Seferine denk geliyor ne hikayeler çıkarırdı ama.
drakula 2012-06-06 20:23:04
drakula buralarda yaşamış
Perperek Der ki... 2012-06-07 00:26:06
800 sene öncesinin olaylarını günümüz siyasetine bağladınız ya hadi hayırlısı, yakında iktidarsızlığınızın nedeni de Aamet olcek.
do 2012-06-07 14:11:39
koşukavaklı sen bızım atamıza laf edecek kadar iğrenç kişilikli birisin neyaptılar sana senın derdın bızız karşımıza çıksana cevabını verelim
kosukavakli 2012-06-07 19:35:41
Do efendi bana bise yapmadilar bise de yapamazlar karsiniza cikmaktan da korkmuyorum ben bunlara oy veriyorum. ..Turk kimlini korusunlar die cadirlarda iyip icmesinler die degil. .DPS den halkin umudu coktu yidiniz bitirdiniz. ..Oyuzden tuk gencleri ulke disinda suruniyorlar bulgar mezarliklarina turk belediyeler park gibi bakiyorlar turk mezarliklarina copluk attiriyorlar Daha neler neler do gardas bu eksiklikler saymakla bitmez halki kendiniz itiyorsuzuz bu ataka kullaniyorsunuz.
do 2012-06-07 20:25:40
sen bizi ne karıştırıyosun onu anlamadım .amacın doğan üzerinden bizi suçlamak ayrıca bayanım bilenler bilir ki ahmet doğana 10 yıl önce oy kullanım oranı bızım taraftan düşmüştu çunku bız onu tanımıştık .siz koyu taraftardınız onun kalesıydi bır lider 23 yıl ıktıdarda kalması dunyada bır orneği var mı .ayrıca saygım da sonsuz kendısıne
hiç bi zaman yanımzda gormedık bi hayırını da goremedik nolursa olsun teşkilatımın kurucusudur.belki o yıllarda oyle davranması gerektı ve eskı zaman insanı .arkasından bu şekıl konuşmak yakışıksıız yenı gelecek kişinin turkiyede yetişmiş birinin olmasını isterim
bizim sorunumuz sadece turkluk savunma değil dir
turkıyede ab 89 yıllında 90 lı yıllarda turkıyeye bıze verılmek uzere buyuk paalar gonderdı yanı maas gıbı dağıtılmak uzere bunlar yardımseverlerın cebıne gırdı arkasından tekstıl atolyelerı açıldı .bize heryerden tokat geldi şimdi yenı umutlarla beklıyoz insallah hayırlısı olur
do 2012-06-07 20:35:12
katılıyorum gençlerin geleceği yok .sürünerek yaşıyolar rahat gençlik yok. avrupa ulkelerınde kaçak çalıştırılıyolar maaşları verılmıyo sosyal hak yok.ayrıca fazlalık olarak goruluyolar bu hareketı de başlatan gurbetçiler.gençler aileler turkıyede ekmek parası var olmak için kaçak 3 kuruşa çalıştı bulgarıstanda iş yok verılmedi. işte bugunlere boyle geldik ciddi ciddi bulgarıstanlı bır gırışımcıye ıhtıyacımız projelere dehal ıhtıyaç var
kosukavakli 2012-06-07 20:59:38
Ozur diliyorum sizden bayan oldunuz icin bilmiyordum yine birda ozur diliyorum.beni af etmesen kendim adima cok kirilirim. Bir paran varsa gszete cikar diyorsun allaha sukur var FM radiyo dusunuyorum....ama bunu bilmeniz gerekiyor AKP yolu bizim oldumuz bolgererden geciyor. Bunlardan yardim diliyoruz yoksa kendimizdenmi bizim oldumuz bolgeler 1936 --2036 bg hukumdarlinnda kalmayacak yani her 100 senede degisim var tanrinin tabiyati..
Buyuk tukuye prosesi var. ..Bunu akp cizmemis buyuk yaratici dunya islamiyet cagina giriyor. Haritadan daha evvel yazmistim dun okumussunuzdur 24 saatta Fazla anlatmak istemiyorum istiyorsaniz gazetenizde yer almam 0nunda ditmesi gerekiyor artik
hoscakalin......
ha ha ha 2012-06-08 11:29:40
her halde milletvekillerin ve muftulerin cesedleridir onlar
he he he 2012-06-09 13:32:23
Daha evvet belirtikya kimin atalarina ayit oldunu
medi solol
Okur 2012-06-14 02:47:36
proje çokta işleyen insan yok.