Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
27 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
Dr. Mustafa Hacı: "Türkiye Sayesinde Ayakta Kalıyoruz"

Dr. Mustafa Hacı: "Türkiye Sayesinde Ayakta Kalıyoruz"

18 Haziran 2012

Bulgaristan Müslümanları Başmüftüsü Dr. Mustafa Hacı, Türkiye'nin birikimlerinden daha fazla yararlanmak istediklerini anlatarak, "Bulgaristan Müslümanları olarak Türkiye sayesinde ayakta kalıyoruz" dedi.

Başmüftü Hacı, Bulgaristan'daki Müslüman toplumunun durumunu AA'ya değerlendirdi. Toplam 7 milyon nüfusu olan Bulgaristan'da yaklaşık 1,5 milyon Müslüman'ın yaşadığını kaydeden Hacı, ülkede 1500 cami, 3 imam hatip lisesi ve 1 yüksek islam enstitüsü olduğunu anlattı.

Hacı, Bulgaristan'daki Müslüman toplumunun ihtiyaçlarına yanıt verebilmek için yoğun uğraş içinde olduklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"Ülkemizdeki Müslümanların seviyesini yükseltmeye çalışıyoruz. Özellikle ülkedeki Komünist yönetim döneminde dini vecibeler yasaklanmıştı. Biz şu anda toplumumuzu yeniden besleme ihtiyacı duyuyoruz. Osmanlı Devleti'nden sonra Bulgaristan'da bir asimilasyon politikası başlatılmıştı. Bu politikadan kaynaklanan bazı sıkıntılar uygulamada devam ediyor. Örneğin, bir Müslüman aynı zamanda Türk ismine sahipse kendisine zor iş bulur."

Türkiye'deki Diyanet İşleri Başkanlığı ile yoğun çalışmalar içinde olduklarını ve Bulgaristan'daki Türkiye Büyükelçiliği'nin kendilerine destek verdiğini söyleyen Hacı, işbirliğini geliştirmek istediklerini dile getirdi. Hacı, şöyle konuştu:

"İmamlarımıza daha güncel bilgi vermek ve seviyelerini yükseltmek istiyoruz. Ayrıca Türkiye'ye öğrenci göndermek de istiyoruz. Gençlerimizin Türkiye'de başta ilahiyat fakülteleri olmak üzere diğer fakültelerde eğitim almasını istiyoruz. Türkiye'ye ve Diyanet İşleri Başkanlığı'na müteşekkirim. Bulgaristan Müslümanları olarak Türkiye sayesinde ayakta kalıyoruz. Dolayısıyla biz her şeyi Türkiye ile yapmak istiyoruz. Türkiye'de din anlayışı neyse, Bulgaristan'daki Müslümanların da din anlayışı aynıdır."

Başmüftü Hacı ayrıca, Bulgaristan'daki Müslümanların çoğunun Türkçe bildiğini, birçok kimsenin Anadolu Ajansı'nın (AA) haberlerini takip edebildiğini ve AA'nın bölgedeki faaliyetlerinin artmasından mutluluk duyacaklarını söyledi. Hacı, AA'nın yayın dillerine Bulgarcanın eklenmesi önerisinde de bulundu.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


do 2012-06-18 20:38:04
arap dunyasının desteğini unutmayalım hemde çıkarsız karşıık beklemeyen bir destek
Perperek Der ki... 2012-06-18 21:44:52
Arap desteğini ilk önce kendi milletinden birine yapsın bizim Ortaçağ'da yaşayan ve kendisine faydası olmayan birinin desteğine ihtiyacımız yoktur.
DO 2012-06-18 22:09:35
arap dunyası sevılmez hep dışardan antipatik gelır nedense bu amerıkanın projesı medya yalan konuşur ama sokaktakı ınsan yalan soylemez Libya ulusal bankaları faiz almıyor.

Libya vatandaşları hiçbir şekilde vergi ödemiyor.

Libya hem Afrika'da hem de tüm dünyada en borçsuz ülke.

Libya'da arabalar fabrika çıkış fiyatına satılıyor, nakliye bedellerini ise devlet karşılıyor.

