Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
20 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
HÖH partisi, seçim kampanyalarında Türkçe propaganda yapılmasını istiyor

HÖH partisi, seçim kampanyalarında Türkçe propaganda yapılmasını istiyor

21 Haziran 2012

Hak ve Özgürlükler Hareketi /HÖH/ seçim öncesi görüşmelerde ve mitinglerde yabancı dilde propaganda yapma yasağının yürürlükten kaldırılmasını istedi. HÖH milletvekilleri seçim öncesi mitinglerinin Bulgarca yapılması zorunluluğunun iptal edilmesi üzere Seçim Yasasında değişiklik yapılması için Parlamentoya önerge sundular. Parti yetkilileri, yasada yabancı dilde propagandanın gerektiği durumlarda ve çevirmen sağlandığında yapılabileceğinin yazılmasını istiyor. HÖH partisinin bu yasa değişikliğini istemesi Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı /AGİT/ gözlemcileri tarafından tanıtılan son raporda belirtildiği gibi seçim propagandaların Bulgarcadan başka dillerde de yapılması tavsiyesine dayandığı duyuruldu.

Kaynak: Kırcaali Haber


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


Perperek Der ki... 2012-06-21 17:57:45
yabancı dilde propagandanın gerektiği durumlarda
_________________________________________

Yabancı dilde propaganda yasak olması gerekir fakat Türkçe Bulgaristanda yabancı dil muamelesi görmemelidir aksine resmi dil olmalıdır.
kosukavakli 2012-06-21 19:52:12
Bonjur uyandinizmi 20 yildir nerdediniz ilk defa boyle taleb istiyorsunuz
yoksa bacadaki ates catiya mi sicradi tebrik ederim simdi de refarandum isteyin turkce sehirlerin isimlerini geri almak icin Onu soylemeniz icin daha kac yil bekleyecegiz10 20 30 yil yoksa fakir turk halkin gozlerin icine bagdinizda korkuyormusunuz sabka duser kellik gozukur mi DİYE......
göchmen 2012-06-21 20:11:10
GUN AYDIN SAYIN DPS-yöneticileri sizler bashka bir ulkeden min iltica ettiniz bulgaristanada ve yabanci dil olarak bas ediyorsunuz bu gechen 20 yilin ichinde bunlar sanirim chözulmush olmasidi ama bakiyorum sizler 20 sene sona konuyu dilege getiriyorsunuz ben biraz acaip göruyorum chunku her hangi bir belchikada isvichrede yashiyan vatanadshlari hiiich yabanci dil olarak bas etmiyorlar chunku oralarda onlari fransizcasi italiancasi yada alamancasi resmi dili olarak gechiyor ha bu yetmezse bashka bir örnek vereyim meselia makedonia ve kosovo onlar yakin zamanda özgurlugune kavushtular ve ikinci resmi dil de turkche oldu ya sizler bu kadar zaman ichinde daha shimdi uyaniyorsaniz ve bu amachla turk halkina gidipte onlarin oylarini isterseniz sizler ancak bu zamandan sonra avucunu yalarsiniz .her bir elishtiri ve görushleriniz ichin buradan yapabilirsiniz saygilar ve saygilar GURBETCHI
avrupa. 2012-06-21 22:52:09
Avrupa gózúyle baktigimizda.Bulgaristan Komunizimdede ayni bu gunde olsun ayni Bulgaristan Yónetimide DPS,side olsuun BSP,sideSDS,side,GERB,ide olsun kizilin ústú mavi boyanmis ayni, mantalitet ayni hirsizlar Tosko óldú yerine koruyucusu Boyko geldi bir degisiklik yok ki 80 seker 90 dóker 100 daha beter 22 yillardir ayni dúdúk ayni kamis degisik olani Oyunun temposu ve çalga baska bir halt degil
Anayasa Komunizimden kalma Bir millet tek devlet Túrkú,Pomagi,Çerkezi,Tatari Çingenesi,Lazi,Makedonlusu birazi Yunanlisi,Yahudisi Ermennisi onlar için bir Bulga kaabilesi Resmi dili Bulgarcaymis albukigerçek nufuusun 100/70%,ni yabancilar olusturuyor.
Madur 2012-06-21 22:58:33
Bunlar hepsi seçim entrikaları,göz boyama masalları.Ee var sayalım ki propagandalar,vaatler, kandırmaca lar hepsi Türkçe yapılmasına musade edildi. Peki Türkçe yapıldığında yeminli olmuş olacak, yani halka hizmet artmış olacak yoksa kendilerini seç tirene kadar laf cambazlığı mı yapacaklar. Sonra bunlardan Türkçe konuşa bileni var mı? Yemezleer.
HASAN 2012-06-21 23:45:43
Bonjur DPS, Günaydınlar günaydınlar, kahvaltınızı nasıl istersiniz??? Siz artık gidin ya, yerinize Türklerin haklarını savunacak ve söke söke alacak ajan olmayan gençler gelsin.
Yemezler....... 2012-06-22 00:24:01
Kasım Dal'ın parti kuracağını duyunca bu dangalak ajanlar,Türkçe propaganda yapılmasını istiyorlar.23 yıldır istedinizde mi vermediler?.Koltuktan düşme telâşı sardı DPS-HÖH yöneticilerini.Yemezler gardaşım,maymun gözünü açtı.
berk 2012-06-22 03:01:58
(HÖH partisi, seçim kampanyalarında Türkçe propaganda yapılmasını istiyor)

