Ziyaretçi defteri Künye E-gazete
 
DÖVİZ KURLARI
EUR EUR 1.9558 Lv.
USD USD 1.7545 Lv.
GBP GBP 2.2978 Lv.
TRL TRL 0.2937 Lv.
Anasayfa Haberler   Yorumlar   Edebiyat Video Arşiv
21 Ocak 2020
HABERLER » Kırcaali
Bulgaristan'da 78 bölümlük Türk dizisi çekilecek

Bulgaristan'da 78 bölümlük Türk dizisi çekilecek

23 Haziran 2012

Bulgaristan Kültür Bakanı Vejdi Raşidov, Bulgaristan'da ilk kez bir Türk dizi filmi çekecek Prodüktör ve Yönetmen Muharrem Gülmez ile Yönetmen ve Senarist Serdar Akar'ı Bulgar sinema çevreleri ile buluşturdu.

Gülmez ve Akar, başkent Sofya'daki "New Boyana Film" stüdyolarında çekmeyi planladıkları "Biniciler" adlı dizi ile ilgili bilgi vererek, casting çalışmalarını halen sürdürdüklerini belirttiler.

Gülmez açıklamasında, "Bir köprü kurmak gerekiyorsa, bu köprünün en güzel temellerini sinemacılar atar" diyerek, "Tam 78 bölümlük bir dizinin çekimini planlıyoruz. Bulgaristan'daki doğal ve stüdyo imkanları bizi çok cezbetti" diye konuştu.

Bulgaristan'ın Türkiye'ye çok yakın komşu olduğunu belirten Gülmez, şunları söyledi:

"Ülkemiz bize yetmedi. Artık o kadar çok üretim yapıyoruz ki hem eleman hem de ekipman konusunda sıkıntı çekmeye başladık. Komşularımıza gelmeye karar verdik. İhtiyacınız olunca komşunuza gidersiniz ya. Biz de Bulgaristan'a gelmeye karar verdik, burada iyi bir iş çıkartacağımıza ummuyorum."

Gülmez, çekimlerin tamamının Bulgaristan'da olacağı filme Türkiye'den 10–15 aktörün katılacağını, kadronun yüzde 50'sinden fazlasının Bulgar aktörlerden oluşacağını belirtti.

Dizilerin gerçekçiliği

Muharrem Gülmez, ülkede popüler olan Türk dizilerinde çizilen tabloların gerçekçiliğini merak eden Bulgar gazetecilerin sorusunu yanıtlarken, "Diziler dramatik birer belgeseldir" dedi.

Dizilerin gerçekle örtüşme derecesini anlatmaya çalışan Gülmez, şöyle konuştu:

"Bu (diziler) Türkiye'yi anlatan dramalar değil, insanları, aileleri anlatan dramalardır. Seyrettiğim Türk dizilerinde, 'işte sahillerimiz ne kadar güzel, politikamız çok güçlü' diye bir şey duymadım. Bizde genelde aşk hikayeleri işlenir."

Çekimler Ağustos'ta başlayacak!

Yönetmen ve senarist Akar da film konusunda teknik bilgi vererek, "Ağustos'ta başlayacak çekimler iki yıl sürecek" dedi.

Casting çalışmalarını sürdürdüklerini belirten Akar, "Fantastik ögeler içeren film tarih öncesi bir dönemde geçiyor ama özünde yine insan var" diye konuştu.

Bulgaristan'da film çekimi için iyi bir altyapı bulduklarını belirten Akar, şöyle konuştu:

"New Boyana Film stüdyolarının Müdürü David Varod bizim için çok şey yaptı. Buranın kapılarını bizim için açtı. Bu stüdyolarda çok iyi işler yapılabilir diye düşünüyorum. Artık kendimize ev aramaya başladık. İki yıl burada çalışacağız, ama hiç de yabancılık çekmiyoruz."

Kültür Bakanı Raşidov

Türk sinemacıları Bulgar meslektaşları ile buluşturan Bulgaristan Kültür Bakanı Raşidov, ikili dostluk ve kültürel köprüleri kurmaktan büyük mutluluk duyduğunu belirterek, "Bulgaristan–Türkiye ilişkileri asla bu kadar iyi olmamıştır" dedi.