Yurtdışında burslu okuyan öğrencilere Libya devleti iadesiz olarak aylık 1650 Avro burs veriyor.

Libya'da tüm üniversite mezunları bir iş bulana kadar maaşa bağlanıyor.

Libya'da evlenmek isteyen tüm çiftlere devlet 150 metrekarelik daire veriyor.

Libya'da istisnasız olarak her aile aylık 300 Avro, heğ

Petrol gelirlerinin yüzde 90'ı Libya halkına gidiyor.”

surıye kendı halkı ekmeğiın kılosı 21 kuruş
a alıyor benzın sudan ucuz .....sıralanıp gıdıyo
dubai
çol ortasında bır cennet cocuk doğduğu anda emeklı maası bağlanır devlet hayat boyu ve bursuru hak...sıralanıp gıdıyo
l aç ve kendıne faydası olmayan kım acaba
medıne den ucretsız mılyonlarca kur an dunyaya ucretsız verılmesı ıcın gonderılıyo bunlar bıze ulaşmıyo kım alıyo bunları aynı şekılde camı tadılatların parasını buyuk bolumu arap dunyası yollamıştır
Perperek Der ki... 2012-06-18 22:11:38
Güleceğim yoktu, güldürdün ya beni Allah da seni güldürsün...
do 2012-06-18 22:15:45
ağlancak halıne gul .elektrık su eğıtım ilaç doğal gaz su bedava .bu ınsan hakları rusyadamı var avrupada mı amerıkada mı.
kım halkını candan gerçek sevgıyle kandırmadan sevıyo hangı demokrası bunları verıyor
do 2012-06-18 22:20:54
senın gıbı duşunenler ancak sömurgecılere servis olur
asan 2012-06-18 22:46:34
Ajan abimizin kod adı Andre
Şimdi herkesin dikkatini ceken bu hoca Rusya yerine Türkiye hakkında yanlışlıkla konuşuyor galiba...
kosukavakli 2012-06-18 22:50:34
igrenc verici iyi yaziyorum kotu yaziyorum kaldiriyosun o zaman yayiniz arnavutluk resimi gibi sizinki enver hoca kafalilar unutmayinki biz ayakta tutuyoruz SİZİ......re.
do 2012-06-19 07:35:59
ınsan hakları sosyal haklar madıyatla tabiki olçulemez libya o konularda eksiktır fakat halkını dış guçlere teslim etmemıştır
arda boylu. 2012-06-19 15:06:59
Asan Aslinda hasan olmalidisayin bas Muftu Mustafa Haci Aalis,in kod adi Andre oldugunud bilmem dogruda olabilir cunku 1984/5 yillarinda bu kod bizim cumlemize konmustu herkez bugun kod adini hatirlamaktadir sonucta bu kod adlari biz 8 yil tami tamina tasidiik pomak kardeslerimiz 20yil cingeneler ise 19yiltasidilar bunun dogru oldugunu herkez biliyor Asan adli yobaz kardesime benim cagrim budur sen adini asan yerine Hasan yazdirsan epey olur ben kucuklugumde abiyim Plovdivte bul.Trakyada yasar onaayramlarda misafirliy giderdim orasi roman mahallesine cok yakin kaliyor ben orada duyuyordum Asaan aga sozunu yaani roman adi gibi bir sey simdi oaklimdan gitmiyo acaba diyorumki aafedersiniz o Asan bu Asan yaani Asen midir.turk isimlerinda asaan ismi kayitlarda yook bunu yazan gyavur cingenelere takmistir. bilirsini ve degistirmesi kolay olsun diye tamammi dostum.
do 2012-06-19 16:45:24
gerizekalı sen mı oğretecen nasıl yazılacağını bızım her dıle inanca saygımız var değiştırmıyoruz değiştırmıycez sana battımı
ayrıca hocamız çok saygın değerlı doğru dın adamıdır
bende duydumkı asıl casuslar başka bırılerıymış pkk ya yardımcı olanlar sempatıyle bakan bırılerı bunların yapılanması burayı yurt edınmesı için işbırlığı yapanlar varmış
arda boylu. 2012-06-20 12:40:16
Ben Milliyetçinin ve irkçilarin karsisinda milliyetçiyim demokratlariin karsisinda ise koca bir demokratim anladinmi sa DO Deli ormanli dostum Sizin Deliormanlilarla.1989 mayis aylarinda benim Plevne Dolni Dibnikte APK,nin bungalolarinda beraber zamaan geçirmisligim oldu D.O,lar 12 kisilik bir grup Inek fermalarinda çalisiyordu.biz Kircaaliler ise kent kuruculuk islerinde çalisiyorduk aksamlari saat 20/ 2200 aralari biraz yasliolan birki dostlarla beraber sohbet ediyorduk.