Gerçekleşmesi durumunda HÖH'ün kendi liderinin dahi yapılan propagandadan 5 kelimeden fazla anlayamayacağı dildir.

TRAJİKOMEDYA
GÖZLEMCİ 2012-06-22 09:17:52
Ben bunların samimiyetine inanmıyorum, seçimlerde Türkçe propaganda istiyormuş gibi yapıp el altından izin çıkmaması için ellerinden geleni yapacaklardır, çünkü bunlar Türkçe konuşamıyorlar, bilmiyorlar.... L. Mestan'ın üç satırlık 19 Mayıs Cebel Türkçe konuşması berbat otesiydi.... Arkadaşlar, bulgaristan'da Din adamlarımızın konuştuğu Türkçeye dikkat ettiniz mi? hepsi birbirinden düzgün Türkçe konuşuyorlar, Türkçe'nin yok olmaması için bence bulgaristan'da Din eksenli bir parti kurulması lazım!....
Perperek Der ki... 2012-06-22 13:04:35
Gönül ister ki herşey birden olsun ama nafile... Herşeyin vakti zamanı vardır.

Arkadaşlar Türkçe propaganda zaten yapılıyordu yeni bir şey yok fakat buradaki amaç Türkçe'nin eğitim dili ve tekabülünde resmi dil yapılmasıdır bunu anlamayanın yorumu Orhan Pamuk'un Ermeni yorumundan farksız olur.

Bir şey isteyecekseniz yavaş yavaş dilim dilim isteyeceksiniz.
DAĞLI 2012-06-22 16:33:11
Zaten yavaş yavaş istiyoruz, 22 yıldır ancak Türkçe okumak istiyoruz kelimelerini telaffuz edebildik. Başka birşey istersek yine 22 yılda ancak söyleyebiliriz bu yöneticilerimizle.
Bultúrk.Konya. 2012-06-22 20:06:35
Bakiniz 22 yildirHOH,ún yónetiminin basinda oyuk gibi duran bir liider var onun adida sayin A.Dogan. ve 36 millet vekiili bunlardan asagi yukari túrkçesi olan 3/4 turk.22 yldir Túrk milletini Yalanci çoban oyunu oynatmaya halen devam ettiriyor Avrupa parlamentosunda tam ikisi turk olmak úzere ikisi ise bulgarlardan olusuyor bu sózúnú ettigimiz adamlar orada yalniz maaslarini aliyorlar bizimle zaaten isleri yok AP,de olan 18 parlamenterlerden ikisi turk 16,si Bulgar Turkleri temsileden millet vekiili yalniz Metin Kazak bir onunla kendinizi savunduramazsiniz ey salak túrk milleti aklinizi çalistiriniz atamakla AP parlamentoya temsilci góndermeyiniz bunlari ancak Referendumla seçiniz Yunanistan Batitrakyali kardeslerimizden akil danisiniz 150000 nufuzun 3 radyo ve 7,nin uzerinde turkçe dergi ve gazeteleri var. ya 3.550,000 Bul turkúnún nesi var bir kel basi ve bir de yerel Kircaali haber gazetesi var. bu is sponsor ister sponsooor 22 yildir zenginlesemiyen salak turk halki parayi ceplemekten baska birsey bilmezmisiniz sizler kafasiz gelmisiniz bu Dúnyaya kafasiz gidiyorsunuz turk radyolari ve Yunan city Krak Fm leri var deyipte birinden beklemeyin millet vekiillerini siz kendi diliniz ve kendi kúltúrúnúz için seçiyorsunuz. Mekedonyada Turklerin yerel radyo ve TV,si var Romanya,da kóstencede turkçe radyo ve TV,si var ya Bulgaristanda bir koca O reter artiik Yaziik.yazik.22 yildir bu bóyle daha ne beklersiniz yook oluyoruuuz açin gózúnúzú.
fes 2012-06-22 23:02:39
Ahmet Doğan duşmanlığı yapanlar partinin bu türkçe çıkışından memnun görünmüyorlar, oysa memnun olmaları gerekirdi.