Türk sinemasının Hollywood ve Bollywod'dan sonra dünyanın üçüncü büyük sineması olduğunu vurgulayan Raşidov, "en büyük hayallerimden biri yakında Sofya'da genç Türk sinemasını tanıtmak üzere son yıllarda yapılan başarılı Türk filmlerini içeren bir festival düzenlemektir" diye konuştu.

Raşidov, önümüzdeki günlerde Kültür ve Turizm Bakanı Ertuğrul Günay ile birlikte Bulgar–Türk ortak film yapımları için bir sözleşme imzalayacağını belirterek, "Böylece ortak yapımlara her iki ülkeden finansman sağlayabileceğiz" dedi.

Kaynak: aa


Kategoriden tüm haberleri oku


 YORUMLAR


DAĞLI 2012-06-24 00:48:46
% 93 bu filmdeki artisler Bulgarlardan olacakmış. Bulgarlar Türklerden nasıl güzel dizi yapıldığını öğrenecekler. Ondan sonrada herkes Bulgar dizileri seyredecek, kimse Türk filmi bakmayacak,maksat bu .
kosukavakli 2012-06-24 01:44:18
Cok cok guzel ba vesdi aga. ...Sen bu agalara onersene bg turklerin cektigi cileleri sikintilari nasil 3sinif vatandas olduklarini. Turklerin yasadiklari bolgelerde elekrtiksu su yol kopru is as olmadini nasil bulgarlar zorunla goc ettirdiklerini nasil camisine minaresine inancina karsi geldiklerini guzel bir dizi yapsinlarki dunya insani gorsun bg gercek yuzunu. ...Biz Ne Zamana Kadar Cekececez KENDİMİZDEN............
fes 2012-06-24 11:02:20
Türklerin güzel dizi yaptığını nereden çıkardınız? Dizi işi bir kere kurguya dayanır, türklerin ise kurgu işlerinde öteden beri zayıf oldukları bilinir.
takke 2012-06-24 11:22:31
Fes,her kelimenden Türk düşmanlığı fışkırıyor. Belli ki gözlerin burnundan ötesini görmüyor ve kesin damızlıkta bir problem var. Hayat öyle acımasız ki bazı şeyleri seve seve kabullenirsin bazılarını da s... s...Senin yorumlarına yer verenlerde suç, sıra aralarını okuyamıyorlar.
do 2012-06-24 13:15:01
turk duşmanlığı değildır doğruyu soylemek duşmanlık mı oluyo .çok doğrudur.bu dızıde asıl oyuncular bızden olmayacakkı .yonetmen dızılerı satacak sızın bakış açısıyla yonetmenın bakış açısı çok farklıdır gonul ıster bızım ınsanımza ana roller verılsın kı yaşananları onlar gerçek şeklıyle yansıtabılır.
bulgarıstan turklerının dızıde yer almasını istıyorum o dızı ozaman gerçek kımlığı ve anlamını bulur
fes 2012-06-24 20:18:45
Diziler beş para etmez demekle nasıl türk duşmanı oldum, anlayan varsa izah etsin.

Roman mesela batı icadıdır. Kurguya dayanır ve kurgu da bir nevi mühendislik işidir. Bu konuda Dostoevski " roman batı icadıdır, ama biz ruslar romana rus ruhunu kattık" demiştir,

Biz türkler romana hiç bir zaman türk ruhunu katamadık, dünya çapında romancımız hiç olmadı. Sinema da romana çok bağlı bir sanattır, iyi romacıları olmayan milletlerin iyi sineması da olmaz.