bizim gençlerle onlar hiç biraraya gelmiyorlar ben de bizim gençlere dedim ki neden siz biraraya gelipte sohpet edmiyorsunuz onlar kuzeyli bizde guneyliyiz iki tarafta turk kardesimizdir aldigim cevaap suydu bak agabiycigim sana ne soyluyecem onlarin genclerinin "turkceleri hiç yok bize bulgarca temaaslarda bulunuyorlar bizim ise bulgarcamiz zayif oldugundan bizimle dakga geçiyorlar bunlar gyavurcu bir millettir benim için onlar artik kyafirligi iyice benimsemisler dedi. bende D.O,li arkadasa sordum neden oyle sizin gencler insana karsi bizimkilerden daha yobaz geliyor bana oda bana dediki bizim koyler turk bulgar karisik yasadigimizdan gelir koyumuzun yuzde 20%,nti bulgarlarla evlidir dedi bende ona ne derim:ki ee hayat boyledir kim nasil kalbine yakistirirsa oyle olur Milliyetcilik insanin milletini cinsiyetini koruyanbir faktordur Beni sloganim budur (milliyetci ol ! fakat irkci bir zaman olma).
do 2012-06-20 14:09:54
turk mıllıyetçiliği yapma ınsan mıllıyetçiliği yap. yok bulgarca konuşmuşta yok bılmemne olmuşta bunun bulgarcayla ılgısı yok şakır şakır da bulgarca konuşuyosunuz
burdan yazıpta ortamı germem .bende sızın oralarda akraba evliliği gordum ılk once kardesıyle evlıyken kocası rahmetli olmuş oda gıtmiş abisiyle evlenmiş .bu bizim kıtabımızda muslumanlığımızda yazmaz. ve 7 cihan örneği yoktur onun hesabını allah katında nasıl vercek bılmıyorum.
anlatılcak çok şey varda burdan yazmam azgın mı gıt bulgarara çat azdınmı gıt çingenelere çat azdınmı gıt pomaklara çat kızdın mı gel bize çat herkez yanlış sen mı doğrusun al yanına tayoo sivrilemye başla
do 2012-06-20 14:41:51
DELİORMANDA benim toprağım canım kanım türk üm yaşıyor
DELİORMANDA benim pomak kardeşim yaşıyor en az türk kardeşim kadar bana yakın
DELİORMANDA benim tatar kardeşim yaşıyor en az türk kardeşim kadar yakın
DELİORMANDA benim alevi kardeşim yaşıyor turk kardeşim gibi yakın
DELİORMANDA benim roman çingene gagavuz makedon arnavut kırımlı daha çok sayamadığım guzel kardeşim yaşıyor
DELİOMANDA TURKU SEVEN INSANI NI SEVEN BULGAR (kardeşim diyim kardeş gıbı gorenler için) biz once deliormalıyız ludogost deriz sonra şehrımızı soylerız BİZ DELİORMANLIYIZ hepimiz birbirimi çok seviyoruz.sevgının kardeşilğin dili milleti yoktur.biz birbirimize ayrı diye hakaret etmez ayrı gormeyız.bundan rahatsız olanlarında yanımızda ne yeri nede yurdu olur TUM DELİORMANLI CANIM TOPRAĞIMA SELAM OLSUN
arda boylu. 2012-06-20 15:25:06
D.O.Yooo çok ayip ben Kircaali de bóyle seyler duymamistim sen duyurmus oldun ama bunun bir bos bogazlik,adii bir saçmalik ve iftira olmasinin farkina vardim Muslumaan kitabinda boyle seylerin kesinlikle yazmadiginin farkindayim bende çok iyi biliyorum ki bunu dogru durust bir turk aklindan dahi geçiremez Kircaalimizdede Bulgarla ve yahutta baska bir milletle evlilikler yapanlar azinlikta olsa vardir fakaat kerdesinin karisiyla evlilikler kesinlikle bir zaman için bu bir deliliktir bunu hiç bir kimse animsayamaz boyle isler yapmaya dusunenidahi savasa mahkuum ederler ne demek boylesi toplumdan derhaal uzaklastirilir, Bu dogru bir is olmadigi açiktirve kesindir.bunun bir iftira ve saçmaliktan baska birseyi algilamaz. Allah buyuktur kimsenin yaptigini yanina kyar birakmiyacaktir boylesi allah katinda zaten yeri yoktur bunu herkez bilmelidir
ALLAH MILLETIMIZI AFIYELERDEN VE DIINSIZLIKLERDEN KORUSUN.AAMIIN.
do 2012-06-20 16:51:05
var ben sana bunu gosterırım yer ve adres vererek hep birlıkte gidip gormuş oluz
d.o DELİORMANLI 2012-06-20 17:28:24
DELİORMANLI ya laf eden insan DELİORMANDA benim toprağım canım kanım türk üm yaşıyor
DELİORMANDA benim pomak kardeşim yaşıyor en az türk kardeşim kadar bana yakın
DELİORMANDA benim tatar kardeşim yaşıyor en az türk kardeşim kadar yakın
DELİORMANDA benim alevi kardeşim yaşıyor turk kardeşim gibi yakın
DELİORMANDA benim roman çingene gagavuz makedon arnavut kırımlı daha çok sayamadığım guzel kardeşim yaşıyor
DELİOMANDA TURKU SEVEN INSANI NI SEVEN BULGAR (kardeşim diyim kardeş gıbı gorenler için bayramın mubarek olsun dedemin elini öpen bulgar adıyla değil turk adıyla seslenın 89 arkasından ağlayan komşum yaşıyor BİZ İLK ÖNCE deliormalıyız ludogost deriz sonra şehrımızı soylerız BİZ DELİORMANLIYIZ hepimiz birbirimi çok seviyoruz.sevgının kardeşilğin dili milleti yoktur.
Sen hiç komşunun kızına yan bakmayı ayıp goren bı yer gordunmu?
sen hiç herkezin inancına düşüncesine saygı gösteren baskı yapmayan bir yer gordunmu?