Aslında bu rasyonel olmayan tavırlarıyla siyasetten anlamadıklarını, basit çıkar hesabı yapamadıkları göstermş oldular.

SKAT tv'yi seyrettim, DPS'in bu son türkçe çıkışı milliyetçileri fena telaşlandırmış. Kasın Dal'a bel balamışlar; yeni parti kurdurulsun, türk oyları bölünsün diyorlar. İyi mi?
DAGLI 2012-06-22 23:56:34
Oylar bölünecekmiş falan filan, simdiye kadar oylar bölünmedide ne oldu. Boş işler bunlar, yeni yüzler yeni politikacılar gelsin artık. Ahmet Doğan gördü işlerin nereye gittiğini hemen Türkçe propaganda meselesini attı ortaya.SKAT tv deki itler hep havlıyorlar zaten,Ermeni dölleri.
fes 2012-06-23 00:33:44
Oyların bölünmemesi sonucu neler olduğunu bilebilsen, bu abuk soruyu hiç sprmayacaktın. Aptalın kapalı devre çalışmaını kim mani olabilir ki?

Ben kendikendime zarar vereceğim işte, diye tepinen adama mantıklı cevap veremezsin, ; adam bildiğini okuyacaktır. Bu böyledir.

Oyların bökünmemesi sonucu gök falan gürlemiyor tabi, herkes işinde gücünde hayatını sürdürüp gidiyor. Ama uzun bir süreç içinde bazı çok önemli değişiklikler oluyor.

Sıradan, alelade zekalı insanlar bu sözünü ettiğim değişiklikleri hiç göremiyor. Göremediği "ne oladu ki, ne oldu ki?" sormasından belli oluyor.
Gözlemci 2012-06-23 12:24:16
''SKAT tv'yi seyrettim, DPS'in bu son türkçe çıkışı milliyetçileri fena telaşlandırmış.''

Ulan ileri-geri zekalı, demokrasiye geçişten 20 sene sonra mı yapılır Türkçe Çıkışı, ister on bin tane kitap oku, senin kafa mantık üretmese amerikan arabası kullanan züppe tüketiciden farkın yok. Türkçe konuşamayan birileri Türkçe Çıkışı yapsa ne yazar, HÖHten bir Allahın kulu doğru düzgün Türkçe konuşamıyor, buna 5 yıl Türkiye Üniversitelerinde eğitim görmüşler dahil.

Din Adamlarımız on numara Türkçe konuşurken, HÖHteki vekiller/imiz neden konuşamıyorlar?
berk 2012-06-23 13:11:38
(Ahmet Doğan duşmanlığı yapanlar partinin bu türkçe çıkışından memnun görünmüyorlar, oysa memnun olmaları gerekirdi.)

Yok yahu Türkçe çıkışından memnunuz da 22 yıl sonra mı bülbül gibi şakımaya başladılar orası işkillendiriyor insanı bir de Türkçe çıkışı yapan kişinin kendisi Türkçe konuşamayınca, iş daha da garipleşiyor, ne oluyor diyorsun kendi kendine, Türkçe çıkışı yapan kişiler, Cebel'de Bulgarlaştırma kampanyasını telin ve anma mitinginde Bulgarca konuşanlarla aynı kişiler olunca hoppala diye ünlemler de ekliyorsun düşüncelerine.

(demokrasiye geçişten 20 sene sonra mı yapılır Türkçe Çıkışı, ister on bin tane kitap oku, senin kafa mantık üretmese amerikan arabası kullanan züppe tüketiciden farkın yok. Türkçe konuşamayan birileri Türkçe Çıkışı yapsa ne yazar, HÖHten bir Allahın kulu doğru düzgün Türkçe konuşamıyor, buna 5 yıl Türkiye Üniversitelerinde eğitim görmüşler dahil.)

Acı gerçek, fotoğraf budur yani.

DPS artık ne yaparsa yapsın oy yok!
DAĞLI 2012-06-23 15:36:25
FES kardeş hep kendini akıllı görme, bence asıl sende akıl kıtlığı var. Sıralasana bakalım 20 yıldır DPS ile hangi hakları kazandık. 10 dakikalık Türkçe yayın haricinde ?
fes 2012-06-24 00:16:14
Bir şeyi isteyeceksen dilim dilim isteyeceksin demiş bal Perperekli arkadaş. Ben de buna inanıyorum. Sabırlı olmak, horozu erken öttürmemk lazım.

Merhum Rauf Denktaş konjonktür çok önemlidir diyordu. Maksimum istekler adına bütünlüğü yerle yeksan etmek iyi bir şey değildir.

Mesela Enver Paşa maksimum istekerle evdeki bulgurdan olmuş, koskoca imparatrluğu harcayıvermişti.

Mstafa Kemal ise rasyoel düşünen minimalstti. Gerçekçi olmakta her zaman yarar vardır.