Bizim güçlü olduğumuz alan şiirdir. Şirimiz çok güçlüdür ve eşi benzeri olmayan özellikleri vardır.
Varnalı 2012-06-25 03:24:12
Türk düşmanı Fes,sen gerçekten Türk tarihini okumamışsın gardaş.Türk milletinin 900 lerden 1924 yılına kadar,savaşlarda şehit verdiği asker sayısını biliyormusun?.Gardaş,gözünü seveyim,vaz geç bu Türk düşmanlığından.Yok efendin Türkler edebiyat bilmez ,türkler geri zekâlıdır,aptaldır amucadır,diini önderleri şu dur bu dur...At çamuru belki izi kalır hesabı....Ulan atasına saygısı olmayan adam,sen biliyormusun ki, tarih boyunca yedi Türk erkeğinden altısı şehit düşmüş,biri gazi kalmış,o da evine,ocağına savaşlardan yaralı dönmüştür.
BAHSETİĞİM BU BİN YILLIK DÖNEMDE,OKUMAK İSTEYEN ÇOCUKLARIN,SENİN GİBİ BAŞUÇLARINDA BABALARI YOKTU Kİ OKUYABİLSİNLER.
YÜCE ALLAHA ŞÜKÜRLER OLSUN Kİ,SEKSEN YIL BARIŞ SÜRECİNDE(30 yıllı PKK'yla iç savaşla geçti.)DÜNYANIN ONBEŞİNCİ EKONOMİ GÜCÜ OLABİLDİK.
15 YIL SONRA İNŞALLAH SANAYİLEŞMİŞ 10 DEVLET ARASINDA LÂYİK OLDUĞUMUZ YERİ ALACAĞIZ.
Saygılarımla.
Varnalı
Nejo KJ 2012-06-25 08:20:25
Varna'lı ağzına sağlık kardeşim,iyi cevağ vermişsin!
Bende Vn - Vinste okudum, belki tanışıyoruzdur?
fes 2012-06-25 08:46:34
Türk duşmanı ben değil sizlersiniz. Aptal, yeteneksiz, kolayca oyuna gelen saftiriklere türk diyorsunuz. Her milletin saftiriği vardır, ama onlar o millei temsil etmezler.

Apatala aptal demek sorumlu bir insanın vazifesidir.
Fes!e 2012-06-25 11:04:22
Fes senin aptal olmadığın ne malüm?. Bu güne kadar akıllı olduğunu kanıtlayacak bir yorumunu okumuş değiliz.Varsa,yoksa A.Doğan'ı övmen ve Türk milletini aşağlaman.
Vallahi A. Doğan'la kan gruplarınızın bir olması,sizi ayrıca üstün zekâlıların grubuna aday olmanızı kolaylaştırdığı gibi,Türk milletinden uzaklaştırıyor.Doğan'la senin gözünde biz Türkler aptalız.23 yıldır size verdiğimiz oylar,sanki sizin düşüncenizin haklı olduğunu teyit eder gibi....
Saygılarımla.
Varnalı
Koşukavaklı ihtiyar amca 2012-06-25 11:11:28
Fes çok felsefe okumuşsun,doğru.Ama ve lâkin gafayıda üşütmüşsün be gardaş.Bu bir.İki;-gafayı üşütmedim diyorsan,SEN O ZAMAN KESİN OLARAK AHMET DOĞAN'IN TC. deki ajanısın.
BİZİM BU SİTEDE YAZI YAZAN ARKADAŞLARIN CÜMLESİ APTAL OLUYOR'DA BİR SEN Mİ AKILLI OLUYORSUN, UYANIK?.
Senin karşında çocuk mu var sanıyorsun?,
Senin yaşının çeyreği kadar biz siyasi mahpus yattık.
Senin ve A.Doğan'ın stratejisi,Türk partisi 25 yıl daha pasif bir siyaset uygulasın ve tüm hızıyla devam eden ikinci asimilasyon poletikası başarıyla sonuçlansın.
Nasıl olsa 25 yıl sonra BG'de kimse Türkçe okul,tv. türkçe basın ve türklere hak ve hukuk istemeyecek.
Fes senin ve A.Doğan'ın,Bulgaristan Türk halkına kurduğunuz tuzak,genel hatlarıyla bundan ibaret.
A.Doğan'ın hain olduğunu senden ve Perperek papazından başka bilmeyen kalmadı.
Siz nasıl öğrenemediniz,merak konusu.
Yoksa.....
Sizde aynı gruptanmısınız?.
do 2012-06-25 12:31:52
arsızlar arsızlıkla haklı olmuş ona buna sataşarak aptal diyerek önplana çıkmış napsınlar kımse onları cıddıye almıyo almayınca doğruyu savunana duşman olmuşlar yıl 2012
bunların 1812
ee eskı savaş tarıhınden bahsedıyo bu adamın yaşayıp yaşamadığından bile haberi yok
turkun duşmanı sensin sureklı savaştan tarıhten şehıtten katlıamdan konuşan ruh halının psıkopat bı turk olduğu bellı
Gözlemci 2012-06-25 12:38:36
''Koşukavaklı ihtiyar amca 2012-06-25 11:11:28
Fes çok felsefe okumuşsun,doğru.''