herşeyi devatten başkasından bekleryen bir yer gördunmu?
çalışıp kendı standardını kazanan?

sen hiç bi bulgarın bayramda elini öpturen bir bayramda mubarek olsun diyen bi komşun oldumu?

sen hiç jıfkof düşecek diye komşusuna mujde veren ve herzaman turk ismiyle seslenen bulgar komşu gordun mu?

SEN HİÇ komastın soğuk komanst ruzgarında turk aazınlığı teşkılatı kurulduğunu gordunmu

sen hiç alt kumeden şampiyonlar ligi ne mucıze yaratan dunyasa bir ilke damga vuran ormanın bereketın yeşilini osmanlının yeşil beyazını dalgalandıran LUDOGOST diye bir flamanın gururunu yaşadınmı (dunya bunu konuşuyor sırrını çozmeye çalışanlar cvp burda)

sen hiç komanıst zamanında ruhu şad olsun musluman bır lıderı kadaffıyı ev sahıplığı ettınmı

sen hiç mılletı için plevneden çıkmayan yurt veren can veren bir paşa turk başkentı bulgarıstanın ulu en buyuk camılerın ınşa ediledığı cami gordunmu


hasana asan toprama oş geldın deriz
rahatsız olanlara da yolunuz açık olsun dıyelım

ANA ADI ZUBEYDE
BABA ADI ALI RIZA
DEDESİ OSMAN
GURURU NAMI KOCA YUSUF