DPS sayesinde bir çok belediyey türkler yönetiyor, sadece bu bile inanılmaz bir kazanımdır,
Perperek Der ki... 2012-06-24 10:15:51
22 senede Türkler'in kazandığı şey örgütlenme hakkıdır. Türkleri çatısı altında toplayan örgüt AB şartları altında Bulgar milli çıkarları için tehlikeli olmaya başlamıştır ve acilen tasfiye edilmelidir. Di mı bulgarcılar?
do 2012-06-24 13:59:02
ne çatısı be
bız hıç kımseye ozenmıyoruz
kımsenın kulturune ozenmıyoruz
kımsenın parasının yanında yer almak için yanında onların kılığına gırmıyoruz
terost olmak ısteyenlere de dur demıyoruz





ama bunlar bılmıyorkı daha osmanlıdan berı satıldıklarını
fes 2012-06-25 00:47:34
Birçokları bulgarcılıktan değil, basit çıkar hesabı yapamadıklarından DS karşıtlığı yapıyorar.

Karl Marks sermayenin (kapital) kişilerden bağımsız kendi ruhundan bahseder.( Aslında bu kavramı Hegel'in felsefi sisteminden almıştır). Hakeza kurumların da (insitutsiya) tek tek kişilerden bağımsız kendi ruhları vardır.

DPS de bir kurumdur ve onu kuran ve yönetenlerden bağımsız bir ruhu vardır. O ruh, kesinlikle 140 sene boyunca ezilen, aşağlanan türklerin ruhudur. Bulgar milliyetçileri bunu hissediyorlar ve şiddetle karşı çıkıyorlar.

Bence süreç türklerin lehine çalışıyor. Ama bölünme sonucu birlik dağlırsa süreç alehimize çalışmaya başlayacaktır.
Koşukavaklı ihtiyar amca 2012-06-25 02:27:48
Fes çok felsefe okumuşsun,doğru.Ama ve lâkin gafayıda üşütmüşsün be gardaş.Bu bir.İki;-gafayı üşütmedim diyorsan,SEN O ZAMAN KESİN OLARAK AHMET DOĞAN'IN TC. deki ajanısın.
BİZİM BU SİTEDE YAZI YAZAN ARKADAŞLARIN CÜMLESİ APTAL OLUYOR'DA BİR SEN Mİ AKILLI OLUYORSUN, UYANIK?.
Senin karşında çocuk mu var sanıyorsun?,
Senin yaşının çeyreği kadar biz siyasi mahpus yattık.
Senin ve A.Doğan'ın stratejisi,Türk partisi 25 yıl daha pasif bir siyaset uygulasın ve tüm hızıyla devam eden ikinci asimilasyon poletikası başarıyla sonuçlansın.
Nasıl olsa 25 yıl sonra BG'de kimse Türkçe okul,tv. türkçe basın ve türklere hak ve hukuk istemeyecek.
Fes senin ve A.Doğan'ın,Bulgaristan Türk halkına kurduğunuz tuzak,genel hatlarıyla bundan ibaret.
A.Doğan'ın hain olduğunu senden ve Perperek papazından başka bilmeyen kalmadı.
Siz nasıl öğrenemediniz,merak konusu.
Yoksa.....
Sizde aynı gruptanmısınız?.
fes 2012-06-25 09:00:26
Pasif değil aktif siyaseti nasıl uygulayacaksın ki, bulgarlara savaş mı açıyorsun. Kasım Dal'ın ağızından "aktif" siyasetle ilgili bir söz çıktığını kimse duymuş mu? Ve Kasım Dal'ı Boyko ve milliyetçiler neden destekliyor hiç kendine sordun mu?
do 2012-06-25 13:09:10
sana tukçe okuma yazma konuşma diyen mı var sofyada devlet bınasının 500m karşında cami varsa namaz kılınıyosa ezan okunuyosa daha ne olsun bulgarıstanın tapusunu mu alcaksınız
Burgas'dan 2012-06-28 02:31:01
hepsiniz birer bla-bla sınız,hak ettiyimiz temel hak unsurlarını kimse bize bedava vermeyecek,en az bulgar "kardeşlerimiz".SKAT bir yana ,hangi mediya,hangi gazete,hangi kuruluş bizi TÜRK olarak kabul ediyor,hepsi "bılgarskite muslumani"diye haykırıyor.VE bakın Makedonya da ne var *TDP*-bilmeyenlere açıklıyorum*TÜRK DEMOKRATİK PARTİSİ,VE hepinize soruyorum - *bugaristanda resmi olarak TÜRK kelimesi herhangi bir kuruluş,parti ,teatro ,okul ,üniversite,gazete,dergi v.s.,yan yana duruyor mu.YOOOOK kardeşim yok ,nedeni de biziz.