Koşukavaklı abi, bence sen büyük yanılgı içindesin! Fes'in Yalçın Küçük ve Soner Yalçın'dan baka kımseyi okuduğu yok! Abi kitap okuyan insanın ufku geniş olur, fes beğir gözluğünü takmış gidiyor. Bir ihtimal fes Doğu Perinçek'i de okumuş gibi görünüyor.

do,
ne soylediğin belli olmuyor, akşamdan kalmamısın yoksam tatminsizlik durumları mı var?
do 2012-06-25 12:45:52
hiç tanımadığı bilmediği bir kulturu kendisinin olmayan kullturu savunuyokendı kendıne onun içinde yaşıyo savunuyo çunku bunlar şizofrenik siyasetçiler için
en saf kesim ateşe atılcak komur bunlar
Gözlemci 2012-06-25 12:48:56
Anladım, ya akşamdan kalmasın yada kendini ifade etme zorluğu çekiyorsun. Ne dediğin, ne demek istediğin yine anlaşılmadı.
do 2012-06-25 12:50:21
sizden oy istenmıyo vermeyın zaten allah aşkına sız bıze oy vermeyın aman sız ne bok yıyceksenız olduğunuz yerde kalın aramıza gırmeyın içinız pislik kaynıyo istemıyoruz oy fılan allah cezanızı versin herşey oy mu zannedıyosun bundan boyle kımseye oy yok vatanını mılletını seven bırı çıkana hızmet edene kadar oyyyy yoooook oyy yokkk oy yok siyaset yok
do 2012-06-25 12:52:45
gozlemcının gozu şaşı beyni şizofreni anlamaması normal geçmiş olsun allah şifa versın
Gözlemci 2012-06-25 12:56:50
Tamam, beni çok güzel tarif etmişsin ama kendini ifade edemiyorsun.
do 2012-06-25 13:03:10
ne yazaydıkoley oley sonunda geldiler kimler? yonetmen ve oyuncuları yonetmen dızıyı cekecek en az bolumunu50 bıne satacak oyuncular ıyı para kazanacak
bızım kılerde seyredecek
... 2012-06-25 13:26:55
Evet, Küçük'ü, Yalçın'ı ve Perinçek'i okumak bir şereftir. Adamlarda mangal gibi yürek var. Savunduklar doğrular için bedel ödemesini biliyorlar.


5 Kasım 2007’de Beyaz Saray’da, Ergenekon ve Balyoz operasyonlarının düğmesine basılmasına evet diyen kimlerdi? Hemen öncesinde özel yetkili savcılarla toplantı yapmak için Amerikalı savcı Susanne Hayden Türkiye’ye gönderilmiş miydi?

aYhudi asıllı CIA danışmanı Henry Barkey’in söylediği gibi “Türk ordusu kafese kapatıldı!” Yine 12 Haziran genel seçimlerinden tam on gün önce, ABD Ankara Büyükelçiliği Siyasi Müsteşarı Berna Keen’in, merkeze çektiği “acil” ve “çok gizli” kriptoda belirttiği gibi “Türk Silahlı Kuvvetleri muvazzaf personeli ile ilgili plan uygulamaları ve profesyonel ordu çalışmaları tamamlanmak üzeredir. Genelkurmay eski başkanlarının yargılanmaları hususunda hukuki alt yapı hazırlıkları tamamlanmak üzeredir. Yargılamalar hızlanacaktır. Profesyonel ordu çalışmaları tamamlanmak üzeredir.”

Bu bilgileri anlayabilcek kafa, yürek ve şeref var m sende?
Gözlemci 2012-06-25 14:20:22
''Bu bilgileri anlayabilcek kafa, yürek ve şeref var m sende?''

Ulan kuş beyinli ileri-geri zekalı, herhangi bir yazarın kitabını okumak ne şereftir nede şerefsizliktir. ermeniden bozma kıllı gızılbaş yaratıkların int. sitesi ve tv kanalından duyduğun KARA propagandaları bize kimsenin bilmediği bilgiler olarak kakışlamaya çalışma, yemezler!

Sor bakalım babana, Ç. Bir ve takımının ordumuzdan attırdığı 1500 subayımızın 1500 de %100 Türk soylu Oğuz buylu mu değil mi? Üniversitelerimiz araştırsınlar bakalım bu olayı, ordumuzdan atılan TÜRK unsuru haricinde bir tane subay atılmış mı???
gözlemciye 2012-06-25 20:06:19
Fes e her zaman katılmasam da burada çok haklı diziler konusunda çok da güzel hikaye yakalayamıyoruz. Arada bir yakaladığımızda oluyor o ayrı mesele. Ama seni bu kadar saçmalaya iten ne acaba Doğu Perinçek nerene dokunuo senin. Keşke on zekasının %1i sende olsa keşke. Annen sana hamileyken ne okudu da böyle oldun acaba. Satılmış tayip yalakası sonradan yobaz olma.
gözlemciye 2012-06-25 20:11:27
utanmıyor musun milletin dini görüşüne hakaret etmeye. Fatihayı bilmezsin din bilgin gibi burda konuşursun cübbeli ahmet hoca gibi.
do 2012-06-25 21:16:50
gavur bıle bunlar kadar ayrımcılık yapmıyo ayıp be ınsan musvetesi domuz eti yıyo sonra fetocu cemati oluyolar
fes 2012-06-25 22:37:59
Mine Kırıkkanat, bi defasında, fettullahçların kendisine gönderdikleri mesajları yayınlamıştı. Sokak ağızı olsa amenna diyeceksin, memişaneden beterler bir manzara arzediyor.

O kadar pis ifadeleri nasıl öğrenmişler, şaşılacak şey. Üsüne üstlük bir de dindarız diyorlar. Memişane ağzlı olmakla dindarlığı nasıl bağdaştırıyorlar, hayret ki ne hayret.

Zeka kimde var kimde yokla ilgili de bir kaç kelam edeyim. O akıllı bu aptal, bana göre akıllı sana göre budala spek
ulasyonlarına Kant son verdi. Biliyor muydunuz?

Kant felsefesin az çok bilenler, ortaya atılan herhangi bir düşüncenin seviyesini belirleyebirler.

Bir de bu kızılbaş ve ermeni itamları nereden çıktı, memişane ağızlıdan hiç bir açıklama yok. Yalçın Küçük İskenderun'lu türkmen bir ailenin çocuğu. Dedesi istiklal harbi gazisi, kendisi de Kıbrıs gazisi. Doğu Perinçek hakkında dinci basın soyunda ermenilik vardır diye yayınlar yaptılar; bunun üzerine perinçek de 1700 senelerinden bu tarafa aile şeceresini arşivden çıkartıp yayınladı. Adamın soyu sopu hep hanefi sunni türk çıktı.

Ben sosyalist dünya görüşünü benimsemiş biri değilim, ama adamların mücadele azmine hayranım. Hayatların neredeyse yarısını cezaevlerinde geçirmiş olmalarına ramen yılgınlığa düşmüyorlar.

Yavşak, çıkarcı birileri olsalardı, "the taraf" gazetesinde amerikan çıkarlarının savunuculuğun yaparlar, gül gibi geçinip giderlerdi.
DAĞLI 2012-06-26 00:35:42
Evet Doğu Perinçek ve Yalçın KÜÇÜK gibi adamları içeri tıkmasaydı hükümet ,asıl o zaman muhalefeti görecekti Tayyip. Dua edelimde Tayyip başımıza 3 dünya savaşını örmesin, işler oraya doğru gidiyor, etrafta hiç dostta kalmadı
Perperek Der ki... 2012-06-26 01:28:10
Tekrarlarla ve reklamlarla beraber üç buçuk saat süren kırk dakikalık kıçı boklu bir video çekimi Bulgaristan'da daha ucuza mal olması için çekilecektir, bundan başka neden aramak abesle iştigalden başka bir şey değildir. Tabi oturup da geri zekalı gibi dizi saati beklemek ve yayın saatinde işi gücü bırakmak ayak takımının eylencesidir.
Gözlemci 2012-06-26 14:51:18
Ulan soysuz-şerefsiz ÇALGACI takımı, sizler devamlı böyle KRİPTOLARIN peşinden gittiğiniz için Türkler kağıt üzerinde birinci sınıf, uygulamada sonuncudur!!!
DO 2012-06-26 16:43:41
BULGARİSTANLI TURKLERDEN dızıde rol verılmesse ben bu diziyı ızlemıycem